Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  55 3826
tnt
Mr Robbie Williams
tnt's Avatar
Etter å ha sett "the Return of the King" nå i ettermiddag fikk jeg lyst å bla frem igjen et godt gammelt soundtrack fra Gladiatoren. Dette er en av mine klare favoritter når det kommer til soundtrack å jeg hørte mye på det før.

Tenkte derfor å spørre dere om forslag til andre soundtrack som dere kan lene dere godt tilbake i stolen å høre om og om igjen.
Godt å se at du liker Hans Zimmer (Gladiator). Han er definitivt en av de beste i bransjen, og du får mye godt ut av å søke etter hans musikk. Thomas Newman er en annen sterk komponist som blant annet har laget soundtracket til The Shawshank Redemption. Sist men ikke minst kan du sjekke ut soundtracket til The Island.
Haha, satt akuratt å hørte på Gladiatoren da jeg åpnet den tråden her, så jeg måtte nesten svare. Har egentlig ikke så mange anbefalninger da, men den fra Braveheart er jo og litt fet.
Det kommer litt an på om du vil ha tips til score eller soundtrack. Mine anbefalinger er bl.a Eyes Wide Shut, Lost Highway, Wild at Heart, American Beauty og Natural Born Killers.
tnt
Mr Robbie Williams
tnt's Avatar
Trådstarter
Sitat av DonTomaso
Det kommer litt an på om du vil ha tips til score eller soundtrack. Mine anbefalinger er bl.a Eyes Wide Shut, Lost Highway, Wild at Heart, American Beauty og Natural Born Killers.
Vis hele sitatet...
Hmm, score er der en komponist stort sett har alle sangene til en film?
Er ikke sikker på definisjonen, men tenker på et score som instrumental "bakgrunnsmusikk", og et soundtrack har låter med vokal.
tnt
Mr Robbie Williams
tnt's Avatar
Trådstarter
Ok, kan vel gjerne si at jeg da tenkte på score, men gjerne ute etter det du definerer som soundtrack også.
saw3, alle matrix filmene (innkludert animatrix), fear and loathing in las vegas, swordfish, ameli mont marte og pulp fiction...

Fight Club - Pixies - Where is my Mind er bra
Jeg digger musikken i The rock, og siden du alt liker musikken til gladiatoren tror jeg du vil like denne og, for det er Hans Zimmer som har komponert musikken til The Rock.
liker OST'ene til quentin tarantino ^^
Guns and Roses sin versjon av godfather theme
Hvis du liker dramatisk klassisk musikk, ala Lord of the Rings MÅ du sjekke ut "Dies Irae" fra Requiem av Verdi, det vil garantert slå deg i bakken. (Det ligger på Oink. #1061390)
Hans Zimmer - The Rock
Amon Tobin - Spilter Cell: Chaos Theory
Antonio Pinto & Ed Côrtez - City of God
3000 Miles to Graceland OST
Beavis & Butthead Do America OST

Fantômas - The Directors Cut (ikke et soundtrack per se)
Sist endret av maedhros; 4. juli 2007 kl. 21:06.
300 er vel det soundtracket jeg hører mest på, men også Fight Club, Matrix og The Last Samurai er en av mine favoritter.
Har Pulp fiction soundtracket på hjærnen syns det er ganske bra.Kanskje ikke det du ville ha menne uansett så er det jævla bra.
så akkurat pulp fiction og lasta ned sundtracken med en gang etter filmen my bra..

Men som en favoritt har vi jo Grease soundtrack!!
Wild At Heart, men er nok siden jeg er storfan av Power Mad :-)

The Lost Boys kan også nevnes...

