Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  30 2603
Erklært blond
Det jeg vil ha denne serveren til er å laste ned og seede torrents og enn gang i blant hente filer over på minnepenn.

Da trenger jeg

1. Remote control program
2. Kunne få filer innpå av minnepenn, EKS har lagt enn ut på internett, ta fila på minnepenn og seede den fra kjelleren.
3. Programvare som er litt brukervennlig.
Hvor skal denne serveren stå? Du snakker om i kjelleren, men hvorfor bruke minnepenn da og ikke bare overføre over lokalnettet?

Selv har jeg en server med XP som kjører Remote Desktop for fjernstyring og uTorrent for torrents.
Sett opp uTorrent på den, og sett den til å seede en fil, deretter innstalerer du et "remote control program", det kan være noe så enkelt som teamviewer, og voila du har den opp å kjøre. Om du innstalerer utorrent så tar den automatisk opp torrentfiler, så dermed kan du legge en torrentfil på en minnepenn. Ellers har også uttorent en funksjon for å sette en mappe den skal lete etter torrentfiler å automatisk starte å seede, så det du kan gjøre er å sette den fila inni en mappe i dropbox, når du oppdaterer noe i dropbox på en pc så flyttes filene over til den andre og utorrent tar fatt i saken, dermed trenger du ikke en gang et remote-controll-programm.
Du sier ikke noe om hvilket OS serveren kjører?
Hvis det er snakk om linux vil jeg anbefale Torrentflux-b4rt som er en utrolig smuud måte å gjøre dette på. Da kan du styre hele sulamitten over en nettside. Her kan du også laste ned de filene du måtte ønske. For å overføre filer til serveren bruker du samba (hvis du skal gjøre det på lokalnettet) og/eller ftp fra utsiden av nettet ditt...
Hvis du vil bruke uTorrent kan du aktivere uTorrent WebUI. På den måten kan du logge inn på et web-grensesnitt og styre uTorrent derifra.

Slik er grensesnittet:
- http://www.softsift.com/wp-content/u...rrentwebui.png
Sist endret av s1gh; 3. februar 2010 kl. 19:21.
µTorrent og µRemote! Da slipper man å bruke WebUI. Det som er litt kjipt er at karen som laget programmet ikke har tid til å fortsette på programmet... Men det fungerer helt suverent! Og dette kjører på Win2008R2.
Erklært blond
Trådstarter
Sitat av Halalgeir Vis innlegg
Du sier ikke noe om hvilket OS serveren kjører?
Hvis det er snakk om linux vil jeg anbefale Torrentflux-b4rt som er en utrolig smuud måte å gjøre dette på. Da kan du styre hele sulamitten over en nettside. Her kan du også laste ned de filene du måtte ønske. For å overføre filer til serveren bruker du samba (hvis du skal gjøre det på lokalnettet) og/eller ftp fra utsiden av nettet ditt...
Vis hele sitatet...
Er ikke sikker på hvilket OS jeg skal gå for Står mellom XP, Winserver eller ubuntu server.

Men vil ikke begynne for avansert.
Dæ kjører du Windows. Bl.a. på grunn av at RDP er mye bedre/kjappere/mer brukervennlig enn linux sitt alternativ.(min egen personlige mening)
▼ ... over et år senere ... ▼
I failed unit tests
Freddy_fred5's Avatar
Sorry for å rippe opp tråden i lyset igjen, men lurer på noe;

Har en gammel maskin (4gb ram, Core2Duo) som jeg har tenkt til å bruke til Torrents og hosting av Minecraft server.

Må kunne;
Bruke standard software til MC.
Må kunne fjernstyres fra Win7
Må fortsette å kjøre programmene selvom man logger ut


Takker for alle svarene!

