Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  16 754
Har et problem med convertxtodvd.
Når jeg konventer så har jeg på maks kvalitet og 4400mb (4700mb funker ikke på 4,7GB disk). Og jeg brenner med 8x i fart.

Men jeg får dårligere grafikk enn på datan, mye værre. Hvorfor det?

Og er det mulig å brenne med tekst på en CD? Siden filmene er 700mb?



OT: Om noen vet om bra steder med bare iso filer så si ifra på pm. Har veldig lyst på det, har et mye bedre forhold til det.
Jeg prøvte programmet for første gang i forgårs, og jeg får fin kvalitet etter jeg har konvertert filmene. Jeg brenner på 4x i fart. Det med tekst på CD vet jeg ikke.
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
Tipper det har noe med hva slags codec du bruker.
Codec?
Skal prøve å brenne med 4x.
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Som om brennehastigheten hadde noe som helst å si på kvaliteten..

1. Oppløsningen er lol til å begynne med og blir strekt på tven?
2. Du bruker en codec om er helt lørvete?

Http://en.wikipedia.com/wiki/codec
Blir ikke strekt stort på en 21 tommer.
Hvordan får jeg bedre codec da?
Ingen?

*123456*
Mulig jeg misforstår totalt her men..

Mener du at du konverterer .avi/svcd filmer til dvd format og brenner på dvd?? Hva er vitsen med det da? Da er det minst like greit å bare finne subs og brenne i det formatet du har?
Sitat av LoOzR
Mulig jeg misforstår totalt her men..

Mener du at du konverterer .avi/svcd filmer til dvd format og brenner på dvd?? Hva er vitsen med det da? Da er det minst like greit å bare finne subs og brenne i det formatet du har?
Vis hele sitatet...
Du misforstår ikke helt. Ja, jeg konventer filmer til dvd format og brenner de. Er det mulig å brenne det i det formatet det er med subs? Fortell meg.
Hvis du sørger for å ha en relativt ny versjon av ConvertXtoDVD, samt en oppdatert kodek-pakke, som f.eks k-lite basic-pakken er det nok å la underteksten hete det samme som filmfila (med unntak av filetternavnet), så ordner deg seg selv. Da blir resultatet en DVD hvor du fysisk velger undertekster på samme måte som en vanlig kommersiell DVD.
Sitat av DonTomaso
Hvis du sørger for å ha en relativt ny versjon av ConvertXtoDVD, samt en oppdatert kodek-pakke, som f.eks k-lite basic-pakken er det nok å la underteksten hete det samme som filmfila (med unntak av filetternavnet), så ordner deg seg selv. Da blir resultatet en DVD hvor du fysisk velger undertekster på samme måte som en vanlig kommersiell DVD.
Vis hele sitatet...

Skal jeg bruke la k-lite basic være installert eller skal den brukes til noe?
Sitat av LoOzR
Mulig jeg misforstår totalt her men..

Mener du at du konverterer .avi/svcd filmer til dvd format og brenner på dvd?? Hva er vitsen med det da? Da er det minst like greit å bare finne subs og brenne i det formatet du har?
Vis hele sitatet...
Hvis han skal spille av filmen i en DVD spiller på tv'en f.eks, så er det langt ifra alle DVD-spillere som kan spille av divx filer, da er det nødvendig å konvertere til DVD format.
Takk for det Zipp. Så enkelt var det ikke nei
Sitat av Freaky 47
Skal jeg bruke la k-lite basic være installert eller skal den brukes til noe?
Vis hele sitatet...
Hvis du gidder å lese over det du skriver, slik at ordene dine til sammen danner en setning, skal jeg svare.
Skal jeg la k-lite basic være installert eller skal den brukes til noe?

Noen skriveleifer sist
Sist endret av Torst3in; 17. august 2007 kl. 02:54.
Du skal ikke bruke den til noe, det er en av mange pakker som inneholder "kodeks" som gjør at maskina di kan kode og dekode filmer i forskjellige formater. Installer, og glem. 3.3.0 er siste versjon, men jeg tviler på at det er dette som er problemet ditt.
Prøv å velg en lavere kvalitet (lav er mer enn godt nok), og velg at programmet gis høy CPU-prioritet. Det burde være ett fett om du brenner på lav eller høy hastighet, da det er konverteringa som er viktig.
Brennerhastigheten har ikke noe å si på selve bildekvaliteten, men den kan ha noe å si på om stue-DVD-spilleren i det hele tatt kan lese DVD-plata. Vil anbefale å brenne på en forholdsvis langsom hastighet (4-6x om mulig). Typen DVD-plate kan også ha noe å si.

Ellers er det som de fleste her sier, avhengig av kodec. Nå har jeg aldri brukt convertx2dvd, men det kan jo også være noen innstillinger i den (dårlig oppløsning?).

ffdshow burde holde? k-lite er sikkert bra den og.