ellers så er det mange mange titals av Spillsoundtracks...mye 8-bit musikk som beintøft.
Jammen herregud, METAL GEAR SOLID! :>
Harry Gregson-Williams ftw.
Sjekk spesielt ut mgs3-themet og låta "debriefing", også fra mgs3. Typisk zimmer/gregson-williams.
Støtter conzepth, Metal Gear Solid-soundtracket er veldig tøft.
Ellers så er det, som nevnt, masse bra av H. Zimmer og Gregson-Williams.
Metal Gear er tøffe saker ja har laga cover av MG og MGS theme til NES og Playstation 2...får se om man laster de opp snart...
Sist endret av Tracker54; 4. juli 2007 kl. 21:49.
Hørte faktisk en god del på det første Hitman spillets soundtrack. Brakte meg i en slags trance når jeg hørte på den, og at jeg husker lykkerusen jeg får når jeg spiller.
Liker Hustle & Flow og matrix soundtracket.
Støtter opp om mange av de nevnte her. Har selve ganske mye av Hans Zimmer på min liste.
Ville også dratt inn soundtracket til "Resident Evil" om jeg skulle anbefale noe.
Sist endret av Dyret; 4. juli 2007 kl. 22:13.
conzepth nevnte Harry Gregson-Williams. Da kom jeg såklart til å tenke på Spy Game OST og Man on Fire OST...
Ennio Morricone er sjefen! Hører på "For a Few Dollars More" as we speak, han har laget musikk til 400 filmer bare sjekk ham ut på IMDb.. Ellers har jeg hørt mye på musikken fra Cannibal Holocaust(Riz Ortolani) i det siste, det er også veldig bra. Gjennomgangsmelodien er en liten genistrek!

Ellers er det merkelig at ingen har nevnt musikken fra Conan the Barbarian ennå, dette på et forum som stort sett befolkes av nerder....
Sist endret av pecado; 4. juli 2007 kl. 23:35.
Soundtracket til The Departed er heller ikke så dumt. Ikke helt ulikt endel tarantino-stuff.
Sist endret av Gollum; 4. juli 2007 kl. 23:50.
Mange fete soundtracks her, spes Natural Born Killers digger det soundtracket. Ellers er Oblivion soundtracket drit bra, laget av Jeremy Soule. Men akkuratt nå hører jeg på Black Snake Moan OST, drit kule bluessanger av Samuel L. Jackson!
Gundam Seed soundtracket (Nami Tamaki er super)
The Scrapped Princess
Kill Bill Vol.1 og 2
The Rock
Donnie Darko
The Legend of Zelda: Ocarina of Time (Fullstendig klar over at det ikke er fra en film, men du kommer ikke unna at Koji Kondo er en fantastisk bra komponist)
Problem, officer?
thomasf's Avatar
Explosions in The Sky, Soundtracket til serien Friday Night Lights er nydelig.
Hørte ganske mye på Pirates of the Caribean soundtracket. Det er så fantastisk. Hovedtemaet i første filmen.
The one who knocks
CosmoKramer's Avatar
Check ut saoundtracket til [COLOR=DarkRed]Miami Vice filmen[/COLOR]. Jeg ble kjempeoverraska over hvor sinnsykt bra albumet var.
tnt
Mr Robbie Williams
tnt's Avatar
Trådstarter
Vil bare sånn underveis her (for sikkerhetens skyld) understreke at det er soundtrack / score dere hører eller har hørt mye på. Ikke bare noen dere har lastet ned og hørt igjennom 2-3 ganger.

