Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  14 2028
Hei!
Jeg har en gammel Zyxel P-600, som jeg fyrte opp for å se om fungerte. Det gjorde den, og det var ikke passord på den, så fikk koblet meg til. Jeg tenker å bruke den på et lan som jeg er med å arrangerer til helga, og da tenkte jeg å sette et passord på den.
Jeg gikk på cmd og skrev "ipconfig", fant ut at det var 192.168.1.1 jeg måtte gå inn på for å skifte passord/sette på. Jeg gikk inn der og fikk bare mulighet til å skrive passord, ikke noe brukernavn.. Det sto et passord der fra før av som var "Guest", med dette passordet fikk jeg bare se noen innstillinger, uten å gjøre om.
Jeg prøvde 1234 som passord, som er standard ikke sant? Men det virket ikke..
Jeg prøde root, admin, password og 4321 også(prøvde også disse med store bokstaver). Siden ingen av disse funket, tenkte jeg å resette routeren. Jeg gjorde dette ved å holde reset knappen inne i 10-20 sek. Da skulle standard passordet funke, ikke sant? Men det gjorde det ikke.. Var inne på nettsiden til Zyxel også og fikk vite at standard passordet var 1234..

Jeg har også prøvd å koble routeren rett inn i pcen med internettkabel, uten hell.. Er det noen som vet hva jeg kan gjøre?

Takk på forhånd!
Sikker på at det ikke er en ruter som Telenor har levert?
Isåfall er WPA-passordet adminpassord.
Sist endret av Rusmisbrukeren; 31. oktober 2013 kl. 21:31.
Trådstarter
85 0
Sitat av Legevakten Vis innlegg
Sikker på at det ikke er en ruter som Telenor har levert?
Isåfall er WPA-passordet adminpassord.
Vis hele sitatet...
Vet ikke om det er Telenor, men ihvertfall funket ikke passordet :/
Sitat av Skanin Vis innlegg
Vet ikke om det er Telenor, men ihvertfall funket ikke passordet :/
Vis hele sitatet...
Ja, du skjønner, Telenor leverer nå multimodemer / rutere til kundene deres med en lapp klistret på selve ruteren hvor WPA-passordet står.
Slik jeg tolker det skriver han at han kom seg inn på trådløst og slikt, så da er det vel gjerne ikke WPA han trenger.

... Har du forsøkt uten å skrive inn noe i det hele tatt?
Sitat av pinkrabbitz Vis innlegg
Slik jeg tolker det skriver han at han kom seg inn på trådløst og slikt, så da er det vel gjerne ikke WPA han trenger.

... Har du forsøkt uten å skrive inn noe i det hele tatt?
Vis hele sitatet...
Ja, det er riktig..
Ja, har prøvd uten noe...
Jeg forstår det slik at TS ønsker å logge inn som administrator på router, ikke logge seg inn på wifi.

Forsøk disse:

brukernavn: Admin
passord: a

brukernavn: Admin
passord: admin123

brukernavn: Admin
passord: 123456

Brukernavn: a
uten passord.


Edit:
Prestige 600 Default IP:
192.168.1.1
Prestige 600 Default Password:
1234
Prestige 600 Default Username:
admin
Vis hele sitatet...
Kilde: http://www.routeripaddress.com/route..._settings.html
Sist endret av Patrick; 1. november 2013 kl. 12:49.
Sitat av Patrick Vis innlegg
Jeg forstår det slik at TS ønsker å logge inn som administrator på router, ikke logge seg inn på wifi.

Forsøk disse:

brukernavn: Admin
passord: a

brukernavn: Admin
passord: admin123

brukernavn: Admin
passord: 123456

Brukernavn: a
uten passord.


Edit:


Kilde: http://www.routeripaddress.com/route..._settings.html
Vis hele sitatet...
+
Brukernavn: admin
Passord: admin

Brukernavn: admin
Passord:

Brukernavn: a
Passord: a

Brukernavn: a
Passord: admin

Brukernavn: admin
Passord: a

Bruk fantasien
Hvorfor er WPA og WiFi nevnt her? ZyXEL Prestige 600 er ikke trådløs.......

Hvis denne skulle vise seg å være levert av NGT (som brukte denne i et par år for mange, mange år siden) så vil den normalt autoaktivere (få tilsendt config som passer til det kundenummeret som fikk tilsendt router med den WAN-MAC-adressen), og da vil det være aktiveringspassord (PPPoE/PPPoA) som også må brukes til lokal administrasjon av routeren. Hvis det er tilfellet så må du nok finne frem papirene som fulgte routeren i sin tid eller ringe/chatte med NGT for å få vite aktiveringspassordet (som etter en autoaktivering også fungerer som admin-pw).
På Zyxel sine sider står denne modell serien oppført som ADSL modem \ gateway så tipper at det ikke er en router

uansett så får jeg opp dette som standard info for pålogging på sidene dems:

Prestige 600 Default IP: 192.168.1.1
Prestige 600 Default Password: 1234
Prestige 600 Default Username: admin

du kan jo prøve og se om du finner en reset funksjon og bruke dette til og logge på med
Sitat av knutazz Vis innlegg
På Zyxel sine sider står denne modell serien oppført som ADSL modem \ gateway så tipper at det ikke er en router
Vis hele sitatet...
Du leser at det er oppført som modem \ gateway, og det får deg til å tro at den ikke er en router? Akkurat hva legger du i din definisjon av "router" da?
At den ikke har fire LAN-porter betyr bare at den ikke har innebygd switch.

Den er et routermodem uten switch og uten trådløst aksesspunkt, men så lenge den kan route imellom public og private adresser (NAT) så er den likevel det hele bransjen anser som et routermodem (altså router med integrert modem).
Hvis routeren er forhodsvis ny kan det hende at du må bruke @online.no passordet.

er ihvertfall slik på de nye at online passordet må brukes for å logge in lokalt på ruteren. brukernavn=admin som default
ZyXEL 600 Prestige kom ut for over 10 år siden, så den er nok langt ifra "ny", og jeg grøsser med tanken på å bruke denne til et LAN med mindre den skal bridges og kun brukes som et rent modem..
Sitat av bashfoo Vis innlegg
Du leser at det er oppført som modem \ gateway, og det får deg til å tro at den ikke er en router? Akkurat hva legger du i din definisjon av "router" da?
At den ikke har fire LAN-porter betyr bare at den ikke har innebygd switch.

Den er et routermodem uten switch og uten trådløst aksesspunkt, men så lenge den kan route imellom public og private adresser (NAT) så er den likevel det hele bransjen anser som et routermodem (altså router med integrert modem).
Vis hele sitatet...
Antagelsene mine gikk på at det var oppført som modem ja, dette er for di jeg ikke har noe kjennskap til dette produktet, men ja hvis den NATer og kobler 2 nett sammen så er det en router