Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 1340
Da var tiden kommet for å legge hasjen på hylla og bruke tiden på noe som gir meg mer ut av livet enn selvnytelse og tid til meg selv. Etter 4 år med daglig hasjrøyking begynner kropp og sinn å si i fra: ingenting er som de skal være lengere? Jeg sitter nå ensom å alene å prøver å få svar på spørsmål som har plaget meg, alt alt for lenge, jeg skriver her for å få tilbakemelding og synnpunkter ved mitt valg, det å slutte å røyke hasj.

14 dager har nå gått siden jeg sist tok i pipa mi, den er ikke pakket vekk, den ligger tiljengelig, sammen med en go klump med hasj som jeg har tenkt å la ligge. Jeg har hatt pauser før, men ikke etter å ha røyket hver dag i over 1 år.

Det siste året har så å si alt gått til helvette, om jeg får si det rett ut. Jeg sitter igjen med lunger som stikker og klør, uten jobb, halvert vennekrets, en regningsbunke som ikke lingner grisen og en samboer som er på randen til å kaste meg ut.

Hva er det egentlig som har skylden i alt dette? er det meg? blir det for dumt å legge skylden på hasjen? Hvorfor var jeg så suksessfyllt før jeg begynte å røyke, og hvorfor gikk plutselig alt til helvette?

Ting ble bare værre og værre med tiden, regningsbunken ble større, mistet kontakt med flere og flere venner, helsa ble værre og det ble deretter vanskeligere å slutte å røyke. Jeg bare bestemte meg for at nå er det faenmeg nokk. Enkelt var det på ingen måte, men faktisk, mye enklere enn først jeg trudde. De 5 første dagene etter jeg bestemte meg for å slutte var absolutt de værste. Tenking, svetting, søvløshet og angst tatt ut fra en annen verden er bare noen av realitetene som traff meg rett i trynet da jeg la fra meg pipa.

Nå, etter 14 dager har jeg ikke lyst å røyke. Jeg vet faktisk ikke om jeg noen gang får lyst til å røyke igjen, med tankte på hvor IDIOT jeg har vert i tiden jeg røyket. Kan jeg en gang i framtiden nyte en joint uten å kaste meg på hasjkjøret igjen? Hvem vet.

Det ligger mye arbeid fremfor meg nå, for å få det gamle livet mitt tilbake, med venner man kan stole på, lønn for å få betalt regningene og ikke minst, Kan sette meg tilbake i sofaen å kjenne på kroppen at alt er som det skal være. Jeg har skrevet noe spørsmål underveis som jeg håper noen kanskje kan hjelpe meg å finne svar på. De andre, må jeg kanskje finne ut av selv.
Sitat av FuNcEd Vis innlegg
blir det for dumt å legge skylden på hasjen?
Vis hele sitatet...
Jeg velger å svare på kun ett spørsmål i denne tråden din, og det er dette. Ja, det er for dumt å skylde på hasjen, den kan på ingen måte trøkke seg inn i kroppen din på noen måte - det er det du som har gjort.

Med måtehold kan det meste holdes i sjakk, og det meste være rasjonelt. Daglig hasjrøyking er ikke måtehold, og er ikke rasjonelt. Jeg skal ikke råde deg til å gå tilbake til cannabisen igjen, men om trangen skulle være tilstede, kan du jo gjøre det igjen - forutsatt at du gjør det ved spesielle anledninger.

Når det er sagt, tror jeg du med tiden vil se at du ikke savner røykinga særlig. Det finnes så mye annet å glede seg over her i livet. Det finnes så mye annet å nyte.

Lykke til med å få ting til å gå på skinner igjen.
Sist endret av lambador; 29. november 2010 kl. 05:20.
Først, gratulerer!

Så... Det første jeg hadde tatt tak i er økonomien og samboeren. Få hun med på dette(om du enda er keen da)
Og ja, det er for dumt å legge skylden på hasjen. Vil du videre, så glem det der får nå.

