Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 3148
Jeg står på vippet til å kjøpe en bruktbil i morgen, men får ikke lønn før den første, så jeg vurderer å ta et midlertidig lån på kredittkortet. Jeg har en kredittgrense på 30000,-, men spørsmålet er om banken har lagt in en sperre for maks uttak på en dag? Jeg har gjort dette tidligere, men mener å erindre at jeg måtte gå imellom forskjellige minibanker, men husker ikke helt.

Er det noen som vet dette? Om det så er slik at man må gå fra minibank til minibank så går det greit, men om sperren er pr dag så er det litt kjipt! :/ Om det er en grense, er det isåfall noen som vet hva den er? Har forøvrig Visa fra Sparebanken.

Tenkte på å dra til banken, men det er siste utvei da det er tanta mi som jobber der, og familien driver hele tiden å klager på pengebruken min :P
Fant dette https://skandiabanken.no/sporsmal-og...n-pa-bankkort/
Det er en grense på 9900 i tidsperioden på 4 dager fra norske minibanker, men om du går til banken og viser dem til at du skal kjøpe bil med papirer osv så lar dem deg mest sannsynelig ta ut mer.
På sykehuset er det 20000, som er maks uttak, gikk alltid dit når jeg var big spender.
PÅ MasterCard er det 25000.- (i bilbutikker i hvertfall). Regner med at Visa er det samme.
Kanskje selger kan gjøre 2 belastninger så du får 50000?

Men hvorfor ikke ringe kortutsteder (Visa / banken din) og spørre dem?
Ring banken din. Alle har forskjellige grenser, men de kan også endres.
du kan også ta ut i butikker.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av ivar_oslo Vis innlegg
PÅ MasterCard er det 25000.- (i bilbutikker i hvertfall). Regner med at Visa er det samme.
Kanskje selger kan gjøre 2 belastninger så du får 50000?
Vis hele sitatet...
Varekjøp og kontantuttak er to ulike ting, og vert registrert ulikt. Eg har uten problem betalt 100k med visa. Det er begrensa av kredittramme og evt. inneståande beløp.
ring banken, spør dem om å oppheve uttaksgrensen. Da gir dem deg 24/48 timer uten uttaksgrense. Har gjort dette mange ganger med skandiabanken når jeg har vært på ferie. Dem spør deg noen kontrollspørsmål for å verifisere at det er du som ringer.