Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 1117
Har brukt IRC til chatting av og til, men ikke over lengre tid.

Nå ønsker jeg å være pålogget hele tiden, og ha mulighet til å chatten fra mobilen og pcn.

Noen som kan anbefale en IRC klient som kan brukes på Windows og android, samtidig. Og som tar vare på det som skrives når jeg ikke er pålogget/har tilgang til Internett.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
IrcCloud?
Eller om du vil være ordentlig oldschool så skaffer du deg et shell og bruker en ssh klient for å koble deg til.
Sitat av Dodecha Vis innlegg
IrcCloud?
Eller om du vil være ordentlig oldschool så skaffer du deg et shell og bruker en ssh klient for å koble deg til.
Vis hele sitatet...
Takk for tipset!

Bruker irccloud nå, men de har ikke windows klient, kun web.

Skal ta en titt på shell og ssh klient. Tror jeg har rotet med det for noen år siden
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Jeg har ikke noe særlig peil på shell tilbydere for tiden, jeg er heldig og har noen kjenninger som gir meg gratis kontoer.

Det andre alternativet er IRC bouncers, det er en programvare som er koblet til serveren hele tiden: Du bruker klienten til å koble til den, litt mer automatisert enn å bruke et shell og ssh tilkobling. For en eller annen grunn prefererer jeg et shell og en screen eller tmux for holde orden på irssi.
Sist endret av Dodecha; 5. februar 2018 kl. 10:27.
Å kjøpe shell er vel rimelig oldskewl? Var ikke det mer aktuelt før man fikk bredbånd og alle kunne sette opp server selv? Du finner garantert noen her inne som har en server du kan få en konto på.

Mener å huske at dette var blitt en gratis feature på enkelte irc-servere, men kanskje ikke de du bruker? Kan jo stikke innom serverkanalen og spørre.
Sist endret av reklame; 5. februar 2018 kl. 13:48.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
reklame: Kommer helt an på hvilket miljø man er i, utviklere og de med litt IT interesse holder seg fremdeles til IRC, shells etc.


EliteBNC gir visst ut gratis kontoer, tror du må innom irc kanalen deres og registrere deg for å sette opp konto.
Evt, kan du jo som reklame foreslår, sette opp en egen BNC/shell server hjemme og koble deg til denne.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av reklame Vis innlegg
Å kjøpe shell er vel rimelig oldskewl? Var ikke det mer aktuelt før man fikk bredbånd og alle kunne sette opp server selv? Du finner garantert noen her inne som har en server du kan få en konto på.
Vis hele sitatet...
Jo. Og skal du kun bruke det til irssi funker jo en raspberry utmerka til en 4-5 brukere. Koster under 500,-
Har også funnet en kjenning som jeg får en gratis bruker av. Men før jeg tar i bruk shell og setter meg inn i det kommer jeg til å bruke IRCcloud.

Takk for tips