Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  768 111371
Kjør ut på havet med en båt. Slå av alt som heter GPS og radio og slikt. Jeg vet ikke om dette kan spores, men ikke ta noen sjanser. Kjør til Karibien eller en annen plass i huttiheita. Finn noen som har ankret opp langt unna folk. Seil / ro opp til båten og stig ombord. Dirk opp eventuelle låser. Bruk en kniv til å skjære av halsen på mannskapet. Har du medhjelpere, er dette tiden til å drepe dem i tillegg. Dette kan gjøres med en pistol, siden det ikke skal finnes noen andre mennesker rundt. Så senker du båten ved å slå hull på den. Dette gjøres om natten og man må unngå en brann.

Før dette har man malt et nytt navn på båten, og etterpå skifter man tilbake til det opprinnelige navnet. Kjør tilbake til Norge.
Sist endret av Hermoda; 25. mai 2007 kl. 02:23.
Sitat av Remien
Så skal du da bære liket til det stedet der du skal "mure" igjen liket, hva med andre arbeidere osv, kan sikkert være greit hvis du har et enmannsforetak som lager forskalinger eller murer. men er alltid en sannsynlighet for at folk kan se deg.
Vis hele sitatet...
er faktisk akkuratt det jeg tenker på... er ikke noe i veien for å helle mure på nattestider heller, hvis du skal lage fundament i hagen din eller noe..
hvis du klarer det uten å bli oppdaget, hva er da oddsen for at noen begynner å snoke rundt oppe i muren din ?
Sist endret av no control; 25. mai 2007 kl. 16:56.
skyt noen med en kraftig rifle fra avstand 2000-2500m.
med slike avstander, vil ikke ofret høre skuddet før han/hun er død(vell, om dødsfallet er momentant ialfall).

noen ting:
offeret må være helt tilfeldig valgt, ettersom at dette gjør arbeidet for politiet mye tyngre...
du burde selv ikke bo i området det skjer...helst ikke bo i samme byen(men lær deg å bli kjent med området du skal operere i)
pros:
-avstand. 2-2.5 KM er ett rimelig stort område...blir sykt vanskelig for politiet å finne ut hvor gjerningsmannen var når dette skjedde, med mindre det var noen vitner tilstede.
-sted. om dette skjer i et mer bråkete strøk, så vil folk ikke legge merke til lyden av rifla.

cons:
-avstanden. du må være en innihelvete god skytter om dette skal la seg gjennomføre, og må trolig ha et våpen som er kraftig og presist nok. noe som gjør oppsporing litt enklere for politiet.
politiet vil nok fort ta kontakt med skytterklubber, hæren ol. etter navn på dyktige skarpskyttere...å om du er så badass at du greier å skyte slikt, så vil jeg tro noen folk har fått det med seg.

-sted. du må prøve å ligge på en plass hvor du ikke blir oppdaget...om du er i en by, som har mye fjell og skoger tett intil seg, så er det bedre.

så, om du greier å overkomme disse problemene, så vil jeg tro du kan komme deg unna.
har ikke lest gjennom hele tråden, så vet ikke om sniper emnet er blitt tatt opp så mye :-P
1. Den enkle måten for å kvitte seg med lik og bevis!

Det første du gjør et at du finner ut hvor personen befinner seg. Så tar du med dirkeutstyret med deg, deretter finner du en bil på en pakeringsplass og tyvkoble den. Du skal kjøre på personen bakfra, dette fører til at personen faller 3-4 meter i luften og faller ned igjen og knekker alt som har med ben og gjøre. PS: Personen dør umiddelbart. Det skal ikke være noe vitner tilstede.

Du må prøve og ikke kjøre på personen sånn at personen flyr gjennom vinduet, dette kan føre til at du får glassbiter eller skader som kan føre til du blir skadet eller legger igjen bevis. Hvis dette skjer, så brenne du bilen, og brenner vekk bevisene som du etterlater.

Hvis dette går bra, så stikker du fra bilen. Politiet kommer, og dem finner ut hvem som eier bilen. Han/hun som eier bilen blir kontaktet og får mange år i fengselet.


2. Har du en kjøtt kverner hjemme? eller i en Resturante. PS: Automatisk kjøttkverner. Kutter personen opp i flere deler, du bestemme hvor mange deler. Så kverner du delene sånn at d ser ut som vanlig kjøtt som du får kjøpt i butikkene. Legger alt kjøttet i bøttene. Finner gate hunder og gir kjøttet til dem. Lett og greit. Eller til andre dyr...
Sist endret av brucelee89; 28. mai 2007 kl. 15:50.
Sitat av brucelee89
1. Den enkle måten for å kvitte seg med lik og bevis!

Det første du gjør et at du finner ut hvor personen befinner seg. Så tar du med dirkeutstyret med deg, deretter finner du en bil på en pakeringsplass og tyvkoble den. Du skal kjøre på personen bakfra, dette fører til at personen faller 3-4 meter i luften og faller ned igjen og knekker alt som har med ben og gjøre. PS: Personen dør umiddelbart. Det skal ikke være noe vitner tilstede.

Du må prøve og ikke kjøre på personen sånn at personen går flyr gjennom vinduet, dette kan føre til at du får glassbiter eller skader som kan føre til du blir skadet eller legger igjen bevis. Hvis dette skjer, så brenne du bilen, og brenner vekk bevisene som du etterlater.

Hvis dette går bra, så stikker du fra bilen. Politiet kommer, og dem finner ut hvem som eier bilen. Han/hun som eier bilen blir kontaktet og får mange år i fengselet.


2. Har du en kjøtt kverner hjemme? eller i en Resturante. PS: Automatisk kjøttkverner. Kutter personen opp i flere deler, du bestemme hvor mange deler. Så kverner du delene sånn at d ser ut som vanlig kjøtt som du får kjøpt i butikkene. Legger alt kjøttet i bøttene. Finner gate hunder og gir kjøttet til dem. Lett og greit. Eller til andre dyr...
Vis hele sitatet...
Let me brake it down:

1. For risky, åssen i faen skal man vite at ingen ser deg? uansett hvor du skal gjøre dette er det alltid en viss fare for at noen ser deg.

Du skal kjøre han ned? en bil lager en del bråk når den kommer opp i hastighet, tror du ikke vedkomne du skal kjøre ned i når det ikke finnes andre folk i området kommer til å reagere på lyden av en bil?

