Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 1181
Jeg trenger programvare for å samle detaljer om ymse IT-relaterte assets min avdeling på en eller annen måte har ansvar på.

Dette er stort sett servere eller annet telco-utstyr plassert i en datahall eller ute i landet et eller annet sted, og jeg trenger å vite ting som ipadresser, hvilke nettverk de er tilknyttet, adresser, hvilket utstyr det er (modellnavn, serienr++), når de ble kjøpt osv.

Og aller viktigst, jeg må hente ut denne informasjonen via et eller annet API slik at andre verktøy for automatisering og overvåking kan dra nytte av disse dataene. Derfor er ikke "regneark" et gyldig svar på spørsmålet.

Jeg har googlet og funnet mye elendig, noe dritdyrt for enterprise som gir meg masse funksjonalitet jeg ikke trenger (samt en konsulent-faktura jeg ikke har lyst til å betale) og generelt lite lovende prosjekter. Jeg har også vurdert å skrive mitt eget, men har ikke veldig lyst til å investere 50+ timer i det heller.

Så, hva bruker andre som er i omtrent samme situasjon? Hva fungerer bra? Hva er ræva?
Vet ikke om det er helt hva du er ute etter, men jeg har iallefall brukt racktables.
Dette ser jeg for meg at ikke tar så alt for mange timene å få til i PHP og SQL.
Da kan du også generere XML-filer som jeg tipper de fleste tredjepart systemer lar deg bruke.

PM meg dersom du vil ha mer info
Logotytme
liasis's Avatar
Trådstarter
Sitat av HwT Vis innlegg
Vet ikke om det er helt hva du er ute etter, men jeg har iallefall brukt racktables.
Vis hele sitatet...
Har sett på demoen av racktables, men det har masse features vi ikke er interessert i. Vi driter i nøyaktig hvor i et rack alt er plassert, vi bryr oss kun om hvilket rom og hvilket nett boksen er tilkoblet. I tillegg er det ikke akkurat brukervennlig, og jeg har ikke sett noe til noe api-integrasjon mot andre systemer

Sitat av fulloggal Vis innlegg
Dette ser jeg for meg at ikke tar så alt for mange timene å få til i PHP og SQL.
Da kan du også generere XML-filer som jeg tipper de fleste tredjepart systemer lar deg bruke.
Vis hele sitatet...
Vel, vi har estimert oppgaven til 1-2 mnd inkludert testing, dokumentasjon for fremtidig vedlikehold, integrasjon mot andre verktøy etc. Men om vi må sette av en mann i 2mnd på å skru det sammen kunne vi like gjerne kjøpt et verktøy og brukt tiden på viktigere oppgaver.

PM meg dersom du vil ha mer info
Vis hele sitatet...
Ellers takk, vi har rammeavtaler med seriøse konsulenthus dersom vi trenger å leie inn noen.
<?php echo 'VIF'; ?>
datagutten's Avatar
IBS InventarXL er kanskje brukbart?
Det har ingen direkte API for å hente ut data, men det er ganske greit å hente ut fra SQL.
Jeg har laget en haug med PHP script der jeg jobber for å hente ut data og integrere med andre systemer.