Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  0 1431
Hei, alle freaks der ute
(Vil helst ikke bli hetset for skrivefeil, takk)

Første spørsmål;

Bor i tomannsbolig (1etg) og en i familie 2-etg.Bruker deres nett. Routeren er ikke så bra, så når ikke alle plasser nede hos meg, samt at den må være på hele tiden pga deres jobb, å jeg har ikke tilgang til å leke meg innpå routeren. Er betong vegg, bare for å nevne det. Det er der ASUS routeren kommer inn i bilde.

- Kan jeg ha den stående oppe, sammen med den andre routeren? Eller blir signalene forstyrret av hverandre, å nettet bli dårligere osv?

- kan jeg ta Internett tilførsel ifra deres router, å inn i min? Eller best å splitte signalet før noen av routerene? Er 45/45 fibernett Altibox.

Strekke egen kabel ned til meg er ikke aktuelt dessverre.

Annet som jeg ikke helt forstår;

- Hva menes med 2,4 GHz og 5 GHz kanal, som denne routeren har?
Får jeg to trådløse nettverk, hvor en går på 2,4Ghz kanalen, og andre på 5Ghz ?
Hvilke burde jeg eventuelt bruke? 5GHz er vel best ved å streame full HD osv?

- Leste på en anmeldelse på Komplett (angående denne routeren). Han skrev;

"Sett kanalbåndbredde til 20, og sett en fast kanal, som ikke brukes av noen i nærheten for 2,4 GHz bredbåndet"

Hva menes med dette? Må jeg gjøre det?

- Noe annet jeg burde tenke på, for å få dette til å fungere 100% ? Vil ikke betale for eget Internett abonnement, når jeg bare kan bruke deres

Håper noen kan hjelpe meg

- Raspeball