Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 1945
Jeg bestilte i Juni fra nettbutikken WorkWearShop.no for nesten 3000kr, og betalte med kort. Jeg fikk ordrebekreftelse og tenkte jeg fikk varen i løpet av en uke. Men ingenting har dukket opp. Jeg sendte mail etter et par uker og spurte om de hadde tatt ferie, ikke noe svar. Butikken var lokalisert i Trondheim. Jeg ser nå at hele nettbutikken bare en en template fra mystore, og "om oss" er bare standardteksten om mystore. Jeg så i nettbanken at hele beløpet var trukket, til "paalerud Kahlb", som jeg regner med er Paalerud og Kahlbom AS registrert i Oslo. De har også et annet firma som heter det samme + "håndverkertjenester" som har bedre resultater, men det lover ikke akkurat godt allikevel, eller? Hva tror dere, kommer jeg til å få greiene mine?
Hva skjer når du prøver å ringe dem?
Du betalte med kort. Når selger da ikke svarer deg, så kontakter du banken (de fleste banker har et eget skjema for slikt). Hvis selger da ikke svarer på chargeback-saken du opprettet, så får du pengene tilbake av banken. De fleste banker vil til og med betale deg tilbake av egen lomme frem til de får tilbakebetalt summen fra VISA/MasterCard da det ofte tar et par mnd å arbitrere.
Ser at nettbutikken tar betalt med klarna. Da logger du inn på klarna.no med e-posten du bestilte med. Identifiserer deg via bankid og oppretter en tvist der Da holder klarna pengene tilbake fra selger uten noe styr med banken )
Firmaet du betalte til gikk en million i underskudd i 2017, av en omsetning på 6-7 millioner. Det har i tillegg tingheftelser eller pantlysninger på seg. Går kortbetaling også gjennom klarna?
Ja, Klarna tar på seg betaling via kort.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Prøvde å ringe dem èn gang, ikke noe svar. Så ikke at jeg hadde fått flere svar her, og hadde litt glemt av det, men fikk mail i går om at bestillingen var kansellert. Men ingen penger, enda. Skal opprette tvist hos klarna som bashfoo sa, takk for råd.