Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  768 111375
Jeg så engang på tv (macgyver?) at dem snipa en kar med iskuler istedenfor blykuler. Iskulene smeltet bort inne i offeret.. Det var ganske genialt syns jeg!
Åsted og drapsmetode har jeg ingen spesifikke ideer om. Men liket, det spiser du. Bein og tenner maler du i kaffekvern og kaster på havet.

Slakteguide:
http://www.chiefmojo.com/butcher.html

Innsida av låret skal visst være ganske digg.
Opprinnelig postet av dMb
Interessant tanke dette. Altså selve ideen bak! Hvordan komme seg unna med noe så utrolig som drap?
Må beklage om denne ideen har kommet før, men har rett og slett ikke orket å lese ALLE 8 sidene med ideer og tanker rundt dette.
Den beste måten å drepe noen på, må være å gjøre det på avstand, helst med gifttyper som er vanskelig å spore opp i etterkant, og som simulerer vanlige sykdommer. F.eks. Hjertestopp, blodpropp, osv.
For et år siden eller to var det jo en hendelse hvor folk fant whitesprit i Imsdal flaskene.
Tanken er enkel, ta giften med deg inn i butikken, helst i flytende form.
En liten sprøyte, før inn sprøyten i flasken, og hell giften inn i flaskene.

På denne måten har du tatt et liv, uten motiv (du vet ikke hvem du dreper, du vet ikke hvem det er)
du bruker selvfølgelig hansker, så dine fingratrykk ikke etterlates. Du gjør litt reasearch på webben for å finne ut giftene, og hvordan du får fatt i de!

Skummelt, men tror du kan slippe unna med det!

Noen tanker?
Vis hele sitatet...
Den der er kanskje ikke så dum, om du gjennomfører det skikkelig. Problemet blir jo å skaffe en dødelig dose med gift uten at noen merker det. Lage selv?
Opprinnelig postet av Gilgamesj
Åsted og drapsmetode har jeg ingen spesifikke ideer om. Men liket, det spiser du. Bein og tenner maler du i kaffekvern og kaster på havet.

Slakteguide:
http://www.chiefmojo.com/butcher.html

Innsida av låret skal visst være ganske digg.
Vis hele sitatet...
Kanskje mer aktuellt å få noen andre (f.eks noen hunder) til å spise det for deg
Vi kaster da ikke maten, gjør vi vel?
Det med iskuler har jeg også tenkt på (helt av meg selv)
Det som går igjen hos alle er at du ikke skal ha motiv. Hva er da vitsen? Skulle jeg drept noen skulle jeg hatt en god grunn. ikke bare drepe for å drepe. Men det er vel et av problemene
Interessant tråd.. Jeg tror jeg fikk en del kunnskap
om mord, bevis, osv. nå..

Skal man først drepe noen man ikke har noe som
helst forhold til, så er det ikke viktig med alibi heller,
for da er sjangsen minimal for at du blir mistenkt,
hvis ikke det er gode vitne-materiale..
Og hvis du ikke trenger alibi, trenger man vel heller
ikke å skjule liket, og passe på at det blir forsvunnet..
Bare sørg for at ingen ser deg, eller vet hvor du er når
du dreper, så er det størst sjangse for at du får følge
med på resten av draps-forskningen hjemme i TV-kroken..
Hva om du er leiemorder? Da har du jo ikke noe åpenlyst motiv, og du får noe igjen for det.
Overføring av penger til leiemorderens konto? Evt at det har forsvunnet 100.000 av kontoen din som har blitt brukt på "ingenting"?
du deler det opp i små summer. 1000+1000+1000+10000 osv
Det beste mordet må være det som ikke skjer noe annet sted enn i den fysiske virkeligheten. Altså at man ikke bryter noen rutiner i hverdagen eller dveler noe mer ved mordet selv.

99% av alle som har utført en udåd og sluppet unna åstedet - og som SÅ blir catchet - blir jo catchet fordi de selv fucker det opp, ved f.eks å betro seg til en venn, oppsøker åstedet for å ødelegge bevis, innrømmer forbrytelsen i avhør eller lign.