Så bør du nok få en time til en lege. (gjerne privat. fortell alt, be om at det ikke loggføres). Når du føler symptomene letner så bytter du til vår vanlige fastlegeordning. Og du slepper å ta sjanse på en jævel av en fastlege som skal journalføre alt.

Hva legger du i suksessfyllt? Hvor gammel er du?
Sitat av lambador Vis innlegg
Jeg velger å svare på kun ett spørsmål i denne tråden din, og det er dette. Ja, det er for dumt å skylde på hasjen, den kan på ingen måte trøkke seg inn i kroppen din på noen måte - det er det du som har gjort.

Med måtehold kan det meste holdes i sjakk, og det meste være rasjonelt. Daglig hasjrøyking er ikke måtehold, og er ikke rasjonelt. Jeg skal ikke råde deg til å gå tilbake til cannabisen igjen, men om trangen skulle være tilstede, kan du jo gjøre det igjen - forutsatt at du gjør det ved spesielle anledninger.

Når det er sagt, tror jeg du med tiden vil se at du ikke savner røykinga særlig. Det finnes så mye annet å glede seg over her i livet. Det finnes så mye annet å nyte.

Lykke til med å få ting til å gå på skinner igjen.
Vis hele sitatet...
Jeg er enig med deg i at hasjen på ingen måte har funnet veien inn i megselv på egenhånd, det er vel heller det hasjen har gjort med min psyke, min kropp og mine følelser. Jeg har mange ganger tenkt å slutte, men har vært for psykisk svak for å legge pipa på hylla. Jeg vet ikke om du har erfaring selv med langvaring bruk av hasj, men det er for meg en ond sirkel som man trenger et spark i ræva for å komme seg ut av. Jeg håper en dag jeg kan nyte en joint, får så å vente noen uker/mnd for å røyke igjen. Tiden vil vise. Takk for det, det trenger jeg.

Sitat av Tothep Vis innlegg
Først, gratulerer!

Så... Det første jeg hadde tatt tak i er økonomien og samboeren. Få hun med på dette(om du enda er keen da)
Og ja, det er for dumt å legge skylden på hasjen. Vil du videre, så glem det der får nå.

Så bør du nok få en time til en lege. (gjerne privat. fortell alt, be om at det ikke loggføres). Når du føler symptomene letner så bytter du til vår vanlige fastlegeordning. Og du slepper å ta sjanse på en jævel av en fastlege som skal journalføre alt.

Hva legger du i suksessfyllt? Hvor gammel er du?
Vis hele sitatet...
Takk!

Det virker logisk for meg og ta saken derfra, som du sier. Jeg har snakket med henne om dette, og hun har gitt meg en sjangse til å ordne opp i ting, noe jeg akter å gjøre.

Det med lege har jeg tenkt på, bra du kom med forslaget om en privatlege, da slipper jeg loggføringa, ikke noe serlig og ha på loggen akkurat.

Suksessfyllt ja, da mener jeg å ha en inntekt på 500k i året i en alder av 20 år, ha drømmedama, gode karakterer fra skolen, toppetasjes leilighet midt i Trondheim sentrum, et flusst av gode venner man kan stole på, og en selvtillit man kan leve med. Jeg sier meg selv heldig som har beholdt noen av tingene nevnt over, andre har jeg rotet vekk!
Før var det lekser først, så lek. Akkurat det samme i det voksne liv også. Først jobb, skole og forpliktelser, så kan du unne deg selv en øl, en joint eller whatever. Sorry for å si det, men det er sånne som deg som gjør det vanskelig for andre å bli akseptert om de røyker. Get a grip!
"sånne som deg" ? Det er jo ingen andre enn dealeren min og dama mi som viste at jeg røyket? Rullebladet mitt er reint som ei fløyte, så jeg skjønner ikke helt hva du mener med "sånne som deg".. Kan du utdype?
Har vært i samme situasjonen og hadde et rent helvete med å klare å slutte men da hadde jeg også tatt det skrittet lengre enn deg og satt og røykte bøtte noen og 20 ganger per dag i over et år på det verste XD
Snodig som det kan høres ut så var det CSS som fikk meg ut av det, total isolasjon med masse vann og litt snop samt masse intensiv gaming til suget forsvant någenlunde slik at jeg klarte å takke nei til "den ene bønna".