Men mye bra forslag her, thanks guys and keep it coming
Gladiatoren låta fra første slagscena!<3 Også Meltdown temaet fra Requiem For A Dream (Nei det er ikke den trailer sangen som alle bruker). Liker også Matrix Reloaded scoren.
Sist endret av Ken0rr; 5. juli 2007 kl. 12:40.
er det ett soundtrack som eier alle soundtrack så må det være SSX3 (Playstation 2 spill)
Samtalen gikk fra film OST til spill OST og da kan je også være med:-P
Nobuo Uematsu lagde nesten all musikken til Final Fantasy serien og det er rått å høre på.
Er litt mer klassisk arta men je lik det så det er bra;-)
Film: Soundtracket til Snatch har alltid vært favoritten, men Pulp Fiction ligger også høyt.
Spill: SSX On Tour <3
Sist endret av charz0r; 5. juli 2007 kl. 15:39.
Top Gun har mange godlåter. Hans Zimmer sin theme låt til Rain Man er njudelig
tnt
Mr Robbie Williams
tnt's Avatar
Trådstarter
Sitat av Arghman
Samtalen gikk fra film OST til spill OST og da kan je også være med:-P
Nobuo Uematsu lagde nesten all musikken til Final Fantasy serien og det er rått å høre på.
Er litt mer klassisk arta men je lik det så det er bra;-)
Vis hele sitatet...
Samtalen gikk aldri der nei, dette fungerer slik at jeg spør om en ting og dere svarer. Jeg spør ikke om soundtrack til spill. Da kan dere like gjerne begynne å ramse opp album fra favorittartisten deres. Men det er ikke det jeg spør om som sagt.
Sitat av crangaz
Top Gun har mange godlåter. Hans Zimmer sin theme låt til Rain Man er njudelig
Vis hele sitatet...
Om jeg ikke husker feil har Van Halen hovedtemaet til Top Gun? Har hørt den del på det og.
Sitat av hopalong
Om jeg ikke husker feil har Van Halen hovedtemaet til Top Gun? Har hørt den del på det og.
Vis hele sitatet...
Stemmej på en pjikk. Du oppsumejej jiktig.
Det definitivt beste soundtracket som jeg har hørt på iallefall en gang i uka de siste 4-5 åra er Snatch soundtracket. Med perler som Oasis - Fucking in the Bushes er dette lett en klasikker. Last ned å digg.
Sist endret av voktern; 5. juli 2007 kl. 16:24.
Hører mest på Braveheart soundtracket, men der er nesten alle sangene de sammen så egentlig bare en sang jeg hører på der....
Den beste filmusikken er det selvsagt Danny Elfman som står for i Edward Scissorhands.
Ser mange nevner Hanz Zimmer, som for meg blir litt kjedelig og bortimot cheesy, men for all del han har vel noe kult.
Face-Off scoret som er skrevet av John Powell (Media Ventures) var jeg helt besatt av for en liten stund siden, så jeg antar at jeg satte pris på det.

Sitat av hopalong
Om jeg ikke husker feil har Van Halen hovedtemaet til Top Gun? Har hørt den del på det og.
Vis hele sitatet...
Joe Satriani.
Sitat av Blackspot
Fight Club - Pixies - Where is my Mind er bra
Vis hele sitatet...
Tror det er placebo, ikke pixies.

Ellers syns jeg Hans Zimmer er bra, og John Williams, som spiller bla, mye av star wars, Schindler's list, og tror også han spiller i forrest gump.

edit: etter et søk på google var det visst pixies
Sist endret av bendiks; 5. juli 2007 kl. 20:29.
Sitat av tnt
Samtalen gikk aldri der nei, dette fungerer slik at jeg spør om en ting og dere svarer. Jeg spør ikke om soundtrack til spill. Da kan dere like gjerne begynne å ramse opp album fra favorittartisten deres. Men det er ikke det jeg spør om som sagt.
Vis hele sitatet...
du spurte ikke om soundtrack fra film heller.
Du spurte om soundtrack generelt.
Et soundtrack fra et spiller er like mte soundtrack som hviss det er fra en film
John Williams har vel musikken på mange av Steven Spielbergs filmer. Sjekk under "Composer" på Williams og "Director" på Spielberg.
Veldig mye bra.

Soundtracket til Forrest Gump er forresten komponert av Alan Silvestri.
The Battle fra Gladiator og Battle in the Boneyard fra Con Air er hva jeg hører på hver gang jeg må fokusere meg på å få utført noe arbeid uten avbrytelser. Variasoner mellom rolige og hektiske områder i musikken holder følge med min behagelige arbeidsrytme .

Hvis jeg kommer hjem etter arbe og er litt smått sliten så søker jeg opp Tomb Raider 1 film soundtracket å hører på.

Men ifølge Winamp er mine mest hørte på i synkende rekkefølge: Tenacious D - The Movie, Star Trek - Enterprise (main theme) og Final Fantasy (vet ikke hvem, aldri spilt spillene.. Hmm... Den hvor 1000 words er fra). Men kanke stole på Winamp, en liten forandring i fila og den er helt ute av telling.
Glemte å nevne Battlefield Vietnam-soundtracket. Mange gamle, gode klassikere.
Edward Scissorhands er bra, og alt annet av Danny Elfman