Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 1843
Hei
Jeg får ikke bootet windows på maskinen min.. Jeg slår den på så kommet det et erroret: "USB device over current status detected!! System will whut down in 15 seconds". Har googlet litt og funnet ut at det er et relativt vanlig problem med asus hovedkort. Jeg har også prøvd å resette BIOS men da får jeg opp denne meldingen også: "Please enter setup to recover BIOS-setting"
Det kom opp etter jeg hadde installert Corsair H100, før jeg installerte den har jeg ikke hatt noen problemer med dette erroret.

Specs:

HK: Asus P7P55D pro
CPU: Intel I5 750
GPU: 2stk HD 5870
PSU: OCZ stealthXtreme 700W
Ram: OCZ DDR3 4 GB [CL8-8-8-24] 1600Mhz
Cheez Doodles
Osteper's Avatar
Mest sansynelig kortsluttning i en USB-enhet. Prøv å start maskina uten noen USB tilkoblinger.
Trådstarter
30 1
har gjort det, men da kommer det opp:
"no keyboard detected!
please enter setup to recover BIOS-setting
USB device over current status detected!!"

skjønner ikke hva som feiler.. H100 er installert riktig.
Cheez Doodles
Osteper's Avatar
Sjekk om koblingene til pumpa sitter riktig på og rett vei.
Trådstarter
30 1
kan ikke de bare settes en vei da?
men skal sjekke
Sjekk USB-kontaktene på HK for feil, f.eks. bøyd pin som skaper kortslutning osv.
Trådstarter
30 1
hvis du mener de inni USB-portene, så er ikke de bøyd. Har sjekka det
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Hva med å prøve å boote med den viften du hadde ?
Gå tilbake til working configuration, er ikke verre.


Har selv sett denne feilen flere ganger, og alle gangene har det vært bøyde pinner selv om brukerne har vært brødjøder og ikke klart å se det selv, bruk en lommelykt og forstørrelsesglass for nærmere inspeksjon.
Koble eventuelt ut alle USB-porter som ikke er onboard for å utelukke de.

Ellers går vel USB på 5v, så om det kan være noe annet på 5v-busen som skaper problemet, men jeg ville tro at denne meldingen kommer fra USB-huben til BIOS direkte.
Nei, fra USB-portene går det en ledning til hovedkortet, inni kabinettet ditt. Sjekk kontaktene på hovedkortet for feil
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Sitat av FlipMcFlop Vis innlegg
Nei, fra USB-portene går det en ledning til hovedkortet, inni kabinettet ditt. Sjekk kontaktene på hovedkortet for feil
Vis hele sitatet...
Dette er isåfall bare fra eventuelle bracketed USB-porter eller front-USB, som ikke utelukker problematikk med onboard-porter.
Trådstarter
30 1
Sitat av AtXbYeA Vis innlegg
Hva med å prøve å boote med den viften du hadde ?
Gå tilbake til working configuration, er ikke verre.


Har selv sett denne feilen flere ganger, og alle gangene har det vært bøyde pinner selv om brukerne har vært brødjøder og ikke klart å se det selv, bruk en lommelykt og forstørrelsesglass for nærmere inspeksjon.
Koble eventuelt ut alle USB-porter som ikke er onboard for å utelukke de.

Ellers går vel USB på 5v, så om det kan være noe annet på 5v-busen som skaper problemet, men jeg ville tro at denne meldingen kommer fra USB-huben til BIOS direkte.
Vis hele sitatet...
vil det si at jeg må av med H100 igjen?
jeg kan ikke se noen bøyde pinner. (har sett med lommelykt)
onboard USB, Er det USB'ene i front, som er koblet til HK via kabel?
The Nerdrager
Usb'ene i front er koblet til HK med kabler ja.
Trådstarter
30 1
japp, har prøvd å koblet de ut og startet, uten hell..
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Logisk nok, nei, onboard USB er ikke front eller bracketed USB-porter, de er _ONBOARD_ som navnet tilsier.