(Har forresten WinServer08 på en DVD hvis det funker)
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Sitat av Freddy_fred5 Vis innlegg
Sorry for å rippe opp tråden i lyset igjen, men lurer på noe;

Har en gammel maskin (4gb ram, Core2Duo) som jeg har tenkt til å bruke til Torrents og hosting av Minecraft server.

Må kunne;
Bruke standard software til MC.
Må kunne fjernstyres fra Win7
Må fortsette å kjøre programmene selvom man logger ut


Takker for alle svarene!

(Har forresten WinServer08 på en DVD hvis det funker)
Vis hele sitatet...
Debian eller whatever flavour av linux du foretrekker.

MC kjører da fint i lunix.
SSH er genialt, GUI er for fags.
Deamonizing er default for de fleste services, og hvis ikke er det enkelt å starte tjenesten deamonized eller i screen.
I failed unit tests
Freddy_fred5's Avatar
Burde kanskje nevnt det;

Må ha GUI muligheter, ettersom denne maskina er delt mellom meg og en annen, han andre er mer HW menneske.
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Sitat av Freddy_fred5 Vis innlegg
Burde kanskje nevnt det;

Må ha GUI muligheter, ettersom denne maskina er delt mellom meg og en annen, han andre er mer HW menneske.
Vis hele sitatet...
Lag et par script til ham og legg de i /home/-folderen hans, klarer han enda ikke menial tasks burde han pensjonere seg.
I failed unit tests
Freddy_fred5's Avatar
Siste spørsmål; Hvordan kan jeg "fjernstyre" maskina?
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Sitat av Freddy_fred5 Vis innlegg
Siste spørsmål; Hvordan kan jeg "fjernstyre" maskina?
Vis hele sitatet...
ssh, alt du trenger.
I failed unit tests
Freddy_fred5's Avatar
Sitat av AtXbYeA Vis innlegg
ssh, alt du trenger.
Vis hele sitatet...
Leste opp på dette, men finner ikke noe anna enn hvordan få SSH til å fungere i Linux distroer, men ikke noe om en klient for Windows
Part time ninja
locked65's Avatar
Putty. Windows klient.
Sliter du så mye? og sette opp en linux boks er lettere en og opne en flaske brus

Men du instalere ssh server, fyrer opp putty (min fav) logger deg inn.
Så kan du kjøre dine oppgaver i feks screen.
Ta kontakt for mer info?
Enten så har du jævlig bra hardware eller så sitter korka på brusflaska som støpt fast. Tar litt tid å installere :P
I failed unit tests
Freddy_fred5's Avatar
Husk dette; Jeg kan fint bruke det, men jeg har en venn med mer kunnskap om HW enn software. Han går på tiden elektro, men han er ikke veldig interresert i software, som er grunnen til at han foretrekker GUI.
Part time ninja
locked65's Avatar
Hvorfor skal han da bruke det hvis ikke han er så glad i software ?

ps: GUI er streng tatt software og...
Sist endret av locked65; 17. april 2012 kl. 16:58.
Så bare legg inn ubuntu server og så gui etterpå. Så kan du bruke f.eks freeNX til remote, samt webmin for å styre serverbiten. Til torrentbehandling kan du se på enten torrentflux, eventuelt rtorrent med rutorrent frontend for å styre dette gjennom web. Torrentflux er litt enklere å sette opp for en førstegangsbruker.
Part time ninja
locked65's Avatar
Torrentflux har til gjendgjeld elendig front-end og relativt lite funskjonalitet.

rtorrent med rutorrent eller wtorrent front-end ville jeg gått for på torrent biten.
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Sitat av locked65 Vis innlegg
Torrentflux har til gjendgjeld elendig front-end og relativt lite funskjonalitet.

rtorrent med rutorrent eller wtorrent front-end ville jeg gått for på torrent biten.
Vis hele sitatet...
Tja... spørs hva man krever av et frontend.