Hvordan kan man være sikker på at vedkomne dør på instant hit?

Verden funker ikke med "ragdoll fysikk" btw.

Kjøttkvern ja, er du klar over hvilket HELSIKKES søl og bråk dette kommer til å lage? det er meneskebein og whatnot som skal kvernes her..

Finne gatehunder å gi kjøttet til, igjen, det virker kanskje suspekt når du kommer dregende med 70-80 kilo "kjøttdeig" til løshunder?

u phail!
hahha jeg orker ikke skrive for hvert steg, kunne gjort det. Om du tror det jeg skriver virkelig fungerer? er du faen helt dumm i huet?. Et mord er ikke så enkelt og utføre. Folk som etterforsker drap er mye smartere enn drapspersonen. De fleste mordere som dreper, blir alltid tatt. Og nesten ingen som unslipper et drap, kanskje et par. Teoretisk sett så er det ikke så enkelt og unslippe et drap. Og hvis du tar dette så seriøst så synes jeg synd på deg. Det er alltid bevis og finne. !
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Poenget med tråden er jo å få fram gode måter å gjere det på, ikkje idiotiske måter.

Uansett så er det vel slik at et lik som aldri blir funne svært sjelden fører til fellande dom. Faktisk er det bare et par saker i norge der en har blitt dømt uten et lik.

Så tja... Utenkelig? Nei. Men dei som ikkje blir tatt hører du aldri om

Og kvifor er den som etterforsker smartere? Fordi han har meir ressurser? 8)
Sitat av brucelee89
hahha jeg orker ikke skrive for hvert steg, kunne gjort det. Om du tror det jeg skriver virkelig fungerer? er du faen helt dumm i huet?. Et mord er ikke så enkelt og utføre. Folk som etterforsker drap er mye smartere enn drapspersonen. De fleste mordere som dreper, blir alltid tatt. Og nesten ingen som unslipper et drap, kanskje et par. Teoretisk sett så er det ikke så enkelt og unslippe et drap. Og hvis du tar dette så seriøst så synes jeg synd på deg. Det er alltid bevis og finne. !
Vis hele sitatet...

Vel denne tråden er vel laget for å utveksle diverse teorier fram å tilbake om hvordan det kan utføres, du kom med ett helt latterlig forslag og jeg plukka det fra hverandre, og når det er sagt, nei jeg vet at det ikke hadde funka, noe du også nå gir utrykk for.

Du skal foresten få slippe å syntes synd på meg da jeg ikke tar noen av disse postene som blodig seriøse men at du kaller meg dum og whatnot vil jeg faen ikke ha noe av.

Søppelnerd.
Sist endret av NoillStress; 28. mai 2007 kl. 16:08.
Sitat av brucelee89
hahha jeg orker ikke skrive for hvert steg, kunne gjort det. Om du tror det jeg skriver virkelig fungerer? er du faen helt dumm i huet?. Et mord er ikke så enkelt og utføre. Folk som etterforsker drap er mye smartere enn drapspersonen. De fleste mordere som dreper, blir alltid tatt. Og nesten ingen som unslipper et drap, kanskje et par. Teoretisk sett så er det ikke så enkelt og unslippe et drap. Og hvis du tar dette så seriøst så synes jeg synd på deg. Det er alltid bevis og finne. !
Vis hele sitatet...
Ja, jeg tar ditt innlegg like seriøse som alle andre her. Hvilket motiv skulle du ha for å tulle med noe slikt, når tråden er relativt seriøs, i allefall så seriøs som det går ann rundt et slikt tema. Derfor blir det dumt når du sier at du poster forslag du VET ikke vil fungere - poenget med tråden er jo som vidarlo påpeker å utveksle metoder som _kan_ fungere, i allefall til en viss grad. For dum til å debattere, det er faktisk deg jeg syntes synd på.
Sist endret av Keyser Söze; 28. mai 2007 kl. 16:15.
▼ ... over en måned senere ... ▼
1: Skaff deg en sånn Vitenskapsdrakt, hvor du hverken mister Dna fra spytt, hårstrå, svette osv -
2: Skaff deg en bil
3: Kjør til et sted hvor det er lite folk, og ikke mange hus mellom hverandre, så det ikke kan bli noen vitner.
4: Plukk ut et Random offer-
5:Sørg for at hun ikke kan skrike(Drep henne, med en Giftsprøyte)
6: Putt liket i et syrebad
7: Skaff deg Dynamitt, og Bomb stedet du syra henne ned.
8: Du blir ikke tatt, om du følger denne guiden.
m0b
m0b's Avatar
DonorAdministrator
Det er så jævlig tåpelig slike forslag som dine, Tungaa. Dette fordi du rett og slett ikke tenker igjennom at det faktisk er andre folk du må forholde deg til.

1. Vitenskapsdrakt, greit nok. Men hvor får du denne fra? Kjøper i en eller annen butikk? Da har du ett potensiellt vitne, klarer du å finne tak i en slik - kan trolig politiet også gjøre dette. Under intervjurunden med de ansatte vil det trolig komme fram at "noen" kjøpte en sånn.

2. Dette går for det samme, hvor får du bilen fra? Kjøpt? Stjelt? Either way; du kan bli oppdaget mens bilen blir eventuelt stjelt. Det er alltids folk som kan se deg her.

3. Lite folk? Dermed kjenner som regel de hverandre; de legger trolig merke til at en ukjent bil er og streifer i området. Dette blir lagt merke til, og de kan trolig beskrive både bil og fører.

4. Random offer; skal du finnne dette random offeret i det strøket der det er lite folk vil de merke det når du er og sirkler rundt i området "deres". Se punkt 3.

5. Hva hindrer offeret i å skrike _før_ du benytter deg av giftsprøyta? Du vet at disse ikke dreper på kontakt, men etter at stoffet siver inn i offeret? Hvordan har du tenkt å komme innpå offeret?

