Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 4179
Hei. En kompis av meg har kjøpt en IPTV boks fra utlandet hvor han har all verdens kanaler og det funker bra hos han Han ønsker nå og hente ut denne playlist infoen for å ta dette i bruk på en raspberry PI som han har i hytta si.

Han klarer å "komme" inn på sin IPTV boks, og der ligger det hundrevis av mapper med undermapper av filer. Så er spørsmålet, hvor kan han finne denne playlisten? I hvilken fil ligger denne?

Noen som vet hva vi kan gjøre for å hente ut denne playlisten?

Takker for svar
litt info om HVILKEN boks han har kjøpt kanskje?
Går ut i fra det er en android box med kodi. Søk opp kodi så finner du også en versjon for raspberry PI.
Så er det bare og legg til addons
Trådstarter
Sitat av TeliaSuger Vis innlegg
Går ut i fra det er en android box med kodi. Søk opp kodi så finner du også en versjon for raspberry PI.
Så er det bare og legg til addons
Vis hele sitatet...
Jeg er ikke hjemme hos han nå, men er nok denne han har ja
Legg til addon exodus i kodi så har du masse filmer og serier
Trådstarter
Jeg ønsker ikke filmer og serier, jeg ønsker kanaler.

Som tråden sier, jeg ønsker å hente ut denne playlista fra dekoderen på ett eller annet vis slik at jeg kan bruke den andre steder(f.eks på android mobil med iptv APP)
Vel da er det bare legge in addon i kodi, finnes et hav av kanaler.
Trådstarter
Boksen han sin er IKKE android box med kodi, er bare en vanlig dekoder med sin egen linux distro ... :/

EDIT: istedenfor å gjøre dette så vanskelig, er det noen her som har IPTV og som kunne fått ut denne playlista og delt den her?
Sist endret av cplpro; 7. juli 2017 kl. 09:55.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av cplpro Vis innlegg
EDIT: istedenfor å gjøre dette så vanskelig, er det noen her som har IPTV og som kunne fått ut denne playlista og delt den her?
Vis hele sitatet...
IPTV vil sei TV distribuert over IP. Det finst antakeleg minst eit par tusen ulike bokser som støtter IPTV, med større eller mindre grad av produsentlaga software.

Så nei - ingen kan det, fordi ingen er synske. Det er derimot ikkje utenkjeleg at du kan roote boksen relativt enkelt, og lese ut lista.
https://www.dreambox.no/butikk/iptv/infomir-mag

Du kan kjøpe en her vis det er med linux distro du ønsker