Utfør mordet - og så glem at det noen gang skjedde. Fortreng det og ha et platonisk forhold til det. Det må være den beste taktikken.
den grise greia kan funke. kan man ikke bare fryse liket ned? å så partere det?
å det med den koffert greia og kaffebønnene, samma prinsipp. legg i kjøle elementer
Du er min venn
niigu's Avatar
Ville kvalt offeret til døde med plastfolie, rullet liket rundt i
tjære og wonderbaum, og deretter hamra liket godt innen-
for offerets familie´s 4 vegger.

..mens familien er på leteaksjon etter sitt kjære, bortkomne
familiemedlem.

niigu: du er syk. og det er dømt til å mislykkes. Tenk på sanne filmer som har klart det. Jack the ripper + Texas Chainsaw massacre.
Dere har enda ikke gitt dere med dette..
Niigu, jeg støtter oppom webmast sin påstand..

Hvordan utføre et mord på en du hater i Norge:
Løpe helt gal ut, gripe fast i noe som er hardt og gjerne skarpt, løpe mott offeret skrikende med slev rundt kjeften, og så denge laus på vedkommende.. Om to år er du ute igjen........................................nesten.......
Det greieste må være å få skadet korttidshukommelsen sin, og så drepe noen. Hvis noen har sett memento, så vil ikke fyren huske det han har gjort for en dag siden, og dermed tror han ikke på det hvis han ikke har dokumentert det.
bare ta livet av personen med valgfritt redskap å si i retten at du flippa i øyeblikket det skjedde sånn som hu der dama til pastoren i knutby. hun slapp jo cella å fikk psykiatrisk isteden
Du er min venn
niigu's Avatar
Wow, webmast! Tror du virkelig
det er dømt til å mislyktes?
Det perfekte mord kommer aldri
til å skje etter min mening..

polmen: ja, det er helt sykt

Etter min mening tror jeg heller
nFF har mer godt av en "perfekt-
ran" tråd! Eller hva?

niigu

Edit: Gilgamesj -> Bob Arson's
White Devil Dinky-Dao Mothafucka
Bobbacoo Sauce høres forferdelig
digg ut!
Sist endret av niigu; 6. august 2004 kl. 15:53.
Det perfekte mord, vet ikke om dette går i norge men i usa skal det vistnok være slik i noen stater:

Dere må være to stk.

Dere kidnapper offeret, en kjenning av deg som du hater.
l

leier en båt i ditt navn, tar med offeret, dere kutter han så han blør mye, men uten fare for at han dør, slik at det blir mye bevis i båten. ja, lag så mye bevis du kan på at du har drept vedkommende,uten at han er død.

så tar den andre med seg denne personen og skjuler han på et egnet gjemmested.

så tar du og melder deg til politiet, innrømmer alt at du har "drept" denne personen.. bevisene er så sterke at du blir dømt til 21års fengsel.. ikke så bra..

så etter at dommen er fullbyrdet, så slipper han andre han fri igjen, og du slipper deretter fri når det er klart at du ikke har drept personen..


så kan du bare skyte personen og drepe han på åpen gate, uten og bli straffet for mordet, for du kan ikke tiltales for samme forbrytelse to ganger
Det er noe av det dummeste jeg har hørt noensinne.....
Du er min venn
niigu's Avatar
Fine ord av Stormen:
Det er noe av det dummeste jeg har hørt noensinne.....
Vis hele sitatet...
Word!
/ageed, Det er nok mulig å bli tilltalt for drap flere ganger ja
Sist endret av FotSopp; 8. august 2004 kl. 19:36.
DISCLAIMER (LAGT INN ETTER Å HA TRUET IVI TIL Å LEGGE INN EN ENDRING FORDI DETTE SYSTEMET IKKE TILLATER AT JEG ENDRER, ELLER I DET MISTE LEGGER TIL): JEG KAN IKKE BACKE OPP DET JEG SIER HER PÅ NOE VIS, MEN KARN JEG PRATER OM HAR ALLEREDE SONET FLERE ÅR FOR VOLD OG SEKSUELLE OVERGREP. HAN BLIR OMTALT PÅ SAMMA MÅTE SOM RIDVAN HALIMI, OG MAGEFØLELSEN MIN BETVILER IKKE AT FYRN HAR DREPT NOEN.
Pluss at man får problemer da fyrn endelig slipper ut og kan bevise at dere har mishandlet ham grovt, samt kidnappinga, som gir deg en del år i baret i de fleste statene i USA. Og man blir garantert straffet hvis man skyter duden etterpå.

