Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 1318
MIDI-Lyden til spillene mine fungerer ikke i DOS. Jeg kjører Windows XP, og dermed må jeg komme meg i DOS via en Windows 98 startup cd. I Autoexec.bat fila, ligger det ingen konfigurasjon for SoundBlasteren min, og heller ikke i Config.sys.
Hvordan kan jeg starte disse filene når jeg må starte fra en cd?
Better than thou.
Går ikke midilyd på pc-speakern? Men uansett, du kan jo alltis laste driverene for dos over på en diskett, og installere dem fra dos..?
demoscene
zaronix's Avatar
Trådstarter
jeg kan jo alltids skaffe driverne for dos, men noen drivere, blant annet MIDI driveren må lastes via config.sys, og den lastes ikke når jeg starter fra cdrom
16-Bits lyden fungerer, men ikke MIDI'en..
Better than thou.
Lag en DOS bootdisk a? Det funker vel?
demoscene
zaronix's Avatar
Trådstarter
Det har jeg ikke prøvd, og det tror jeg og faktisk skal fungere!!Jeg prøver det jeg!
Takk for hjelpen!
z0p
uʍop ǝpısdn
z0p's Avatar
Opprinnelig postet av Zar0niX
Det har jeg ikke prøvd, og det tror jeg og faktisk skal fungere!!Jeg prøver det jeg!
Takk for hjelpen!
Vis hele sitatet...
Du kan jo alltids også lage din egen boot cd som laster inn driverne for sound blaster under DOS. Hvordan du laster inn driverne står vel på cden/ disketten med drivere.
Hvis du sjekker hjemmesida vil du vel også finne en del stasj der.

Skla jo også være noen program som laster in config drivere etter at makinen har startet, kommer ikke på noen navn eller url nåm, men kan vel finne det ut hvis det er av interesse.
demoscene
zaronix's Avatar
Trådstarter
Alt er av interesse, så lenge jeg får det til å fungere!!!