Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 1443
For noen år tilbake koblet jeg om lyden fra PC til TV. Setter kabelen i PCen for lyd fra TVen. Ingen lyd fra TV, kun fra PC via HDMI. Akkurat slik jeg ville ha det.

Har nå i ettertid flyttet til en annen plass. Nabo sover rett over stua, så jeg trenger koble tilbake slik at jeg igjen får lyd på TV via HDMI. Ikke lyd fra PC.

Vil ha tilbake lyden i TVen slik at jeg slipper koble på stereoanlegget hver gang jeg skal bruke TVen. Nå kommer det kun blikkboks-lyd fra PCen.

Finner ikke ut av det på lydinnstillinger. Må ha det inn med t-skje.
Høyre klikk på volum -> avspillingsenheter -> aktiver den til tv'en og deaktiver den som er til pc'en
Nah. Jeg har tydeligvis slettet et eller annet, eller gjør noe galt. Kommer ikke opp slik som du beskriver det. Eneste som kommer opp er speakers. Kan ikke klikke meg hverken inn eller ut. Trykker konfigurer. Eneste som kommer opp er speakers.
Sitat av shittrønder Vis innlegg
Nah. Jeg har tydeligvis slettet et eller annet, eller gjør noe galt. Kommer ikke opp slik som du beskriver det. Eneste som kommer opp er speakers. Kan ikke klikke meg hverken inn eller ut. Trykker konfigurer. Eneste som kommer opp er speakers.
Vis hele sitatet...
Høyreklikk for så trykke på "show disabled/disconnected devices", kommer det opp noe da?
Nei. Gjør ikke det. Jeg må virkelig har rotet det til. Jeg har tross alt en gang i tiden fått det til selv.
Sikkerhetsklarert
Hva vil du ha som lydkilde, og hva vil du skal være avspillingsenhet?

Er det PC lyd du vil at skal spilles av på TVens interne høytalere?
eller er det TV lyd du vil at skal spilles av på TVens interne høytalere?

Siden du nevner stereoanlegg også, så virker det for meg som at du har kjørt audio ut fra tv og inn på stereo. Da må du endre lydoppsett på tven til å bruke "internal speakers" i stedet for "optical/hdmi out"
Sitat av Pjukern Vis innlegg
Hva vil du ha som lydkilde, og hva vil du skal være avspillingsenhet?

Er det PC lyd du vil at skal spilles av på TVens interne høytalere?
eller er det TV lyd du vil at skal spilles av på TVens interne høytalere?

Siden du nevner stereoanlegg også, så virker det for meg som at du har kjørt audio ut fra tv og inn på stereo. Da må du endre lydoppsett på tven til å bruke "internal speakers" i stedet for "optical/hdmi out"
Vis hele sitatet...
Jeg vil ha tilbake lyden i TV'en når jeg kobler i pcen via HDMI. Sånn som det er nå så står pluggen i PC*en. Lyden kommer fra PC. Normalt når man kobler via HDMI, så kommer lyden fra TV, ikke PC, men jeg har tidligere koblet det slik selv at lyden nå kommer fra PC'en.

Vil at PC lyd skal spilles av på TVens interne høytalere. Kjører nå audio fra PCEN med en jack plugg.

Jeg har definitivt ikke brukt TV'en menyer tidligere når jeg koblet lyden. Det ble gjort på PC'en, men jeg mistenker at jeg har slettet noen filer så jeg ikke får det opp slik det blir beskrevet ovenfor.
Sist endret av shittrønder; 11. november 2013 kl. 22:12.