Uansett, nå har jeg sett meg lei på at CSI-nerdene tror dem kan drepe noen og slippe unna.
Jeg nevnte tråden for en anonym bekjent (la oss kalle ham for Ted), og han fortalte meg om en hendelse for ca. 5 år siden der han drepte en person og har enda ikke hatt politiet på døra.

Here goes, men greiene er skrevet sånn at det ikke kan linkes til en spesifik sak:

Drapsvåpen: etthåndsvåpen
Sted: Gate, med få folk
Motiv: Klausuler med en dame (la oss kalle henne Sarah). Det var snakk om alt fra at hun spredte falske rykter til at hun hadde ødelagt klær og andre ting han eide de gangene de hadde vært på samme fester o.l.
Dette motivet er så banalt at det er til å grine, men er man flippa nok til å drepe noen så holder det i lange baner.
Okok, dette er hva som skjer: På morningen en vanlig hverdag stikker Ted på jobb med svarte klær og finlandshette i jobbveska. Etter jobben tar han en avstikker ut i et nærliggende skogholt og skifter. Han tar med seg jobbveska i en sekk han også tok med. Ferden går så fra holtet og ca. to kilometer unna mot gata der drapet skjer. Han vet at Sarah har en kveldsaktivitet denne dagen og vet sånn circa når hun drar derfra sent på kvelden. Han står å venter i rundt et kvarter litt i skjul helt til Sarah kommer gående på fortauet, da løper han frem, og bruker våpnet på Sarah (hun ser ut til å ha dødd omtrent med en gang) før han løper avgårde flere kilometer i en annen retning enn der han kom fra. Det var noen fåtalls mennesker som så hendelsen. Så gjemte han seg så i et nytt skogholt for å få igjen pusten før han kom seg enda noen mil med politisirene bak seg i det fjerne. Da var det midt på natta, og da han stoppet til slutt, rundt 25 km unna åstedet, skiftet han og kvittet seg med de sorte klærne og hetta (han nevnte ikke hvordan, jeg vil anta at det var vann der). Han ble igjen på gjemmestedet resten av natta.
Neste dag var en fridag. I sine vanlige klær rusler han vanlig hjem til leiligheten circa en mil unna. Han tar en dusj og slenger klærne i vasken sammen med resten av ukas skittentøy.
Pr. dags dato har politiet ikke funnet noen de har noe som helst beviser på i denne saken, selv om det var motiv (banaliteten i motivet avviser kanskje det hele som noen mulighet), og selv om det var vitner (som rigktignok ikke kunne si hvem personen bak masken var).

EOF

Edit: måtte rable litt fort, kanskje noe ble litt uklart skrevet.
Sist endret av ivioyner; 16. oktober 2005 kl. 00:53. Grunn: manglende info
Jeg tror ScoopeX har sett den der 'Double Jeopardy'-greia.
very impotent freak
Delusional's Avatar
Til alle dere som snakker om å partere og skjule liket må helt klart ha glemt at likhundene vil sniffe frem at det har vært et lik på de stedene du har oppbevart liket. Du som ikke vil skjule liket må huske på at liket kan være proppfullt av bevis, og kan brukes til å utvikle en psykisk rapport av deg. Hater du i tillegg vedkommende du skal drepe, vet alltid noen at du hater han, og du vil mest sansynlig bli misstenkt.