6. Se punkt 1 og 2.

7. Se punkt 1, 2 og 6.
kvitte seg me bevis?
Drep personen en plass der det ikke er så mye folk.
Frakt personen til nærmeste kommelokk.
Få alt som heter bevis og menneskekropp og slikt nedi.
Så heller du 1 kanne eller 2 me bensin og setter fyr.
Når dette er ferdig me og brenne, legg på lokke og dra fra stedet umiddelbart, men roligt.
Viss du søler med blod eller noe slikt noen steder, bruk grønnsåpe og sprit for og få bort blodflekkene helt.
Sist endret av Deezer; 1. juli 2007 kl. 15:48.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
For det perfekte mord så er vel paraply-mordet i London. Få spør, så vidt synlig merke, relativt saktevirkande gift.
Lureste måten å kvitte seg med ett lik må vel vere å senke det på 300 meters dyp eller noe?
OT:

Jeg ville tatt på meg en kjeledress e.l ( heldekkende med hette) under hetta skulle jeg hatt finlandshette, (for å ikke legge igjen hårstrå som de kan spore tilbake til meg), plasthansker ( for å ungå offrets DNA på meg. Så ville jeg knivstukket offret mitt på en plass uten vitner, deretter hadde jeg bare latt liket ligge (jo mindre man har med liket å gjøre jo mindre sjans for å legge igjen DNA) til slutt ville jeg kastet kniven og klærne i en smelteovn på ett jernverk.
Om et jernverk ikke var tilgjengelig hadde jeg kastet klærne på søppeldynga og kniven på oppkjøpssentralen.

Hypotetisk sett altså.
Sitat av BoinTjau
OT:

Jeg ville tatt på meg en kjeledress e.l ( heldekkende med hette) under hetta skulle jeg hatt finlandshette, (for å ikke legge igjen hårstrå som de kan spore tilbake til meg), plasthansker ( for å ungå offrets DNA på meg. Så ville jeg knivstukket offret mitt på en plass uten vitner, deretter hadde jeg bare latt liket ligge (jo mindre man har med liket å gjøre jo mindre sjans for å legge igjen DNA) til slutt ville jeg kastet kniven og klærne i en smelteovn på ett jernverk.
Om et jernverk ikke var tilgjengelig hadde jeg kastet klærne på søppeldynga og kniven på oppkjøpssentralen.

Hypotetisk sett altså.
Vis hele sitatet...
Hadde jeg vært deg hadde jeg heller tatt fyr på klærne og hivd asken ut på havet eller gravd ned på forskjellige steder i skogen.
Er det ingen som har nevnt driveby? Kan se for meg det beste er å stjele en bil med sotaruter, ha på seg finnlandshette eller et annet plagg som dekker ansiktet så kjøre "inntil" offeret plaffe han ned med en mp5 med masse kuler så du forsikrer deg om at han dør. Så kjører du langt til helvete opp i en skog eller et annet forlatt sted der du har din egen bil pluss en bensinkanne, setter fyr på den stjelte bilen og alt annet brennbart utstyr du vil kvitte deg med, setter deg i din egen bil å kjøre vekk. Våpenet kan du jo evt bare legge i den bilen du satt fyr på så lenge den er kjøpt ulovlig og ikke kan spores til deg.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Ok, poenget var ikkje det perfekte mord, men å bli kvitt eit lik. Du har begått mordet, og sit med liket i hendene. Korleis bli kvitt det.
Om jeg tilfeldigvis hadde sakffet meg et ferskt lik hadde jeg:

Først putta det i fryseboksen et par dager (git at du ar en sånn stor, ordenlig en, ikke kjøleskapsfryser) for at du skal få etterdødssyklusen til å gå treigere og for å gjøre det vanskeligere å bestemme tidspunktet/dagen drapet ble utført.

Den mest praktiske måten å få liket ut av huset igjen tror jeg vil være å kutte det opp i biter og plassere i en stor koffert. Oppkuttingen skjer på badet/i et badekar så man lett blir kvitt blodsøl etc (vet ikke hvordan frossne mennskers blod oppfører seg etter 3 dager i frysa men det er muligheter for søl) og du skal selv være helt naken slik at du greit kan vaske av deg alt etterpå med egnede midler. Gjennomfør en full-body waxing før detta, slik at du ikke mister none hår e.l. ned på liket.

Pass på at du bruker en gammal og slitt koffert (kanskje fler?). I forkant av dette har du en rengjøring i og rundt hus og samler opp masse søppel slik at når du dumper alt sammen på fyllinga er koffertene bare en biteliten del av masse søppel og ingen tenker over det. Slitt koffert slik at ikke noen tilfeldigvis skal tenke "oi, folk kaster for mye brukelige ting om dagen, og de finner 70kg gammalt kjøtt og ta-da etterforskningen er i gang, ikke sikkert at du blir mistenkt men med en gang purken har et lik kan de finne ut skummelt mye.

Det var å bli kvitt liket, men hvordan skaffe det?
Å finne en random person og kverker vedkommende er lettere sagt enn gjort. På lyse dagen er det umulig, om du lever tettere bebygde steder. Om du er langt uti huttiheita og finner en ensom turgåer e.l. er det større sjangs for at noen vet at du er der og kan knyttes til drapet. Om natta er det lett å bli hørt og bli sett på som "mistenkelig", ingen tenker at de skal snu og spørre mannen som har fulgt etter de de siste 100 meterne om de kan få bomme ne røyk. Å kjenne vedkommende er derfor enklere for da kan du komme tett intill før du slår til, dog vanskeligere pga personlig forhold og at det er lett å bli mistenkt. Selv hadde jeg gått for en random person om natta, skjult meg et sted der det er og bor lite folk (industriområde?), gjerne på fredags/lørdags-natta da det kommer en enslig full pære ranglende forbi, lite obs på skjulte drapsmenn. Da kan man evt. gå hen og slå av en prat, er han full nok er det bare hyggelig i et uoppmerksomt øyeblikk tar du ei fille med bedøvelsesmiddel (kloroform?) opp i trynet hans/hennes (om dette da funker, det gjør på film, men der eksplodere biler som krasjer i gata og folk flyr 2 meter avgårde av et pistolskudd). Bilen din står like ved putt liket inn i der å voila, er lik er skaffet. Eller, personen er ikke død mest sansynlig (noen få som dør av kloroform). Men det kan fikses hjemme, evt. forgifte personen, kvele (med hansker eller bruk annet materiale osm kan surres rundt halsen), henge (om du er er litt kunstnerisk av deg da), mulighetene er uendelige :P

Kidnappingen før skje et sted et stykke fra hjemmet ditt, om du lever i et rolig nabolag bør du i forveien gjøre slik at naboene dine er vant til at du kan komme hjem midt på natta i tilfelle det kommer opp om noen har oppført seg utenom det vanlige.