Sist torrents var kult (rundt 2004) brukte jeg mye torrentflux, add torrents, let it download, automatic unpack, fjernaccess utenifra og veldig KISS, hva mer skal man ha ? integrert kaffemaskin og calf-massager ?
Sitat av AtXbYeA Vis innlegg
Tja... spørs hva man krever av et frontend.

Sist torrents var kult (rundt 2004) brukte jeg mye torrentflux, add torrents, let it download, automatic unpack, fjernaccess utenifra og veldig KISS, hva mer skal man ha ? integrert kaffemaskin og calf-massager ?
Vis hele sitatet...
Jeg har også brukt den mye og er fornøyd selv, men native er den satt opp med en klient som ikke støttes av alle trackere. Blant annet what.cd. Det kan byttes naturligvis, men det er litt knot for en som ikke har vært borti linux før.

Den store ulempen med rutorrent er at jeg enda ikke har klart å få den til på mobile nettlesere.
windows xp/vista/7/serber med utorrent og utorrent remote, burde funke som faen det.

http://remote.utorrent.com
sindre@puse.cat:~$
Synderen's Avatar
Skal du bruker TorrentFlux bør du bruke TorrentFlux-b4rt eller TorrentFlux NG. TorrentFlux er også ganske heavy på RAM bruken i forhold til andre clienter, så om du ikke har en så altfor kraftig server kan det være lurt å prøve noe annet først.
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Sitat av Synderen Vis innlegg
Skal du bruker TorrentFlux bør du bruke TorrentFlux-b4rt eller TorrentFlux NG. TorrentFlux er også ganske heavy på RAM bruken i forhold til andre clienter, så om du ikke har en så altfor kraftig server kan det være lurt å prøve noe annet først.
Vis hele sitatet...
Spørs hva du definerer som mye minne, jeg ville ikke tro at den har fått _mer_ minnelekasje på 7 år.

Jeg kjørte torrentflux uten problemer på min gamle primærserver den gangen, dual pentium 2 med 1GB (EDORAM!!!!11one) RAM samtidig som serveren kjørte fire websider \ mysql med 5 databaser og battle.net server.
Du kan bruke uTorrent på linux serveren. Den har WebGUI, men det er i Alpha og det er en stund siden den har blitt oppdatert.
For å drifte serveren kan du bruke Webmin, som er et WebGUI

uTorrent:
http://www.utorrent.com/downloads/linux

Webmin:
http://www.webmin.com/
Sitat av Tech373 Vis innlegg
Det jeg vil ha denne serveren til er å laste ned og seede torrents og enn gang i blant hente filer over på minnepenn.

Da trenger jeg

1. Remote control program
2. Kunne få filer innpå av minnepenn, EKS har lagt enn ut på internett, ta fila på minnepenn og seede den fra kjelleren.
3. Programvare som er litt brukervennlig.
Vis hele sitatet...

1. remote program som funker som utorrrent på din egen pc, http://uremote.blogspot.com/ http://mepf.jade.feralhosting.com/uRemote2.zip , lurer du på noe sjekk ut video: http://www.youtube.com/watch?v=QEawqmMhpkg
2. på server bare installer utorrent så på remote, så velg hvor den skal save til.

3. se nr 1 :-)
Sist endret av ontheroad; 23. april 2012 kl. 22:09.
Shooting expert
BrageP's Avatar
Part time ninja
locked65's Avatar
Sitat av Halalgeir Vis innlegg
Jeg har også brukt den mye og er fornøyd selv, men native er den satt opp med en klient som ikke støttes av alle trackere. Blant annet what.cd. Det kan byttes naturligvis, men det er litt knot for en som ikke har vært borti linux før.

Den store ulempen med rutorrent er at jeg enda ikke har klart å få den til på mobile nettlesere.
Vis hele sitatet...
Bruker transdroid på androiden for å koble til rtorrent. Der kan man styre alle sine torrents. Legge til, fjerne, starte og stoppe osv.

Så har ikke stort behov for mobil nettleser støtte.