Eneste jeg har å føye til er at du burde kutte omgangskretsen som blazer fokusere på de du har igjen som er straighte, "stoner høflighet" blir ikke annet enn gruppepress for en som har sluttet i min erfaring.
Åja, og om behovet for en blås blir for stort så ta deg en ferie til Amster (koster som regel rungt 300 hver vei) og bo på et billig hospits så får du blåst så mye du vil mens du er der nede samt satt en standard for deg selv som ikke kan oppnås i Norge og dermed restrikterer røykinga til ferieturer til utlandet.

Lukke til/lykke til (altfor tidlig om morgenen) XD
Sist endret av wolty; 29. november 2010 kl. 08:14.
Vis du forsatt har samboern i behold ved din side er du heldig. Utrolig heldi og du burde virkelig sette pris på henne. Det med jobb er litt vanskelig og si for oss. Hva jobba du med før?? Evt burde du bare starte i det små i starten tar kanske litt tid og komme inn i rytmen igjen. Vis du sliter med helsa vil jeg anbefale deg og starte å trene. Det kan være utrolig deilig men utrolig slitsomt i starten. I og med at du har røyka såpass mye. Start på skole igjen ? vis du hadde bra karakterer ? Hva kan du tenke deg ? Er utrolig mange valg og vis du vil noe er det bare og stå på..
Tror ikke du bør tenke så mye på hva /hvem som har skyld. Det viktigste nå er og se framover og at du faktisk har klart å slutte det burde du være stolt over

Ønsker deg lykke til framover og Gratulerer med at du har klart og holde deg unna i 2 uker. Nå kan det bare gå framover, lykke til
Sitat av FuNcEd Vis innlegg
"sånne som deg" ? Det er jo ingen andre enn dealeren min og dama mi som viste at jeg røyket? Rullebladet mitt er reint som ei fløyte, så jeg skjønner ikke helt hva du mener med "sånne som deg".. Kan du utdype?
Vis hele sitatet...
Regner med han tenker på at det er mange som tror at alle som røyker bare sitter inne og ser på tv-serier og ikke har selvdisiplin. Weed gjør ikke bare tvserier bedre.
Jævli bra tiltak! synd at en 20 åring med mange venner som eier en toppetasjes leilighet i trondheim med en inntekt på 500 k i året og drømmedama, som du sa, begynte å miste grepet om livet pga hasj. Bare hold ut, press deg selv sinnsykt hardt, du vil ikke angre når du begynner å få tilbake tilliten hos damer og venner igjen. Dessuten tror jeg at suget for å røyke blir bare mindre og mindre etter som tida går, og du ser at det finnes viktigere ting her i livet enn å røyke seg skeiv hver dag. kp fra meg.
Er ikke så mye mer å tilføye her. Liker å høre om folk som tar tak i ting og gjør noe for å fikse problemene sine. Det er inspirerende å lese, soleklart kp fra meg også. Som mange andre har sagt her så tror jeg godt du burde kunne nyte en jonas nå og da, men alt som gjøres må gjøres med måte. Og det gjelder ikke bare hasj, det gjelder stort sett alt. Om man trener er det ikke bra å hard-trene hver dag heller, er sikker på at det kan føkke opp like mye som hasj. Lykke til videre, håper alt årner seg med venner og dama.
Sitat av FuNcEd Vis innlegg

Suksessfyllt ja, da mener jeg å ha en inntekt på 500k i året i en alder av 20 år, ha drømmedama, gode karakterer fra skolen, toppetasjes leilighet midt i Trondheim sentrum, et flusst av gode venner man kan stole på, og en selvtillit man kan leve med. Jeg sier meg selv heldig som har beholdt noen av tingene nevnt over, andre har jeg rotet vekk!
Vis hele sitatet...
rart hvordan noen kan rote til et slikt liv bare pga hasj. Ikke start med noe sterkere hvertfall.