Kunne ramsa opp hvordan muligens skaffe seg et alibi etc etc :P men bli for langt ^^
kidnap noen, ta personen med seg ut på havet. LAAAANGT UT. Drep personen, bind i kjetting. Kast på hav. Fisk litt, dra hjem, spis middag.
Sitat av Da9L
kidnap noen, ta personen med seg ut på havet. LAAAANGT UT. Drep personen, bind i kjetting. Kast på hav. Fisk litt, dra hjem, spis middag.
Vis hele sitatet...
Hvordan skal du kidnappe noen uten at noen ser det?
Hvordan skal du ta personen ut på havet? Vil han ikke gjøre motstand? Hvor får du båt ifra?
Hvordan får du tak i kjettingen?
Ser at mange som skriver om å patere liket/drepe det/ masse annet hjemme i huset sitt. om man har enebolig er det greit nok, men hva om man bor i blokk eller noe sånt? da er sjansen for at naboer kan komme ut og inn samtidig som du drasser på en stor plastpose med et lik oppi. en annen ting er jo om du bor alene eller ikke.

en annen mulighet er jo å skaffe seg en rifle på svartebørsen som går an å demontere slik at den ikke ser mistenkelig ut. men en annen ting er jo et potensielt vitne. så kan man sitte oppe i en skog og vente på at noen skal komme forbi. på den måten kan man drepe noen, uten å måtte kvitte seg med liket.

etterpå kan man jo demontere riflen og enten ta båten (om man har det) og kjøre et godt stykke ut på fjorden/havet og dumpe riflen der. da er man kvitt drapsvåpenet, om man ikke vil beholde riflen.
Sitter og ser på "med hodet over vannet" på TV3 nå. Der klarte de å drepe en person ved tilfeldighet. Løsningen ble (etter mye om og men) å kappe opp personen og støpe ham inn i en trapp som var under bygging. Har ikke lest igjennom de 623 postene, så veit ikke om noen alt har foreslått den eksakte metoden. Fra Remien's post ser jeg imidlertid at flere har foreslått partering.

Btw - er det helt forsvarlig å skrive en svær tråd om dette på nFF da? :P
Sist endret av Praetox; 6. juli 2007 kl. 00:52.
Jeg har den beste løsningen?!?!

Ok la meg gjøre en lang historie kort.... ok

Du leier inn chuck norris og sier at han skal ta roundhouse kick på personen.
End of discussion.

Husk: Chuck Norris once roundhouse kicked someone so hard that his foot broke the speed of light, went back in time, and killed Amelia Earhart while she was flying over the Pacific Ocean.
Sist endret av Kejerith; 6. juli 2007 kl. 01:45.
Slik gjør du:

1. Skaff deg noen skinnhansker.
2. Skaff deg en bombe med en telefon i, over internett, under falskt navn.
(Slik som gjør om du ringer til det nummeret, ristes det noe jævlig i bomben, slik at det eksploderer.)
3. Gå til offeret med den bomben, og gjem den inni huset. (Skjul den gjerne i skuffer elns.)
4. Vent noen dager.
5. Reis med danskebåten, og ta med kona/kjæreste/venn.
6. Si du må på do.
7. Lån en telefon.
8. Når du er på toalletet, ring til nummeret, som gjør det eksploderer. (Med den lånte telefonen) (Sørg for at offeret er hjemme! Gjør det gjerne om natten.)
9. Trekk i dasset, og gå ut, lever telefonen tilbake, og takk for lånet.
10. Gå tilbake til kona/kjæresten/vennen, og kos deg resten av cruiset.

There you have it! Ett perfekt mord! xD
Sist endret av Kjeksemann; 10. juli 2007 kl. 14:36.
Sitat av Remien
Ser at mange som skriver om å patere liket/drepe det/ masse annet hjemme i huset sitt. om man har enebolig er det greit nok, men hva om man bor i blokk eller noe sånt?
Vis hele sitatet...
Hemmelig skjulested under bakken :P ?
Sitat av Kjeksemann
Slik gjør du:

1. Skaff deg noen skinnhansker.
2. Skaff deg en bombe med en telefon i, over internett, under falskt navn.
(Slik som gjør om du ringer til det nummeret, ristes det noe jævlig i bomben, slik at det eksploderer.)
3. Gå til offeret med den bomben, og gjem den inni huset. (Skjul den gjerne i skuffer elns.)
4. Vent noen dager.
5. Reis med danskebåten, og ta med kona/kjæreste/venn.
6. Si du må på do.
7. Lån en telefon.
8. Når du er på toalletet, ring til nummeret, som gjør det eksploderer. (Med den lånte telefonen) (Sørg for at offeret er hjemme! Gjør det gjerne om natten.)
9. Trekk i dasset, og gå ut, lever telefonen tilbake, og takk for lånet.
10. Gå tilbake til kona/kjæresten/vennen, og kos deg resten av cruiset.

There you have it! Ett perfekt mord! xD
Vis hele sitatet...
Høres veldig smart ut, det verste blir vel å få tak i denne bomben.
Vertfall for "vanlige personer".
Sitat av typisk
Hvordan skal du kidnappe noen uten at noen ser det?
Hvordan skal du ta personen ut på havet?
Vil han ikke gjøre motstand?
Hvor får du båt ifra?
Hvordan får du tak i kjettingen?
Vis hele sitatet...
Kidnappe når ingen ser på
Dope ned personen og late som personen er våken ved å kjøre han i en rullestol med pledd og masse over.
Ikke om du har dopa han.
Finnes vel alltid en ro båt et sted? Eller så har du vel din egen båt om du bor nær havet.
Kjetting? Finnes vel på mange butikker?
Sist endret av Torst3in; 11. juli 2007 kl. 03:20.
Tror ikke jeg kunne ha klart å leve med tanken at jeg hadde tatt fra en annen person livet sitt.
Men jeg fikk uendelig lyst engang, da en viss taper ødela engelsk-eksamen min. Følte for å stikke et stolben i øyet hans og partere han opp i små biter, for å så brenne han hardt og lenge. Hvordan jeg skulle fått tilgang på dette stolbenet og denne eventuelle flammekasteren er ennå uvisst.
Noen som har nevnt metoden fra filmen Snatch? sulte 6 griser og fóre mennesket til de? alle har da en grisefarm i hagen! eller hva!
Sist endret av Pagliacci; 18. juli 2007 kl. 01:14.
Drive by
Vet ikke om det er foreslått enda.

