Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 4408
Hallois!

Idag mens jeg spilte Conan Exiles så begynte skjermbildet å fryse, dette skjer da jeg f.eks åpner ei kiste, inventory'n, crafting station osv. I det jeg trykker på "åpne kiste" så fryser bildet seg i 1-2 sekunder og så går det som normalt. Det skjer konsekvent hver gang og like lenge om gangen.

Utenom det så har også pc'n begynt å lag'e og lyden knitrer da jeg beveger musa på skrivebordsbildet, det ordner seg ved å bare ha musa over et annet vindu, f.eks discord. (dette skjer kun så lenge Conan Exiles kjører)

I tillegg så har chrome begynt å fryse innimellom, f.eks da jeg trykker for å skrive i et chatvindu på facebook eller skal søke på google. Dette skjer uavhengig om Conan Exiles kjører eller ikke, så vil anta at det ikke er spillet som er problemet.

Chrome og Conan Exiles ligger på forskjellige disker.
Har fjerna alle nvidia driverne for skjermkortet og lasta ned en gammel driver for å teste det uten hell.
Har 2x8gb rambrikker, har prøvd begge alene uten hell.
Har googla en god del og prøvd noen andre ting også.

Any ideas?
Høres ut som noe bottleneck. Har du byttet ut noen deler i PCen i det siste?

Edit: Kan legge til at jeg har hatt lignende problemer 2 ganger, og hver gang har det løst seg ved å skru av vifte til CPU eller GPU og blåse rent.
Har ikke pleid å trenge å blåse, da støvet har ligget som et fint teppe som jeg bare kunne ta bort
Sist endret av Pygoscelis; 4. juni 2017 kl. 22:29.
Sitat av Pygoscelis Vis innlegg
Høres ut som noe bottleneck. Har du byttet ut noen deler i PCen i det siste?

Edit: Kan legge til at jeg har hatt lignende problemer 2 ganger, og hver gang har det løst seg ved å skru av vifte til CPU eller GPU og blåse rent.
Har ikke pleid å trenge å blåse, da støvet har ligget som et fint teppe som jeg bare kunne ta bort
Vis hele sitatet...
Takk for svar!
Har ikke byttet ut noen deler. pc'n er to år gammel. Har blåst rent for støv(var heller ikke mye), temperaturene ligger på rundt 60-70 grader.
gpu er gtx 970
cpu er i7-4790K @4.00GHz

Har ikke hatt antydning til noe sånt helt til det plutselig begynte nå uten at jeg har oppdatert noe eller endret en innstilling osv.
Har du installert spillet på en HDD som ikke har vært defragmentert på en stund?
Sitat av Lataralus Vis innlegg
Har du installert spillet på en HDD som ikke har vært defragmentert på en stund?
Vis hele sitatet...
Formaterte Disk C for et halvt år siden som chrome ligger på og windows forsåvidt.
Disk F som alle spill ligger på har jeg ikke formatert på et par år, satte igang en defrag nå med defraggler så får vi se om det hjelper

4timer senere: Defragmentering hjalp ikke
Sist endret av ballestank; 5. juni 2017 kl. 17:11. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Da må du nok investere i en SSD, eller prøve å flytte spillet til en HDD som er litt raskere.

https://steamcommunity.com/app/44090...6240727279880/
Sitat av Lataralus Vis innlegg
Da må du nok investere i en SSD, eller prøve å flytte spillet til en HDD som er litt raskere.

https://steamcommunity.com/app/44090...6240727279880/
Vis hele sitatet...
Har vanskeligheter for å tro det siden det har gått helt smooth i tre måneder. Men har sletta og installert conan på nytt nå, skal se hvordan det går. Og så evnt prøve å skru av lyden som det også står i den tråden du linka til. Funker ikke noe av det, skal jeg flytte det over til ssd'n.
Takk
Litt kjipt å spille uten lyd da? Kan legge til at dette er et problem som plager flere spill i nyere tid. Jeg hadde problemet i Subnautica. Subnautica loader hele chunker og alle objektene i chunken med en gang man beveger seg inn i den. Frøs og lagget sinnsykt i chunkloads og det ødelagte hele opplevelsen. Prøvde alle mulige forskjellige løsninger i opp og mente, noen av de gjorde det litt bedre. Flyttet spillet til SSD og da kjørte det totalt smooth
Ja er jo kjedelig uten lyd, men det hjalp ikke heller
Skjønner, greia her er at chunks og alle sånne store ting kommer fort fram om jeg bare går rundt vanlig og inn i nye soner som den loader fram. Men akkurat da jeg åpner ei kiste som er tom f.eks eller andre lignende ting så fryser det/fps dropp til 0 i et sekund eller 2.

Installerer på ssd'n nå bare steam får rævva i gir og ser at alt er blitt limt inn på plass

Edit: Sånn, det funka heller ikke..
Sist endret av ballestank; 6. juni 2017 kl. 00:01. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Meningsløst medlem
Quakecry's Avatar
Kan være hovedkortet det er noe galt med.
Var det etter en patch du fikk problemer eller noe? Det neste jeg ville gjort var å verifisere game files. I steam høyreklikk på conan exiles ->properties ->local files -> verify integrity of game files. Tviler egentlig på at det er hardwaren din det er noe galt med, det virker som et software problem, eller at developer har sluppet ut et build som skaper problemer for noen.
Sitat av Quakecry Vis innlegg
Kan være hovedkortet det er noe galt med.
Vis hele sitatet...
Noen måte å feilsøke det på uten å bytte hovedkort?

Sitat av Lataralus Vis innlegg
Var det etter en patch du fikk problemer eller noe? Det neste jeg ville gjort var å verifisere game files. I steam høyreklikk på conan exiles ->properties ->local files -> verify integrity of game files. Tviler egentlig på at det er hardwaren din det er noe galt med, det virker som et software problem, eller at developer har sluppet ut et build som skaper problemer for noen.
Vis hele sitatet...
Det har jeg gjort. Har sendt mail til Funcom om problemet, så får se hva de svarer. Kan liksom ikke skjønne det helt heller, for disse feila skjedde mens jeg var ingame. Fikk åpna ting som vanlig og så plutselig så skulle det begynne å fryse. Vil tro at dette skulle skje konsekvent etter en update om det er en feil i build'n.
Sist endret av ballestank; 6. juni 2017 kl. 14:45. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.