Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 858
Mitt internett kortsluttet her en dag på grunn av lyn, jeg ringte telenor og fikk tilsendt en ny router. Når jeg kobla routeren opp ville internett fortsatt ikke fungere, så jeg åpna den boksen i veggen (den dsl kabelen fra routeren skal inn i) og der så jeg at den grønne tingen med to ledninger var helt svidd. Noen som vet hva den lille tingen heter?
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Det er mest sannsynlig en splitter/filter: DSL Filter.
Trådstarter
10 1
Nei, jeg bruker ikke splitter. Jeg tar bare kabelen rett i veggen fra routeren, jeg skjønner hva du mener. Jeg lurer på hva den tingen du putter dsl kabelen inni veggen er for noe?
Telefonkontakt?
http://2.bp.blogspot.com/-FHAP65hG9n...0/IMG_3666.JPG

Noe sånt? Googlet dsl uttak.
Sist endret av Beis; 4. november 2013 kl. 15:17.
Nei.
Han snakker om den kondensatorlignende saken som ligger bak disse.
Jeg vet selv ikke hva dette heter, noen andre får svare.
Sist endret av Rusmisbrukeren; 4. november 2013 kl. 16:04. Grunn: La til "andre" i "noen får svare"
Endemotstand, muligens. Er det en coaxialkontakt du har på veggen? Hvis du har en plugg du må skru fast er det coax, men dersom det er bare en plugg i veggen er det cat5 nettverk.

Det kan forøvrig være enten en endemotstand eller en forsterker hvis du har coax, men er veldig usikker hvis du har cat 5..