Først ville jeg kjøpt en uregistrert pistol, og lyddemper Og ALDRI håndert den uten hansker. Anskaffet helt nye klær, Kjøpt brukt selvsagt, Finnlands hette og lærhansker. (For store sko så de ikke kan måle lengde etc)

Observert offeret og sett rutinene, Leggetid, middag,lunsj etc. Så hadde jeg forlatt offeret mitt, Gjort noe annet en stund. Kommet til bake og observert offeret en dag, Forlater han huset, Da velger jeg en ny dag.
Og da mordet skulle skje ville jeg gått opp til døren, Ringt på og bare skytt ham og dratt.

Jeg har ikke rørt liket, Ingen grunn til og kvitte seg med det. Det var mørkt ingen kan bekrefte att jeg faktisk var der heller. Alibi? Jeg sov. Ett dårlig ett men det funker. Ingen ting knytter deg til åstedet.


Og om jeg så desperat ville ha kvittet meg med liket, ville jeg lagt det i en bil.(kjøpt underground eller stjålet) partert det og gitt det til dyr. Bein, mat allt er borte. Grotesk men heller det en 5 år i fengsel! ++

Så, hva synes du om mordet mitt?
Sist endret av M. Inconnus; 18. juli 2007 kl. 02:50.
@ Zolantor

Jeg skjønner poenget ditt, men jeg ville heller tatt med meg offeret til et sted hvor det var lite folk (skog, naturområde...) og drept ham der. Gjerne i skutt han på en slik måte at han landet oppi et ferdig gravd hull slik at du bare kunne spa jord over ham, og dekket til.
I england var det vanlig blant alkoholikere og uteliggere at de sparte sammen noen grunker leide en leilighet kjøpte en dress som de ga en kar så han gikk å kjøpte livsforsikring. Så sjenka de han bevvist til han ikke klarte mer. Da helte de spriten i han. Han døde og de hevet forsikringen som planlagt.
Sitat av Kjeksemann
Slik gjør du:

1. Skaff deg noen skinnhansker.
2. Skaff deg en bombe med en telefon i, over internett, under falskt navn.
(Slik som gjør om du ringer til det nummeret, ristes det noe jævlig i bomben, slik at det eksploderer.)
3. Gå til offeret med den bomben, og gjem den inni huset. (Skjul den gjerne i skuffer elns.)
4. Vent noen dager.
5. Reis med danskebåten, og ta med kona/kjæreste/venn.
6. Si du må på do.
7. Lån en telefon.
8. Når du er på toalletet, ring til nummeret, som gjør det eksploderer. (Med den lånte telefonen) (Sørg for at offeret er hjemme! Gjør det gjerne om natten.)
9. Trekk i dasset, og gå ut, lever telefonen tilbake, og takk for lånet.
10. Gå tilbake til kona/kjæresten/vennen, og kos deg resten av cruiset.

There you have it! Ett perfekt mord! xD
Vis hele sitatet...
Problemet med den bomben, er at du enten må kjøpe sprengstoff selv, eller lage. og etterforskerene kommer garantert til å finne ut hvilke sprengstoff som er blitt brukt, og kommer til å undersøke dette. Da er du ett skritt nermere å bli tatt.


Edit: Ser mange skriver om hvordan drepe et menneske. (tror jeg og skrev om det) men topicen handler om at du har drept en person (uansett drapsmetode) Hva gjør du med liket da?
Sist endret av Remien; 18. juli 2007 kl. 20:43.
Sitat av Kjeksemann
Slik gjør du:

1. Skaff deg noen skinnhansker.
2. Skaff deg en bombe med en telefon i, over internett, under falskt navn.
(Slik som gjør om du ringer til det nummeret, ristes det noe jævlig i bomben, slik at det eksploderer.)
3. Gå til offeret med den bomben, og gjem den inni huset. (Skjul den gjerne i skuffer elns.)
4. Vent noen dager.
5. Reis med danskebåten, og ta med kona/kjæreste/venn.
6. Si du må på do.
7. Lån en telefon.
8. Når du er på toalletet, ring til nummeret, som gjør det eksploderer. (Med den lånte telefonen) (Sørg for at offeret er hjemme! Gjør det gjerne om natten.)
9. Trekk i dasset, og gå ut, lever telefonen tilbake, og takk for lånet.
10. Gå tilbake til kona/kjæresten/vennen, og kos deg resten av cruiset.

There you have it! Ett perfekt mord! xD
Vis hele sitatet...
Okay, denne var litt risky!

1. Vitner kan se deg kjøpe hanskene.
2. Ikke bare bare å skaffe en slik bombe.
3. Hvordan skal du komme deg inn? Hvordan skal du klare å gjemme den?(størrelse)
4. Lurt.
5. Ikke lurt. En spontantur kan virke mistenksomt!
6. Greit.
7. Vops, busted! Telefonen du låner er enten dirkete knyttet til båten, eller en person. Du har dermed et vitne eller en forbindelse mellom båtturen din og drapet.
8. Ingen garanti for at du faktisk dreper personen.
9. Ikke glem å vaske hendene!
10. Da har du nerver av stål!

Jeg ville nok ikke gjort det slik. Men men, så skal nå ikke jeg drepe en person heller da.

Hvis jeg imidlertid skulle komme ut på skråplanet, ville jeg gjort følgende:
Sitat av Blomsen Jr.
1. Bla opp i telefonkatalogen. Finn en vilkårlig person.

2. Gjør research på personen på internett. Memoriser viktig informasjon og formater gjerne datamaskinen.

3. Kjøp hansker og nye sko. Trenger ikke være av skinn, de har èn funksjon(forebygge fingeravtrykk)

4. Skaff deg blåsyre(CYANKALIUM) Denne giften finnes bl. a. i noen steinfrukter og maniokplanten. Er man god nok i kjemi, kan man fremstille det av disse ingrediensene, eller syntetisk. Skal ha den luftløselige utgaven.

5. Kle deg anonymt. Bruk caps og solbriller. Ha på deg hanskene og skoene(lag slitasje merker på dem, det skal ikke vises at de er nye). Har du kjennetegn i ansiktet(føflekker, kviser, vorter, osv..)sørg for å få dem sminket vekk!