Kvitter du deg med liket og mordvåpenet, har politiet ingenting på deg, fordi de ikke har lik eller mordvåpen. Politiet har ikke tilstreklig bevis til å få deg dømt i strafferetten, det er ikke umulig at du kan bli dømt i erstattningsretten (men det er sikkert bar 0,01% sansynlig), men hva er vel noen tusen kroner mot å få drept en person du hater mye, staten klarer alltids å få i gang betalingsordninger, det kunne kanskje vært en ide å få en forsikring mot slike erstatningsting, så blir hele erstattningen pulverisert.
Nichotin: så det du skriver er faktisk gjennomført?

Sic world
Nichotin, har ikke adresse til en avis som beskriver det drapet der?
jeg hadde fylt magen til offeret med steiner og kjørt flere mil ut på sjøen og dumpa liket. umulig å finne det igjen. noen vil kanskje si at kropsdelene etterhvert ville ha løsna og blitt tatt av bølgene og kasta på land, men det er liten sjanse for. kjøttet villle ha forsvunnet i løpet av dager og beina ville alldri ha kommet til land i gjennkjennelig form
very impotent freak
Delusional's Avatar
Hva skal du si når likhundene markerer i båten din?
Evt. tenne fyr på båten, wopsan!
Opprinnelig postet av !alex!
jeg hadde fylt magen til offeret med steiner og kjørt flere mil ut på sjøen og dumpa liket. umulig å finne det igjen. noen vil kanskje si at kropsdelene etterhvert ville ha løsna og blitt tatt av bølgene og kasta på land, men det er liten sjanse for. kjøttet villle ha forsvunnet i løpet av dager og beina ville alldri ha kommet til land i gjennkjennelig form
Vis hele sitatet...
Tennene, like kan lett identifiseres på den måten og, dessuten pleier det jo å bli gjort dykk i området hvis politiet finner spor som indikerer at det kan ha skjedd et drap, (eller bare at en person er forsvunnet)
▼ ... over en uke senere ... ▼
Kjekk post.
Siden jeg har en del kjekke bøker om akkurat dette emnet, blir denne posten litt mer fact enn fiction.

Først;

1. Skal drapet se ut som en naturlig død?
2. Skal drapsofferet plutselig, uten spor, bare forsvinne?
3. Skal offeret drepes, og legges igjen uten spor?
4. Skal drapet se ut som en ulykke?
5. Skal det se ut som offeret har pådratt seg sin egen død? (overdose m.fl)

Som sagt så er det et spennende tema. La oss ta det punktvis:



1. Skal drapet se ut som en naturlig død?
Dette må planlegges nøye. Man kan f.eks forgifte maten, drikken til vedkommende med kreftremkallende midler. Som en tikkende bombe

2. Skal drapsofferet plutselig, uten spor, bare forsvinne?
Vansklig. Legger igjen spor, og offeret kommer sannsynligvis til å finnes en eller annen gang, med mindre man er kannibal, og knuser opp skjelettet og spiser det og. Æsj..
Uansett, hvis man er mistenkt, og det blir satt likhunder på saken, så finner de sannsynlig ut at du har vært i kontakt med offeret. Så blir du tatt inn til forhør, purken leker bad cop, good cop, og du bryter sammen og tilstår..

3. Skal offeret drepes, og legges igjen uten spor?
Dette er en mulighet, om det er en sjanse for at man ikke legger igjen spor(umulig), eller om det gjøres offentlig, slik at mange andre også kunne gjort det samme.
Man kunne laget sitt eget våpen, som er umulig å spore, og deretter destruert det. Da har man ikke vært i kontakt med offeret, og eneste bevis er øyevitner, spor/DNA i nærheten osv.
Knivdrap. Dette har tydligvis dårlig rykte, men det skyldes sikkert at de fleste knivdrap blir begått av dyslektikere som strøk i biologi og anatomi. Kommer opp fra offeret bakfra, kvelningstak, og en kniv i nyrene. Kanskje ikke en bra metode.
Gift. Se lenger nede :-)

4. Skal drapet se ut som en ulykke?
Du vet, krasj, fallulykke o.l. Bli sannsynligvis oppdaget.

5. Skal det se ut som offeret har pådratt seg sin egen død?(overdose m.fl)
Få det ut til å se ut som et selvmord. Vansklig.

