Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 905
Hei, er lærling og har igjen rundt 3mnd før jeg skal ta fagprøve, og når jeg har bestått dette skal jeg starte med fagbrev nr 2. Som er 1år med jobb i samme bedriften.

Men nå har muligheten kommet til at jeg kan få fast jobb i en stilling som er stilt ut på denne arbeidsplassen, tingen da er at jeg ikke da har muligheten til å ta fagbrev nr 2.

Velger jeg å ta to fagbrev står jeg uten jobb etter et år.
Velger jeg å takke ja til denne stillingen, er jeg sikret fast jobb.

Hva ville dere gjort?
Kan også opplyse at jeg er i en alder av 23 år.
Sist endret av Mr.Oxford; 6. februar 2018 kl. 08:49. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Alle disse tingene betyr ofte mindre i det lange løpet enn man overtenker seg til når man står midt i situasjonen. Helt ærlig, hvis du legger bort alle konstruksjoner om hva du burde gjøre, hva som forventes av deg o.l- og ikke tenker bekymrings-tanker ala "hva om.."

da lurer jeg på; Hva har _DU_ mest lyst til å gjøre?
Enig i å velge hva du har mest lyst til. Spesielt hvis du bare forsørger deg selv.
Anonym bruker
"Enig Nidhogg"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Har fagbrev nr. 2 noe relevans til fagbrev nr. 1? Blir du mer ettertraktet hvis du har to fagbrev? Har du mulighet til å bygge på med teknisk fagskole etter fagbrev nr. 2? Blir du mer ettertraktet da? Planlegger du å jobbe i bedriften resten av livet ditt, eller bare midlertidig? Trives du i jobben, eller vil du bygge en karriere?

Hvordan vet du at du blir stående uten jobb hvis du tar fagbrev nr. 2? Eller er du absolutt nødt til å jobbe i akkurat samme bedrift?

Men altså, du er bare 23 og så lenge du har økonomien i orden så kan du gjøre hva du vil. Velg smart, og mitt råd er å tenke langsiktig. Kanskje du mister litt motivasjon i jobben etter 10 år, og da kunne det vært kjekt å hatt et annet fagbrev eller en videre utdanning.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Har fagbrev nr. 2 noe relevans til fagbrev nr. 1? Blir du mer ettertraktet hvis du har to fagbrev? Har du mulighet til å bygge på med teknisk fagskole etter fagbrev nr. 2? Blir du mer ettertraktet da? Planlegger du å jobbe i bedriften resten av livet ditt, eller bare midlertidig? Trives du i jobben, eller vil du bygge en karriere?

Hvordan vet du at du blir stående uten jobb hvis du tar fagbrev nr. 2? Eller er du absolutt nødt til å jobbe i akkurat samme bedrift?

Men altså, du er bare 23 og så lenge du har økonomien i orden så kan du gjøre hva du vil. Velg smart, og mitt råd er å tenke langsiktig. Kanskje du mister litt motivasjon i jobben etter 10 år, og da kunne det vært kjekt å hatt et annet fagbrev eller en videre utdanning.
Vis hele sitatet...
Fagbrev nr 1 er kontor og administrasjon, nr 2 er salg. Så er ikke dumt å ha begge to.
Planen min er ikke å jobbe i denne bedriften for resten av livet, men pr dags dato så elsker jeg jobben min, og om jeg velger fast stilling så er det mer en fortsettelse av den jobben jeg allerede gjør pr dags dato.
Grunnen til at jeg blir stående uten jobb er at jeg ønsker å fortsette i denne bedriften, og det får jeg ikke muligheten til om jeg fortsetter med fagbrev nr 2. for da vil min stilling være satt.