Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 5165
Kanskje en av de teiteste trådene jeg kommer til å lage noen gang, men here goes...

Har vert litt vått på vestlandet de siste dagene, i går gikk jeg ute i regnet, med en jakke som ikke var vantett. Glemte helt den pakken med Lucky Strikes jeg hadde i lomma.
Da jeg kom hjem i går så bare hang jeg jakken til tørk på en stol.
Først nå i dag (over 24 timer siden jeg brukte den i regnet) åpnet jeg lomma og fant en blaut pakke med Lucky Strikes.
Åpnet pakken og alle sigarettene var våte, rev også opp en av dem og kjente på tobakken der det ikke var merke etter vannskade på dem og de kjentes rett og slett moist ut inni

Bilde av hvordan dem ser ut: https://gyazo.com/5e126b586d94cd60d45025b237980685

Er det fortsatt mulig å røyke dem? Eller tror dere at det kan ha opstått mugg i de allerede?

Har ikke sett noe tegn til mugg i dem, men er litt redd for at det kan komme ettersom de fortsatt kjennes litt moist ut.

Hvordan ville dere ha tørket dem? Akkurat nå bruker jeg en lampe på nært hold. Kanskje en hårføner, baderomsgulvet, eller holde de over en lighet ville vert bedre? Eller skal jeg bare hive vekk hele pakken. Er ikke noe farlig å hive dem, er bare litt kjedelig ettersom pakken nesten var så godt som ny. Heldigvis koster ikke sigaretter så alt for mye, men om jeg kan redde dem hadde jo det vert fint.

Man lærer noe nytt hver dag. Hadde vert fint om noen freaks hadde hatt noen tips her.
I verste fall hiver jeg dem bare vekk og stikker på rema og kjøper en ny pakke

Ha en god natt videre
Kast de i ovnen på lav grad frem til de tørker, gjerne ha på viften slik at det går raskere. Du kan også "toaste" siggen slik som man ofte gjør før man blander tobakken med hasj. Du tar bare lighteren under sigaretten og tar den frem og tilbake frem til den blir brun-farget og roasty. Ikke beveg lighteren for raskt slik at den detter ut, og ikke for sakte til at siggen tar fyr, du finner fort rytmen. Om sigaretten blir svart i form av sotete så holder du lighteren for langt unna siggen, tørk av ev. sot før du røyker den. Med det sagt så bør du være forberedt på en ikke fullt så givende smak =)
De kommer til å smake alvorlig drit, kast dem.
Sitat av SoppVandrerne Vis innlegg
Kast de i ovnen på lav grad frem til de tørker, gjerne ha på viften slik at det går raskere. Du kan også "toaste" siggen slik som man ofte gjør før man blander tobakken med hasj. Du tar bare lighteren under sigaretten og tar den frem og tilbake frem til den blir brun-farget og roasty. Ikke beveg lighteren for raskt slik at den detter ut, og ikke for sakte til at siggen tar fyr, du finner fort rytmen. Om sigaretten blir svart i form av sotete så holder du lighteren for langt unna siggen, tørk av ev. sot før du røyker den. Med det sagt så bør du være forberedt på en ikke fullt så givende smak =)
Vis hele sitatet...
Takk for svar!
Ja, jeg tenker at jeg tar å roaster dem. Ahh okey, greit å vite at dem ikke kommer til å smake noe godt, men om det er eneste minuset så skal det nok gå greit, bare det ikke er farlig. Det var det jeg var mest redd for, men jeg tror ikke det har oppstått noe mugg enda, skal ta å roaste dem med en gang og la dem ligge over natten.
Ha en god natt Soppvandrerne

Sitat av dronepungen Vis innlegg
De kommer til å smake alvorlig drit, kast dem.
Vis hele sitatet...
Takk for svar, om det er eneste minuset så skal det nok gå fint. Var mest redd for at det kunne være farlig, men regner med at det går fint ettersom jeg ikke ser spor etter mugg.