6. Du vet hvor offeret jobber, og du vet når han er ferdig på jobb. Gå mot han og sprøyt blåsyren i hodet på ham. Offeret vil tilsynelatende dø av hjertestans, mens du forsvinner i folkemengden. Men vi vet bedre!

7. Dra hjem og kast klærne i søppla. Kast også alt av kjemisk utsyr som du måtte ha brukt.

8. Vær fornøyd med deg selv. Du har nettopp kopiert Richard Kuklinski, for din del håper jeg du har hans mentalt syke samvittighet.

Men husk, jeg ville ikke ha gjort dette! For man skal vel ikke drepe andre, skal man vel?
Vis hele sitatet...
Liket lar man ligge, dette ser ut som et tilsynlatende vanlig dødsfall. Blåsyra kan påvises, men da kun hvis man har mistanke på forhånd...
Sist endret av Blomsen Jr.; 18. juli 2007 kl. 21:18.
Edit: Ser mange skriver om hvordan drepe et menneske. (tror jeg og skrev om det) men topicen handler om at du har drept en person (uansett drapsmetode) Hva gjør du med liket da? - skrev Remien

- Enkelt og greit - Kaster deg ut av Båten, når du skal til danmark, og passer på ingen ser deg
Akkurat, det er det som er det geniale med mitt drap(egentlig Kuklinskis). Man trenger ikke gjøre noe;P
Fikk ikke lest igjennom hele posten, så vet ikke om noen har sagt det før:

Hvis man kjører en god dose strøm i kadaveret rett etter slakting, oppstår ikke dødsstivhet.
Dette gjøres i kjøttindustrien for bedre kvalitet på kjøttet, og lettere partering.

Tror jeg ville lurt vedkommende med på en båttur, danskebåten for eksempel, lurt noen hyppere e.l. i en drink, og sørget for mann over bord (såklart uten at noen ser at du hjelper litt til), så springe til nermeste person og rope at kompisen har ramlet over bord, og virket veldig hysterisk.
Ville og tatt noen hyppere selv så misstanken om at jeg dopet vedkommende ned skulle bli mindre.
Hvis du hadde lurt han med deg på danskebåten, ville han antagli vis st ifra til eks: Kjæreste, foreldrene, kolegaer, jobben, venner .o.s.v at han drar med danskebåten.
Sist endret av oPRE; 20. juli 2007 kl. 22:25.
Det absolutt perfekt mord måtte jo vært hvis du kjente personen, tok han med deg på en eller annen tur og på en eller annen måtte fikk puffet han ned et for for stup, ringer ambulanse og leker litt skuespiller.

Med mindre ingen andre visste at du ikke likte denne personen eller at du knekker i avhør kan ingen bevise det motsatte, stå på ditt og si at han falt.
Sorry vist dette alerede er foreslått, men har ikkje sove i natt å gidder ikkje å lese igjennom 33 sider med poster^^

ka med å bere få importert en ulovlig (særs giftig) slange fra eit eller anna jalla-land og so legge slangen en plass der offeret ofte er som i bilen, på soverommet o.l.
greit nok, dette funker jo soklart best om du har peiling på slanger då XD
kan jo for so vidt bruke andre dyr og.. som sånne giftige edderkoppar++
hrmpf..

Hvorfor skal alt være så komplisert?
finn ut hvor personen er til et bestemt tidspunkt, bare gå forbi og plaff ham ned.
Gjerne om kvelden og lyddemper er et must.
Det er sikkert mulig å få laget en sprøyte eller noe, og så dulter man "tilfeldigvis" borti personen på bussen eller et annet sted med mange mennsesker.

Giften som er i sprøyten må ikke ta virkning før etter en liten stund så det blir vanskeligere å finne ut hvor forgiftningen skjedde.

Vanskeligere er det ikke.
Det er dette som har funket for meg før, ikke at jeg har drept noen, men da jeg har planlagt ting går det som regel til helvete, mens når jeg bare booster på så har det sjeldent skjedd.

EDIT:
Sitat av Kolsboy
Det absolutt perfekt mord måtte jo vært hvis du kjente personen, tok han med deg på en eller annen tur og på en eller annen måtte fikk puffet han ned et for for stup, ringer ambulanse og leker litt skuespiller.

Med mindre ingen andre visste at du ikke likte denne personen eller at du knekker i avhør kan ingen bevise det motsatte, stå på ditt og si at han falt.
Vis hele sitatet...
haha, når jeg leste det kom jeg til å tenke på filmer jeg har sett der dem sier at en person ble strippet, skutt og bakbundet for så å dette over et 1.50 meter høyt gjerde og drukne
Sist endret av lsrr; 22. juli 2007 kl. 09:07.
Sitat av zitcon
Det er sikkert mulig å få laget en sprøyte eller noe, og så dulter man "tilfeldigvis" borti personen på bussen eller et annet sted med mange mennsesker.
Vis hele sitatet...
* Stor risiko for å bli sett
* Personen vil "garantert" gi fra seg en klage lyd når du stikker han.
* Du risikerer å faktisk ta på personens klær eller hud, noe som setter igjen fingeravtrykk.

Sitat av zitcon
Giften som er i sprøyten må ikke ta virkning før etter en liten stund så det blir vanskeligere å finne ut hvor forgiftningen skjedde.
Vis hele sitatet...
* Når personen faller sammen så vil jo folk huske episoden, de som er uskyldige vil stille til vitneavhør hus purken og fortelle hva de har sett. Kanskje de også har sett ansiktet ditt.
Det kan jo tenkes at de legger ansiktet til de som var nærmest personen i klynga på minnet.
* De vil kanskje se selve sprøyta
* Du mister kanskje sprøyta fordi du må stikke av, og den kan ha din dna og/eller fingeravtrykk.
* Mange har mobiler med videofunksjon.
du har en del gifter da... det er en som heter Ricin, den kan ikke spores i offeret. den eneste måten denne giften kan spores er at den ligger igjen spor på åstedet, men hvis du flytter liket kan de da ikke spore giften, med forbehold at de ikke finner gjerningsstedet da så klart.. ett gram av denne giften dreper ca 10 000mennesker og den er et naturlig protein fra en bønne som kommer av oljeplanten Ricinus communis.
▼ ... over en uke senere ... ▼
1. Kjøp deg Alkymistens Kokebok på nettet.
2. Lag Napalm med Mixmaster som står beskrevet hvordan i boken.
3. Lek på Karl johan. (evt når en spesiel person går forbi. Men sørg for og ødelegge livet til mange andre samtidig, slik at ingen mistenker deg for og gå spesielt etter en person.)