For at noen skal dø må:
a) Oksygenet kuttes av.
b) Det som frakter oksygenet, blod, ødelegges.
c) Offeret få sjokk

Man kan gasse offeret med forskjellige giftige gasser, som f.eks Fosgen, karbonmonoksid o.l.
Man kan lage nervegass, slik som VX gass, Saringass, Somangass, Tabungass o.l og bruke det.

Jeg kan huske at det var et firma som het Cadaver Inc. Corpse Removal Service på internett. Du dreper, de kommer og rydder opp, fjerner beviser og liket. Men om dette var en hoax, vet jeg ikke.
Det skulle også stå om forskjellige måter å bli kvitt liket på, o.l.
Det virka faktisk seriøst. Sida lå på www.cadaverinc.com , men nå ligger det tydligvis noe annet der.


Bøker jeg har lest, og anbefaler (for educational purposes only):
Kill Without Joy, John Minnery
På amazon

Silent Death, Uncle Fester
På amazon

Hit Man, Rex Feral
Denne boka blei banna, fordi noen brukte den og ble tatt. He he.
Det gikk også noen rykter om at forfatteren var ei dame, som hadde lest mange krimbøker Men den er kjekk å lese
På amazon

Zips, Pipes, And Pens, J. David Truby På amazon ]På amazon[/url]


Men husk, om du dreper noen, FORTJENER du å råtne i helvete.
(Det vil ikke si at noen svin rett å slett fortjener å dø)
Hvis du skader noen, er det ditt ansvar, og du kan ikke skylde på meg..
Jeg praktiserer bare ytringsfriheten min.

EDIT: La til ei bok.
Sist endret av EmteX; 17. august 2004 kl. 14:11.
Hva med å dra liket opp i skauen og få det under torva i ei myr?
▼ ... over en måned senere ... ▼
Når jeg begynte å lese her så så jeg noe om danskebåten, så jeg må bare nevne at det beste er jo å dumpe den helvettes drittkjerringen (hahe, nå var jeg og morsom!) midt ute på havet.. Enten med eller uten søkke, for bra uflaks der allikevel for at det skal bli funnet.

2)Mate det til noe på en måte. Snatch er tøff.
Nepse: trålere kan få det i båten f.eks. å du blir sannsynligvis tatt etterhvert fordi du har blitt observert der og der av vitner. men hvis ikke så kan det _kanskje_ gå. liket kan også bli ført avgårde med undervannsstrømmer og plutselig dukke opp på ei strand.
Noen som har lagt merke til alle som har "forsvunnet" på sjøen i det siste? Det mest geniale er jo å vente til offeret er i en båt, kjøre etter henne, for så drukne henne i sjøen og la båten segle sin egen sjø.

For at dette skal funke må følgene være i orden:

-INGEN må få vite at du skal på sjøen. Det er fint om du ikke eier en båt i det hele tatt.
-Du må ikke kvele offeret/sloss med henne. Dette kan spores.
-Hun må ikke i noen omstendigheter kjempe i mot. Rettsmedisinerne kan se at hjerterytmen har vært høy i de siste minuttene.
-Lur i henne alkohol. Da vil ingen mistenke noe kriminellt. Dette vil også forklare den høye hjerterytmen
Opprinnelig postet av Knoph
Jeg så engang på tv (macgyver?) at dem snipa en kar med iskuler istedenfor blykuler. Iskulene smeltet bort inne i offeret.. Det var ganske genialt syns jeg!
Vis hele sitatet...
Vel, dette er det dummeste jeg har hørt på en mannsalder.
Konklusjonen av hele tråden er vel at det er mange måter, men ingen funket garantert for du må alltid:

Ha alibi
Ikke bli sett
Ikke etterlate spor

Shit happends, du gjør feil og du kommer til å bli tatt
Man vet aldri om det er et perfekt mord før det er vel overstått. Det er umulig å planlegge noe sånt.
Det er lav oppklaringsratio på drap generelt sett, så lenge vedkommende ikke kjenner offeret.
▼ ... over en uke senere ... ▼
"Hvordan kvitte seg med lik og bevis?"

