Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  1 3649
Er en person på en chat app (kakaotalk) jeg gjerne skulle funnet ut mer om. Vet det er relativt vanskelig og målet er ikke nødvendigvis å lokalisere personen, men mer skremme personen til å tro at jeg vet hvem du er. Personen er ikke spess IT kyndig, så hvis man klarer å hente ut noe som helst er det bedre enn ingenting.

Tenkte først om det går ann å finne IP adr så kan man iallefall se ca hvor i landet personen befinner seg, men det tror jeg kanskje er vanskelig via en telefonapp? Hvordan klarer feks aftenposten å avdekke de i artiklene sine?

Eneste jeg har å gå på er egentlig brukernavn, resten må vel social engineeres, hvis ingen har noen smarte ting jeg ikke har tenkt på?
Sist endret av RayMonk; 27. mai 2017 kl. 11:13.
Potetgullkjenner
FatMan's Avatar
Brukernavn kan lede til e-post enten ved å google brukernavn eller bruke "glemt passord" og håpe siden er ræva nok til å oppgi hvilken adresse den sender mailen til. Videre kan e-posten lede deg til andre kontoer brukeren måtte ha, og du kan etterhvert prøve et phishing-angrep om du er kyndig nok til det, eller gjette recovery-spm til epost o.l. Gjelder å være oppfinnsom.