4. Skyt deg selv. (for og unngå og bli bustet, beste måten imo.)

Nei man skal ikke bruke våpenet som du skal skyte deg selv med til og drepe målet. Dette simpelthen ødelegger moroen din samt moroa til sadistiske vitner.
Har ikke lest hele, men leste de 10 første sidene.. Men ville bare si at ingen utenom gjerningsmannen vet om et mord er det perfekte mord, er det det så er det ikke lenger perfekt..

Kanskje dette var det perfekte mord: http://www.gd.no/nyheter/innenriks/article2598178.ece erklært ulykke..

Eller kanskje dette: http://www.gd.no/nyheter/innenriks/article2598178.ece

Begge ser ut til å være av ikke kriminell handlinger, men kanskje det var det det akkurat var..



Sikkert mange uoppklarte mord, bare at vi ikke får høre så mye om de (kanskje ikke akkurat i Norge).. Politiet bruker så klart de sakene de løser som skremsels propaganda..
Sitat av Kleni
Sikkert mange uoppklarte mord, bare at vi ikke får høre så mye om de (kanskje ikke akkurat i Norge).. Politiet bruker så klart de sakene de løser som skremsels propaganda..
Vis hele sitatet...
Det er vel som TV serien Cops, der man følger politiet i statene. Det er vel ganske innlysende at man kun for se de pågripelsene der de lykkes, og ikke der hvor det går galt.
Man kan prøve å lure masse LSD eller Datura i den personen man skal drepe. Så får man han til å gå opp på etelleranna tak så sier du til han at han kan fly.
Til politiet så sier du at dere var på byen så tok han LSD så ville han ha deg med opp på taket så ropte han plutselig at han kunne fly så hoppa han ned^^ Med datura så kan det godt hende at han bare hadde hoppet ned uten problem daxD
▼ ... over en uke senere ... ▼
Slippe unna med drap!


ADVARSEL: Dette materialet er KUN til for underholdning, skribent tar INGET ansvar for bruk av gitt materiale. Null, nada, zip. Så ikke skyld på meg tjorven!


Jepp da var "the legal shit" taken care of =p

Så for å introdusere meg selv, Jeg er bare en kis med mye info på harddisken mange ikke har tilgang til, og til dere som har disse bøkene og tekst dokumentene(Nei jeg snakker ikke om Anarchists Cookbook, den eneste versjonen av AC som er verdt å lese er den originale papir utgaven fra 70 tallet) tilføy gjerne mer, men ikke kom med syting og klaging om at "du har tatt det fra den og den boka blablabla" fordi det er nettopp det jeg har gjort bare oversatt det. Klagen om at "du ekke smart du bare leste det i en bok" er så vanlig om disse emnene, men hvor får man ellers kunnskap fra? Anyways, here it goes

Og nok engang: Jeg advarer mot å bruke gitt info i denne posten, og tar INGET ansvar, det frarådes STERKT!




Så hvordan slippe unna med drap?

Regel nr 1: ALDRI fortell NOEN at du har drept noen
Regel nr 2: ALDRI FORTELL NOEN AT DU HAR DREPT NOEN!!!!

Og med ingen så mener jeg INGEN, jo flere som vet, jo større risk, og GLEM alt om taushetsplikt, ikke fortell NOEN under noen omstendighet. Så om du har løs tunge på fylla, hold deg unna drap.

Det første som er viktig når du har planer om å drepe noen er å holde lav profil, men ikke avvike fra vanlige oppførselsmønstre, ting som "han/hun var ganske stille den siste tiden" og lignende kan være pekepinner for ordensmyndighetene.

Og når det gjelder ordensmyndighetene, ALDRI Undervurder dem, politiet er MYE smartere enn du tror og har tilgang til langt flere ressurser enn de fleste vet, dette skrivet dekker nok ikke alle måtene å unngå dem på, men det gir deg nok store fordeler.

Så hvorfor drepe noen?
Man må tenke seg godt om før man dreper noen, er risken virkelig verdt å ta knekken på noen?
Har noen pult dama di så nei, det er ikke god nok grunn, har dama di pult noen? Nei det er heller ikke god nok grunn. Har denne personen stjålet noe som er verdt mindre enn 200 000? Nei heller ikke en god nok grunn, anmeld jævelen isteden eller bruk andre hevnmetoder.
Men om denne personen har drept noen som står deg nær, så er det god nok grunn, men ikke en lur situasjon å ta livet noen av i, fordi det kan knyttes til deg, og det er absolutt ikke smart.

Ergo regel 3: Alibi, Alibi, Alibi!

Et godt alibi er enhver drapsmann's beste forsvar, eliminer alt som kan knytte deg til drapet og du har langt større sjangser til å slippe unna, det eneste du må tenke over er: Slipper du unna samvittigheten din? Om grunnen til å drepe personen er så god at du kan drepe han/hun uten dårlig samvittighet så er det verdt det, er du i tvil, glem hele greia.

Men merk deg at denne "guiden" også kan brukes til å banke/skade personen og slippe unna med det så vurder heller det før du går "all out"

Alibi er en varierende ting, så det er noe du må pønske ut selv, personlig er jeg ikke så god på dette, siden jeg aldri har hatt bruk for ett, men noen ting som er lure å ha er dokumentasjon på at du har vært andre steder, f.eks. buss biletter, kino biletter o.l

Så hva må man tenke på for å slippe unna med drap?
Først må man tenke ut hva snuten kan finne ut på et åsted? Dna er en stoooor pekepinn, så sørg for å tildekke alt som kan legge igjen dna, hud, hår, spytt, blod o.l fingeravtrykk er også no dritt.

Men før du barberer bort alt kropphår og skraper bort gammel hud, tenk på hvordan det ser ut når du er i avhør med null kroppshår. Så stramme ubrukte klær, stilongs og superundertøy kan være bra å ha.

Og før du tenker på svarte skinnhansker for å tildekke fingeravtrykk, skinn har et unikt avtrykk, så det er fy. Hudfargede plastikk hansker som lett kan brennes og lignende er tingen.

