Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 2187
Hei!
Jeg har begynt å slite med et problem på laptopen min, problemet er at alt har startet å gå så veldig sakte. Mange av programmene mine slutter å svare, inkludert mapper. Det tar også år og dager før laptopen i det hele tatt kommer seg til skrivebordet ved oppstart. Dette startet for rundt to dager siden, så jeg lurte på om dette kan være et slags virus, ødelagte deler eller bare at jeg ikke har oppgradert drivere? Noen som har opplevd noe lignende? (Dette er mitt andre forsøk på å skrive denne tråden, internetten sluttet å svare sist gang jeg prøvde)

Visste ikke helt om dette var under riktig tema, men satser på det. :-D
Ta en reinstall, men tror det er hdden som er gåen.
Brekkelol's Avatar
Trådstarter
39 5
Åhh, det var det jeg var redd for.
Last ned og kjør CCleaner, slett allt av temp filer o.l. gå også inn på tools og sjekk startup. masse av det kan sikkert fjernes. samt mere som kan avinstalleres.
Hvis maskinen er såpass t du kan kopiere filer fra den ville jeg begynt med en backup.

Etterpå ville jeg kjørt en harddisk test f.eks Seatools. Hvis disken ikke ser ut til å ha feil så ta recovery og se om det hjelper.
Hjerneskadet Shitkid
CHillZoNE's Avatar
TA BACKUP FORT SOM F***! Så tar du en formatering og sjekker om disken fungerer. Og er disken gåen, kjøp en SSD på 60 GB eller noe, så får du godt med fart!
The Nerdrager
Kan vell spørr hvor mye RAM du har og? Dersom du bruker 2 GB eller mindre kan det være en god ide å oppgradere til 4gb, da RAM i bærbare maskiner ofte er bottleneck og trekker maskinen ned en god del. Og ram er såpass billig at du kan få 4 gb for 200 lappen
vil nå sette en knapp på at maskinen din er innsausa av virus jeg da last ned denne å kjør et scan http://download.cnet.com/Malwarebyte...ml?tag=mncol;1 skulle ikke forundre meg om det gjør underverker
Dette kan skyldes mye.

Det kan være at du rett og slett har så mye på pc-en at det begynner å bli lite med lagringsplass. Dersom du har merket at den blei tregere overtid så kan det være årsaken. Slett programmer som du ikke lenger bruker, ta en diskopprydning og etter det så tar du en diskfragmentering. Dette er verktøy som ligger inne på pc-en ifra før av.

Dette kan også være symptomer på at du har fått virus. Om du ikke har et antivirus programm så last ned et. Det finnes flere som er gratis. Ta så en søk og fjern det som eventuelt måtte komme under scan.

Støv i vifter, dersom du har mye støf i viftene kan dette være med på at pc-en blir varmere og dermed også treig. Man får tak i luft på boks som du kan bruke på viftene for å fjerne støv. Dersom du har hatt pc-en i senga eller fanget kan også komponenter ha tatt skade av varme.