Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 947
får snart 15.000,- til å bruke på kamera/utstyr.
Må ha en kraftig oppgradering fra Nikon D80.
Har sett litt på D300s + et nytt objektiv. Eller D7000.
Er opptatt av at det funker i mørke situasjoner, og evt video (siden det blir en del av undervisninga osv) sylskarpe bilder er også et ønske.
Ganske sikker på at jeg vil holde meg til nikon mpt at jeg har en del nikon utstyr fra før.

What would you do?
kjøp så dyrt kamera du klarer, også klarer du deg med den optikken du har(om du har noe som er kurant) med de midlene du har tillrådelig, også kjøper du heller noe optikk neste gang du får inn en slump penger
Gjest
Trådstarter
av objektiver har jeg

50mm f/1.8 Nikkor
18-135mm f/4 Nikkor
35-80mm f/4 Nikkor
120-400mm F4.5 sigma
fisheye og macro tilgjengelig
Jeg syntes det er bedre å bruke penger på bra optikk, framfor det beste kameraet. For i "øvre" klasse, er det ikke så mye som skiller de beste.
Gjest
Trådstarter
Sitat av missjones Vis innlegg
Jeg syntes det er bedre å bruke penger på bra optikk, framfor det beste kameraet. For i "øvre" klasse, er det ikke så mye som skiller de beste.
Vis hele sitatet...
Det er sant, men alt er bedre en mitt D80
kan glemme å bruke over 400 iso
Sist endret av random36598; 9. januar 2012 kl. 18:38.
Du har jo decent optikk fra før, så gå for et av husene du ønsker deg. Jeg stod mellom D300s og D7000 jeg og, og jeg valgte D300s. Hadde jeg brydd meg om filming så hadde det nok gått annerledes. Kanskje.
Jeg er superfornøyd med min arbeidshest, og angrer ikke.
om utstyrs hora inni meg får si sin mening hadde jeg nok gjort slikt

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=494641

og spara resten av kronene til ett nikkor tele objektiv en gang i fremtiden
Canon 5D har helt sinnsykt bra videopptak. Kjøp et slik et og en 50mm linse. Om du ikke bryr deg om video, kjøp Nikon =)

Musikkvideo laget med 5D: Torgny - Big Day
Gjest
Trådstarter
Som sagt, er nok Nikon som gjelder.
Vet at canon har bedre video i mange tilfeller, men videodelen er ikke like viktig som bilde delen.

Står foreløpig på Nikon D7000 og litt nytt utstyr

men bestemmer meg ikke før jeg står i butikken tenker jeg
Sist endret av random36598; 10. januar 2012 kl. 01:30.
Freak Trooper
Joey's Avatar
No har ikkje eg så mykje peiling på nikon, men for meg høyres det rart ut å ha to objektiv som overlappar kvarandre på brennvidde slik som 18-135mm og 35-80mm. Kva med 24-70mm F2.8? Alle nikonkompisane mine svergar ikvartfall til den.
Sist endret av Joey; 10. januar 2012 kl. 02:08.
Gjest
Trådstarter
Sitat av Joey Vis innlegg
No har ikkje eg så mykje peiling på nikon, men for meg høyres det rart ut å ha to objektiv som overlappar kvarandre på brennvidde slik som 18-135mm og 35-80mm. Kva med 24-70mm F2.8? Alle nikonkompisane mine svergar ikvartfall til den.
Vis hele sitatet...
Grunnen til at jeg har de er at jeg har sluppet å betale for dem
24-70mm F2.8 er absolutt et alternativ ja