Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 1045
Jeg har tatt noen naturbilder, og ønsker å høre folks meninger om to av de.
Først og fremst redigeringen jeg ønsker (konstruktiv) kritikk på, men også motivene.

Bille: Her.
(Orginal: Her.)

Blomst (stor fil, 984kb): Her.
(Orginal (823kb): Her.)
Blomsterbildet regner jeg med at mange vil synes er digitalt voldtatt, men jeg ønsket et litt anderledes og spesielt resultat.
Sist endret av froskenfredrik; 2. november 2005 kl. 10:39.
Jeg vil si at motivet til billa var litt for blurry, du fikk ikke den helt rette fokusen på "greinene" eller hva man kan kalle det. Vet hvordan du ville ha det, men jeg personlig hadde problemer med å tyde bildet, og viste ikke at det var ei bille før jeg leste filnavnet. Hvis det andre bilde av billa hadde vært litt klarere litt til høyre under billa hadde jeg kjøpt meg ei sølv eller sort ramme og slengt det på veggen her..

Den "digitalt voldtatte" blomsten din framhevet blomstene på hele bildet, noe som var bra for da blir de veldig synelige i forhold til det ellers hvite bildet, i forhold til motivet som var et nokså helt ok bilde, litt kjedelig av noen blomster.

Jeg ekke no ekspert men det var min mening iallefall.
Lykke til videre
Synes billebildet blei bra! Likte det veldig godt. Satte fargene på spissen, blei veldig skarpe, noe jeg tydeligvis liker!
På det første bilde så jeg ikke helt forskjellen på det "Editerte" bilde og orginalen... Bare kanten, og litt blur ?
Det andre bilde var garrantert det beste av de to, med den "kanten" på blomstene...

Øvelse gjør mester
Det som trakk mest ned for min del var at det så ut som bildet var opp-ned, rotere bildet? Ellers var det et fint bilde men litt for uskarpt
Jeg syns at det på bilde to ble litt for mye hvitt og litt for lyst. Kontrastene ble litt for store og litt for mye som ble uskarpt. Ellers fint
<offtopic>
Synes det er på sin plass og svært positivt at fotokunsten begynner som en subkultur her på nff.
Så er det sagt, eget forum snart?
</offtopic>