Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 8601
Hei!

Jeg jobber annehver uke i oslo, og bor da i en brakkerigg.
Her på brakka er det skrekkelig dårlig signal til wifien de har gitt oss, så jeg prøver å finne alternative metoder for streaming av film og serier osv.

Jeg har med meg en eldre tv, med en inngang for HDMI, en Chromecast, en PS4 og telefonen min, en Sony XZ.

Jeg har prøvd å bruke chromecasten på det nettet som er her, men det nytter ikke, da signalet til routeren forsvinner titt og stadig. Jeg har prøvd å bruke mobilen som wifi-hotspot, koble til PS4en og streame fra den, det funka veldig bra, men det tømte 25GB abonementet mitt på en kveld.
Så jeg har nøyd meg med å streame på telefonen, men nå har headsettet mitt sluttet å fungere så da begynner det alternativet også å bli uaktuelt.

Er det noen som har noen tips til hvordan jeg kan f. Eks speile telefonen til tven? Eller på annen måte få media på tven uten wifi?
Kan du ikke bare laste ned på forhånd til en laptop med HDMI som du plugger i TVen?
Trådstarter
Jeg har ikke laptop :P
▼ ... noen uker senere ... ▼
Last inn et tonn med serier på PS4-en.
Hvis du har en gammel router, så kan du prøve å sette den opp uten internett-kabel koblet til. Ikke 100% sikker på at dette skal fungere ettersom at jeg ikke har Chromecast og ikke kan prøve dette, men tror dette skal fungere.
Sitat av Soffa Vis innlegg
Hei!

Jeg jobber annehver uke i oslo, og bor da i en brakkerigg.
Her på brakka er det skrekkelig dårlig signal til wifien de har gitt oss, så jeg prøver å finne alternative metoder for streaming av film og serier osv.

Jeg har med meg en eldre tv, med en inngang for HDMI, en Chromecast, en PS4 og telefonen min, en Sony XZ.

Jeg har prøvd å bruke chromecasten på det nettet som er her, men det nytter ikke, da signalet til routeren forsvinner titt og stadig. Jeg har prøvd å bruke mobilen som wifi-hotspot, koble til PS4en og streame fra den, det funka veldig bra, men det tømte 25GB abonementet mitt på en kveld.
Så jeg har nøyd meg med å streame på telefonen, men nå har headsettet mitt sluttet å fungere så da begynner det alternativet også å bli uaktuelt.

Er det noen som har noen tips til hvordan jeg kan f. Eks speile telefonen til tven? Eller på annen måte få media på tven uten wifi?
Vis hele sitatet...
Hva med et MHL-adapter telefon -> HDMI -> TV?
A la:

Micro USB til MHL HDMI


Tror dette fordrer at både telefon og TV støtter MHL, og at det også kan være at ikke alle MHL-adaptere fungerer med alle telefoner.

Jeg har et slikt, og det fungerer fint på de fleste enhetene mine, bortsett fra en Asus-tablet som jeg har.

Du trenger i tillegg til selve adapteret, en mini-usb med strøm inn i adapteret, samt en HDMI-kabel ut til TV'en.

(DX.com, Aliexpress.com o.l. har dessverre veldig lang leveringstid, så trenger du det raskt bør du prøve å finne et på norske nettbutikker: Prisjakt: mhl adapter )

Mulig denne kan virke, men som sagt er det litt avhengig av hva TV og ikke minst telefonen støtter:
https://www.24hshop.no/mhl-hdmi-adapter
Sist endret av anonym_bruker; 29. mai 2017 kl. 16:49. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.