Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 4208
Norges softeste mann
Gislefoss's Avatar
18 9
Hei, kjære freaks! Long time no see!

Det har seg slik at jeg har havnet opp i en kjedelig situasjon. Livet går ikke helt min vei, jeg sliter med utrolig mye stress, forventningspress og ikke minst depresjon på toppen av det hele.

For å summere situasjonen min kort så har hele sommeren vært et stort kaos og jeg har et ønske; komme meg langt vekk så fort som overhode mulig. Jeg trenger et år hvor jeg kan puste ut, ha positive folk rundt meg og slappe av så jeg endelig kommer meg tilbake til hektene. Har allerede blitt sykemeldt av legen ettersom det er tegn til stress og depresjon og jeg vet veldig godt med meg selv at hvis jeg starter på studiene jeg har planlagt går det ikke lenge før jeg møter veggen igjen og treffer nok en smell.

Anyhow, jeg trenger ikke utdype stort mer enn det for å komme til spørsmålet mitt.

Jeg vil vekk, langt vekk, starte med blanke ark og bare kose meg maks før jeg setter meg på skolebenken. Har tenkt på folkehøyskole, men hvis noen av dere kommer med noen bedre ideer er jeg åpen for alle forslag!

Takker for svar!
Søk på jobber på finn. Masse forskjellig telefonselger jobber utenlands om du vil ha et år fri
Bite sammen!? Det kommer bedre tider, og bedre dager! Det er bare akkurat nå presset er høyt. Begynn å tren, så går dagene fortere. Du vil mye heller ha slitt i 3 år med studier, enn å ende opp som en brun service veileder som tilbringer dagene i Hellas med dårlig betalt..
Har selv vært i press situasjoner (type akuratt nå)
Bit sammen, husk å smil masse, så faller ting på plass
Friår/jobbeår langt langt borte burde du ikke aime for. Ha en god uke! ;D

- Smile More
Roman atwood
@apekatt jo om ts ønsker et friår så bør det absolutt gjennomføres.
En som er deprimert kan ikke "bare ta seg sammen" eller bite tenna sammen. Man velger ikke å bli eller være deprimert. Det er en sykdom. Slik kreft er en sykdom eller hjertefeil.

Ts tenk på deg selv nå og gjør det som føles riktig. Folkehøyskole høres veldig bra ut, du møter positive folk, får et helt år uten press på karakterer etc, der du bare er deg selv og lærer å bli kjent med nye mennesker.

Følg hjertet ts.
Veldig true det siste du sier om høyskole nye mennesker og følge hjertet.
Men om han begynner å trene, og begynner å smile enda mer enn han allerede gjør. Vil det automatisk dukke opp ny motivasjon, og deprisjonene vil forsvinne.
Bare trust me on this! ;D
Dummeste jeg har hørt.
Hvordan vet du at han ikke trener allerede?
Er du lei er min erfaring at miljøskifte alltid gjør gull!

Folkehøyskole eller badestudier (type ex-phil på Bali)!
Og kom deg gjerne på tur i natur.