Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 1169
Her er bildet:

http://home.no/norlandia/okey.jpg

Uheldig at du klippet toppen av den midterste stubben, kameraet burde vært holdt rett og personlig ville jeg lagt "horisonten" midt på bildet. Men det er my personal op.

Ellers fin kontrast. Prøvde du å fortelle hva sivilisasjonen gjør med naturen når de bygger ut, el var det ik no budskap med bildet?
Er enig med semfic. Bildet er kanskje litt for nært på stubbene, så du kan jo prøve å beskjære det lenger ut (kanskje få til et vidvinkelbilde? )Toppen av stubben var også litt uheldig, og jeg er enig i at kameraet er holdt litt skjevrt (dette fikser du med tilting eller wrapping i PS ) - slik at også horisonten kommer i midten. personling så syntes jeg kanskje at hvitbalansen er litt rar, slik at det blir et bluish lys somm er litt for kraftig, selv om det er vinter lzm

Nå som det er ute, så syntes jeg det er et fint bilde - og alt annet blir personlige meninger. Jeg likte spesielt rot-delen av stubbene.
Motivet får en lei smell av beskjæringen, krediteringen er grusomt stygg og tar 90% av oppmerksomheten. Morsom komposisjon, selv om skolen eller hva det er i bakgrunnen ødelegger litt, men det gir litt kulde til bildet.

Legg horisonten lengre opp, prøv å få selve stubben litt mer innenfor DGS. Nå skjærer den utafor, å det bryter veldig.
Tok et til bilde i dag:


http://home.no/norlandia/okey2.jpg

Bra bilde, men den kredden er for stor.

Når jeg skal skrive litt mer da...

Passepartouteren(sikkert feil skrevet i farta) er helt rar. Formatet på bildet er heller ikke noe å skryte av. Med så langtrekkende linjer og så skeiv komposisjon synes jeg det blir rotete når du ikke følger opp innoverstrekket. Det blir litt av alt, å det er det verste jeg veit.

Passeen er helt jævlig, den burde vært mye større når du først skal ha den der. Krediteringen til navnet ditt er rett å slett ødeleggende for motivet. Du trenger forresten ikke å markere åndsverk med navn eller merke i Norge. Opphavet er ditt uansett.

Bedre skjæring, bedre passe', fjern krediteringen... Forbedre kompen din
Sist endret av Thedeeq; 14. februar 2006 kl. 16:28.
Hehe tusen takk for kritikk og sånt, jeg lærer, jeg lærer.
Går første året Medier & Kommunikasjon så vi har enda ikke lært å redigere bilder så mye i photoshop, men jeg fikk bare lyst! Hehe ja, skal fjærne krediteringen og siden du sier det, så trenger jeg ikke ha navnet der !