Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 2017
Hei,

Kjøpte meg nettopp Asus RT-AC66U router. Funker fett det, helt til jeg skal bruke Ps4. Kommer kun opp 2,4 Ghz nettet og ikke 5Ghz nettet.... Når jeg tester nettet på Ps4, så står det NAT Type 2, også 17 kb/s nedlastning!

Er det noe jeg må legge til i routeren ? Åpne noen porter eller noe?
Har åpner en del porter, men når jeg tester om de er åpen, så er de ikke det.... utrolig irriterende.

Noen som vil hjelpe meg på en sen lørdags kveld?
Kan også bruke TeamView, om ønnskelig

Bilde av PS4 nettverks resultatene
http://tinypic.com/r/ih5o4x/8
Sist endret av Raspeball; 15. august 2015 kl. 22:59.
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
Ps4 støtter ikke 5ghz nettverk, så det er ikke rart at det ikke dukker opp.

Nat type 2 skal egentlig ikke støtte på noen problemer, har du testet faktisk hastighet, jeg stoler ikke helt på nettverkstesten, som det også står under, så er dette kun estimater.

Edit: Hvilken hastighet betaler du for?
Sist endret av Fleff; 16. august 2015 kl. 01:13.
Sitat av Fleff Vis innlegg
Ps4 støtter ikke 5ghz nettverk, så det er ikke rart at det ikke dukker opp.

Nat type 2 skal egentlig ikke støtte på noen problemer, har du testet faktisk hastighet, jeg stoler ikke helt på nettverkstesten, som det også står under, så er dette kun estimater.

Edit: Hvilken hastighet betaler du for?
Vis hele sitatet...
Betaler for 50/50, å på div tester på nettet, så måler de meg på 49/47.
Har åpner alle porter for PS4. Kommer opp en melding om feilmeldin om " IP Fragmentation". Tror den er på 4000 MTU på routeren, å den skal egentlig være på 1500 på PS4
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
Sett ps4 til auto på MTU, vanlig feil, ligger nok hos PSN, endrer du dette får du bare mer problemer.

Dersom alt er som det skal og fungerer med de hastighetene, men du bare får opp den feilmeldingen så ville jeg ha friskemeldt systemet, da jeg ikke ser noe problem.
Sitat av Fleff Vis innlegg
Sett ps4 til auto på MTU, vanlig feil, ligger nok hos PSN, endrer du dette får du bare mer problemer.

Dersom alt er som det skal og fungerer med de hastighetene, men du bare får opp den feilmeldingen så ville jeg ha friskemeldt systemet, da jeg ikke ser noe problem.
Vis hele sitatet...
Er jo bare det at nedlastnings hastigheten på PS4 er 17 kb/s, så klarer ikke åpne netflix engang !
Sitat av Raspeball Vis innlegg
Er jo bare det at nedlastnings hastigheten på PS4 er 17 kb/s, så klarer ikke åpne netflix engang !
Vis hele sitatet...
Sjekket MTU? Det er pakkestørrelsen imellom PS4 og ruter.