Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 1311
Jeg tok meg en tur ut i guds frie natur i dag i forbindelse med at det var falt slik fin snø. Noen bilder ble det til. Hva synes folket? Komposisjon, farger, motiv, kamerabruk, redigering osv.
(Konstruktiv) kritikk og generelle komentarer mottas med takk.
http://i26.photobucket.com/albums/c112/froskenfredrik/nFF/vintertmb.jpg
Trykk her for full størrelse.
Trykk her for urørt utgave.
Sist endret av froskenfredrik; 28. november 2005 kl. 23:26.
Hvertfall fin kamerabruk, krystallene er i fokus.
Finnes ikke bedre motiv enn snø på disse tider
bildet med 'full størrelse' var supert, så alle detaljer, bra bilde.
Kan ikke helt sia at bilde fanget blikket mitt noe godt, fordi jeg synes det ble for hvitt og grått, uten noe som "sugde" til seg synet mitt.

Men det var fin fokus på snøen.
Hvilket kamera har du brukt?
Bildet er tatt med et Canon Ixus 30. Ikke noe kjempekamera, men regner med å investere i et skikkelig et etter jul. Jeg sikler på et Canon EOS 350D aparat.
Sist endret av froskenfredrik; 29. november 2005 kl. 00:10.
Skal faanmeg starte innsamlingsaksjon for å få spenn til et 350 selv...!! Trenger det VIRKELIG, men er ikke i nærheten av å ha spenn... Men ixusene er absolutt ikke dumme de, til å være kompaktkameraer, ihvertfall ikke de nyeste utgavene. 30'en blir noen ganger litt vel stusselig, får lånt sånne på skolen, men de har selvsagt et helt latterlig minnekort... tror det er 16mb eller noe sånt, altså blir det for lite minne til å være noe særlig nyttige til dokumentasjon, og for lav oppløsning til å kunne brukes til noe skikkelige saker... :/

Menneh, du vet hva som er den store fordelen med kompaktkameraene, spesielt de skikkelig små? De har helt fordømt god dybdeskarphet (dvs - ikke når du tar makrobilder da selvsagt), så aldri så galt at det ikke er godt for noe.

Veldig fint bilde forresten Ser virkelig at det gnistrer i krystallene.
Kjempefint bilde!

Har forresten 350D selv, og det er et knallkamera!