Så er det dette med vitner, vitner er også no drit. Derfor er parykk, linser, briller og andre ting som tildekker din identitet bra å ha. Og om du ikke har så langt hår, dusjhette(eller lignende) med parykk over.

Et vitne husker også bedre ting som vorter i annsiktet før de husker hvordan du ser ut.

Poenget er: Bruk kostyme, hva slags, og hvordan du skjuler din identitet er opp til deg, bare gjør det.

Så er det drapsmetoden, kniver og pistoler er noe jeg vil advare imot, men det kan fungere, jeg dekker dette senere.

De idélle drapsmetodene er gift eller "ulykker"

Den beste giften å bruke er en gift som fins i mat, dyr eller planter. Fugu er en god kilde for dødelig gift, men kan være vanskelig å få tak i i norge, og målet ditt er kanskje ikke fan av sushi.
Hva slags gift du bruker er opp til deg, men tenk på disse tingene

- Hvor lett giften er å spore(Jo mer sjelden jo lettere)
- Hvor giften kommer fra og om den er syntetisk eller naturlig
- Måten du forgifter personen på, Cyanid ser ikke bra ut i mat i etterforskning

En enkel giftoppskrift(som jeg ikke er sikker på om funker) er nikotin
Ja nikotin er gift, i sigaretter og snus er det bare mindre ikke-dødelige mengder av det.
Kjør 3-4 kartonger røyk og 3-4 ruller snus, tøm snusen og tobakken i 1-3 liter vann og la det godgjøre seg i flere måneder, pass på å ha det i et ventilert miljø for å slippe gasser.
(Om giften funker) kan den lett maskeres i kaffe eller noe lignende.

Andre metoder er å dyppe filteret av en sigarett i en meget potent gift.
Eller om du er på fest, bruke en gift som kan forgifte gjennom hud(f.eks. Cyanid), og putte det i glasset sitt, cyanid er gjennomsiktig og ser ut som sprit.
Deretter "miste" inneholdet på målet, cyanid virker fort og bra, men man må være uhyre forsiktig. Og man har det med vitner.
Denne metoden ble brukt av Raymond Kuklinski, som var en veldig suksessful mafia leiemorder.

Ulykker kan involvere fall og lignende, dette er egentlig opp til deg, og kommer veldig ann på situasjonen og omstendighetene.

Kveling og slagvåpen frarådes.

Så har vi pistoler og stikkvåpen/kniver

Pistoler kan være veldig inkriminerende, men om de brukes riktig, det perfekte våpen, selvom de frarådes.
De er vanskelige å få tak i i norge, og man vil helst ikke ha vitner til kjøpet eller anskaffelsen, noe som kan være uhyre vanskelig, også det å få tak i riktig våpen kan være noe drit.

Men nok om det

22. Kaliber og 45. kaliber er anbefalt, Ruger MK III og Colt 1911 er vanlige og lett lyddempelige våpen, Lyddempere er vanskelige å få kjøpt, men lette å lage, oppskrifter finnes på nett.
Når det gjelder kuler er Hollow Points tingen, disse deler seg opp år de treffer målet og er vanskeligere å spore, drypp gjerne en dråpe gift i hulrommet i kula og dekk til med voks.

3 kuler i ryggen eller 2 i brystet eller hodet er anbefalt, alltid forsikre deg om at målet er dødt.

Deretter kommer den vanskelige delen, løpet må files ned, registrasjons nr må fjernes GRUNDIG, uregistrerte våpen er best, kammeret må files, våpenet må vaskes for fingeravtrykk, gjerne 3-4 ganger.
Og så må det demonteres, files igjen, vasket(bruk hansker når du gjør alt sammen).
Og så må du kvitte deg med det, å smelte det er det beste men også det vanskeligste.
Å demontere våpenet og spre delene(som er filt, og vasket for alle spor) så langt unna hverandre som mulig er det lureste.

Så har vi dette med lik(Husk at folk som tar selvmord ikke alltid skriver "hadet" brev, så ikke tenk på det).
Om du tenker på å partere liket og kvitte deg med en del om gangen(dette er noe som krever tid, en luksus ikke alle har) så husk å alltid dekke rommet du gjør det i i et materiale som ikke blod kan lekke igjennom, parter så liket og kvitt deg med kroppsdelene, dna materiale som hår, tenner og lignende burde ødelegges totalt.
Snatch foreslår å bruke utsultede griser, noe jeg har tvil om fungerer og er lurt, med tanke på at du får nok et vitne(grisebonden du må bestikke).

Om du skal dumpe liket i havet eller i vann så kom deg så langt ut på havet, eller så dypt ut i vannet du kan, punkter lunger, magesekk og andre ting som kan blåse seg opp med noe langt, tynt og spisst, fest noe tungt til liket og dump det ut(med null vitner såklart)

Kniver kan være effektive men kan få målet til å skrike(Har en bok med stille drapsteknikker, PM meg for den)

Å kutte over strupen med et dypt og raskt kutt kan fungere, men målet har fortsatt noe tid på seg til å skape lyd, og kan lage noe lyd med den avkuttede strupen, et hardt stikk med noe i form av en penn(helst i hardere materiale, stål/metall) mot undersiden av brystkassen og opp mot lungene kan være effektivt.
Poenget er å drepe raskt og stille.

Og glem alt du har sett på filmer om å trekke poser over hodet på folk, prøv på deg selv, stram en pose over hodet slik du ser på film og prøv å bit gjennom den.
Hardere plastikk eller pose av hardere materiale kan fungere om du overassker målet med å trekke posen raskt over hodet, stramme til og slå i mage, nyrer og andre steder som kan få målet til å miste pusten og bli panisk.

Psykologien her er viktig, når du overassker målet på denne måten har du 20-30 sekunder med panikk som kan være avgjørende.

Vel det var det, om du har noen spørsmål, post dem eller PM meg

nok engang

DETTE SKRIVET ER IKKE MENT TIL Å FØLGES, MEN SOM UNDERHOLDNING, OG REALISME REFERANSE FOR FORFATTERE ELLER LIGNENDE SOM UNDERSØKER REALISME.
IKKE UTFØR NOE AV DET SOM STÅR I DETTE DOKUMENTET!!!! JEG TAR INGET ANSVAR