Faen er lighter når man trenger det, orker ikke å dra på bensinstasjonen for å kjøpe lighter nå. Får prøve å roaste dem i morgen.. Skal gi oppdatering på hvordan det går i morgen! Setter fortsatt pris på tips og slikt som jeg kan lese da jeg står opp.
Sov godt freaks!
Sist endret av slappegodt; 26. august 2016 kl. 02:08. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Herregud, altså, hvorfor ikke bare kjøpe en ny pakke en å kaste bort tiden på et produkt som er ødelagt uansett hvordan du vrir på det
Er du hasjnarkoman og bare MÅ ha noe å mekke med så du kan kose deg med bøtten din så forstår jeg deg, men oss vanlige hadde sett på det som tap og ikke giddet å bry oss mer om det.
KAST DEN ELLER GI DEN TIL EN STAKKAR PÅ GATEN SOM BARE ER GLA FOR GRATIS SIGG.
Sitat av dronepungen Vis innlegg
Herregud, altså, hvorfor ikke bare kjøpe en ny pakke en å kaste bort tiden på et produkt som er ødelagt uansett hvordan du vrir på det
Er du hasjnarkoman og bare MÅ ha noe å mekke med så du kan kose deg med bøtten din så forstår jeg deg, men oss vanlige hadde sett på det som tap og ikke giddet å bry oss mer om det.
KAST DEN ELLER GI DEN TIL EN STAKKAR PÅ GATEN SOM BARE ER GLA FOR GRATIS SIGG.
Vis hele sitatet...
Hahahahha, jeg skrev jo selv i posten at det var ingen problem å bare kaste den, men lurte på om det var mulig å redde dem. Hadde lyst å lære noe nytt, jeg har jo selvfølgelig penger til ein ussel sigarettpakke. Det er ikke penge aspektet dette går på. Jeg startet simpelt posten min med st dette sikkert er en av de teiteste trådene jeg noen gang kommer til å lage, vurderte faktisk om jeg skulle legge den ut eller ikke, men jeg tenkte som så at folk på freak dømmer ikke, men så kommer du å skal være spydig..Du trenger ikke være frekk i kjeften på andre sine poster. La nå folk styre på og kose seg, om jeg kan ha et mini prosjekt med å tørke en pakke sigaretter så bør jeg vel få kose meg med det uten at folk skal komme å være frekke??
Ha en god dag

Edit: Skal forsåvidt røyke noen av sigarettene normalt å bruke noen til å mekke med, men skjønner allikevel ikke hvorfor det ville vert mer normalt at en som ofte røyker hasj skulle tørket noen sigaretter. I dagens samfunn kan du ikke kalle folk som røyker cannabis ofte for narkomane, det blir bare dumt, folk i alle aldre, alle klassesamfunn, alle jobber, overalt er det folk som røyker hasj.
Sist endret av slappegodt; 26. august 2016 kl. 07:36. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sopp og mugg oppstår vel neppe sånn rett over natten? Da jeg røkte fast så hendte det at jeg kom ut for liknende hendelser der sigaretter endte opp blaute.
Pleide bare å pelle dem ut av pakken og legge de utover et bakepapir over rist med mellomrom mellom sigarettene. Når de tørket så smakte de akkurat det samme som før de ble fuktige.

Om sigarettene derimot hadde vært i et fuktig miljø over lengre tid feks mange døgn, uker eller ennå lengre så ville jeg nok kasta pakken for sikkerhetsskyld.
Ett ord: mikrobølgeovn.
Et par 6 sekunder og shitten er fin som ny. (Funnet ut etter et par uheldige episoder i boblebadet med joints)
Sitat av frtoretang Vis innlegg
Sopp og mugg oppstår vel neppe sånn rett over natten? Da jeg røkte fast så hendte det at jeg kom ut for liknende hendelser der sigaretter endte opp blaute.
Pleide bare å pelle dem ut av pakken og legge de utover et bakepapir over rist med mellomrom mellom sigarettene. Når de tørket så smakte de akkurat det samme som før de ble fuktige.

Om sigarettene derimot hadde vært i et fuktig miljø over lengre tid feks mange døgn, uker eller ennå lengre så ville jeg nok kasta pakken for sikkerhetsskyld.
Vis hele sitatet...
Tusen takk for tips frtoretang ! Er ikke sikker på hvor lang tid det tar før det oppstår mugg i tobakk, men tror det kan ta noen dager.

Sitat av moret Vis innlegg
Ett ord: mikrobølgeovn.
Et par 6 sekunder og shitten er fin som ny. (Funnet ut etter et par uheldige episoder i boblebadet med joints)
Vis hele sitatet...
Tusen takk moret, kanskje mikrobølgeovnen er vegen å gå, går nok enten for ovnen, mikrobølgeovnen eller roaster dem med en lighter. Kanskje eg skal prøve litt av hvert og komme med svar senere om hva som smaker/funket best? Hahah boblebad med joint må prøvest en dag, høres digg ut. Ha en god dag
Sist endret av slappegodt; 26. august 2016 kl. 09:21. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Gikk for mikrobølgeovnen folkens, tok ikke lange tiden før de var knusktørre. Takk for alle svar og tips! Setter stor pris på det! -slappegodt
Sist endret av slappegodt; 27. august 2016 kl. 10:31.