Ha, denne var enkel;

1. drep noen.
2. kontakt Cadaver Inc (fast and affordable murder scene clean-up)*
3. kjøp en creme brulée og kose deg.


* artikkel om cadaver inc: http://www.puls.no/a.cgi?id=7017

har hele hjemmesiden deres lagret på maskinen... hvis noen morbide sjeler vil ha den. artig sak.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Dersom du har plettfritt rulleblad, ikke kjenner vedkommende, og ikke dreper rett etterpå, blir du neppe siktet i det hele tatt. På en annen side, hvorfor drepe noen uten en grunn? (unntatt at det er gøy)
Opprinnelig postet av LeeBress
"Hvordan kvitte seg med lik og bevis?"

Ha, denne var enkel;

1. drep noen.
2. kontakt Cadaver Inc (fast and affordable murder scene clean-up)*
3. kjøp en creme brulée og kose deg.


* artikkel om cadaver inc: http://www.puls.no/a.cgi?id=7017

har hele hjemmesiden deres lagret på maskinen... hvis noen morbide sjeler vil ha den. artig sak.
Vis hele sitatet...
Du kan gjerne få sende den til meg. Hørtes søtt ut (:
▼ ... over en måned senere ... ▼
Hvordan drepe;

1: Finne person, sett deg på verandaen med kikkert og ta den første personen du ser gå inn i et hus og finn ut hvem han er er.

2: Kle på deg en kondomdress, finnlandshette, og hansker. Finn personen og vent til han er i et ikke overvåket området, drep han enten ved å knekke nakken eller kveling. Hiv han fort i en likpose eller en søppel pose. Putt likposen i bagasjerommet og kjør bort til båthavna. Full posen med murstein! og kjør ut fra land en times tid! så Dumper du han til bunns.

funker best på natta!

EDIT:
glømte å se at man skulle brenne alt tøyet og bade i whitesprit for å fjerne tegn på kontakt med vedkommende!
Noen som har sett Murder by Numbers? Film som handler om nettopp dette. Ganske artig film btw.
Må bare få sagt at dette var en ganske makaber thread....
Å helle syre over lik pleier også å fungere fett, bare pass på å ikke søle noe på tøyet, det etser liksom rett gjennom.

Og pass på å kjøpe med noen liter.

Å gjøre dette i badekaret vil være det beste stedet.
Har ikke lest alle men metoden med garn og bly ser best ut. Eneste som kunne være smart var å dumpe liket på fjellet i et dypt vann. Der er vel ofte mudder som lar det synke sakte men sikkert ned. Havbunnen er så forrurenset at det kunne være vanskelig. Forråtnelsen vil sikkert ha noe med kvaliteten på jorda.

I USA er det tradisjon å grave folk ned i ørkenen, hvertfall på mafiatiden. Der finner de hodeskaller og skjelett den dag i dag. Selv de værste i politiet har vel gravd ned folk de var lei av.

Fra en annen side må vel liket finnes raskt. Et uhell som død i ved åpen sikringsboks kunne neppe vekke særlig mistanke eller fall fra stige.

De mest kreative finner sikkert en god løsning.
Nå vet ikke jeg om det har blitt nevnt tidligere i denne overraskene lange tråden, men the perfect murder har ihvertfall blitt laget film om, og den går ut på at to fremmede møtes på et tog, begge betror at de har tenkt å drepe noen, de dreper hverandres offer som igjen resulterer i at begge dreper noen uten et motiv som gjør etterforskning mye vanskeligere.
Norge har noen dype fjorder.. Dypere enn mange er klar over