Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  19 1415
Blir kalt inn i militæret snart og lurer på om jeg slipper hvis de finner spor etter cannabisbruk i en urin/blodprøve? Og blir jeg straffeforfulgt?
Du blir annmeldt i hvertfall.
Bot + litt kakebu. Og du slipper ikke alltid millitæret...

Pluss sivil bot tenker jeg..

og Rulleblad..
tester du positivt på urinprøven, får du ei bot på 3lapper og du slipper miilitærtjeneste. skjedde med en kompis av meg nå nylig.
Takk for svar! Kanskje verdt prisen. hehe
Fins det noen andre måterå slippe militæret da jeg ikke røyker, eller har tenkt til det..?
En kompis av meg var nettop på sesjon, han hadde krysset av på at han røyket hasj.
når han kom på sesjon spurte legen der om hvor mye han røyket og hvor lenge
han svarte da at han hadde røyket daglig en god stund.
Han fikk da vite at han ikke var tjeneste dyktig og fikk ikke komme inn i militæret (noe han ikke ville heler)
fikk ingen bot/rulleblad eller noe...
De sjekker heller ikke etter dopbruk på sesjon.
Dice har rett, tisseprøven blir ikke sjekket for noe rusmiddelbruk, men, legene på de forskjellige sesjonsstedene er forskjellige, jeg var så heldig å få en som mente at "di der militerfolkå e bare interessert i å få inn så mange soldater som muligt, eg e opptatt av helså" han så ikke på papirene engang, og spurte meg bare om jeg ville inn i militæret eller ikke, ettersom jeg ikke har noen bussiness der så svarte jeg "nei" og slapp dermed
På sesjonen sa jeg det som det var på skjemaet. Men de ville ha meg.
Veit at de ikke tester på sesjonen, men når man kommer til stedet man skal være så sjekker de ofte slikt.
hvis du ikke vil inn så sier du bare at du er suicidal, eneste kjipe med det er at du får et lite notet som kan forfølge deg i eventuelle sikkerhetsklareringer resten av livet!
kompis av meg ble tatt i tissprøve da han skulle inn i garden, ble sendt hjem og fikk bot på 2-3000kr ;p
En kamerat røyka egentlig ikke, men gjorde det 1 gang bare for å slippe unna militæret, rett før han skulle på sesjon. Han fortalte at han hadde røyka, men han slapp ikke militæret, istedenfor måtte han ta pisseprøve 1 gang i uka og ble "overvåka" i hele perioden han var i militæret
Gå til legen, og be legen sende inn ambefaling om at du ikke er egnet i militæret p.g.a rusmisbruk. Slik gjorde jeg ihvertfall.
Alt det overstående kan skje. Kommer litt an på hvor du havner, og hvor mange de har i forhold til hva de trenger. I mitt inrykk var det 6 som ble markert av hund og av de var det 3 som hadde spor av cannabis med seg. De ble stengt inne i en gymsal i et døgn før de ble sendt hjem med sivilt søksmål, som endte med bot på noen tusen og prikk på rullebladet.. Det gikk rykter om at du kunne få en "militær prikk på rullebladet" og at den ikke forsvant etter noen år sånn som vanlig, men det fikk jeg aldri av-/bekreftet. Men det var generelt mange som ble dimmet på mitt inrykk.

Har hørt andre som har blitt sittende hele tjenesten med regelmessige pisseprøver og.. Jeg tror heller jeg hadde fått erklæring på antisosial, dårlig rygg, eller paranoia.

Er generelt ikke en god måte å slippe militæret på. Er litt mer legetimt med dårlig rygg senere i livet og, hvis noen skulle spørre. Tror forresten ikke du kommer inn i politiet hvis du blir tatt med cannabis.. Er igjen ikke helt sikker..
Røyk deg FJERN 10 min før du entrer leiern. klabb til den første offiseren du kommer over. Garantert hjem reise. på spm om hvorfor du gjorde det så sier du at det satt små djevler i tryne hans og at du egentli gjorde han en tjeneste..

Neida. men det å teste positivt på div. narkotika er egentli sikker hjem reise, men det blir bøter og flekk på rulleblad.
Det du også kan gjøre er å be om å få snakke med legen å si det som det er at du bruker ditt å datt. kan hjelpe og mulig du da slipper bøter å flekk på rulleblad.
hehe, skal på sesjon snart, men jeg har vært ærlig og skrivd alt jeg har gjort.

Da hasj er fast, så har jeg skrivd i tilleg, (amfetamn, cocain, flein sopp, lsd) kan dette ha noe konsekvenser? kanskje jg burde bare ha skrevet hasj?
Jeg ble sendt hjem fra sesjon, og fikk ikke med meg vernepliktsboka engang. Bare sa jeg hadde tatt masse syre og var fucka i hue, fikk 3 i psykisk helse, og ble overført til reservestyrkene. Han på sesjonen sa jeg aldri kommer til å bli innkalt.
Så vidt eg har skjønt så holder det vell å snakke med legen når du har komt til leiren. Der kan du jo forklare at du er lei deg og ikkje orker å stå opp om dagene og føler deg heilt utslitt av t.d kjærlighetssorg eller noko i den duren. Om du er innom legen gjevnlig vil han vell til slutt sende deg heim. Regner eg med. Uten at eg veit om det fungerer. Og du må vell være inne ei veke eller to først regner eg med
Det er utrolig lett å dimme fra militæret. De har dårligere økonomi enn før (godt over ti år siden jeg ble sendt hjem fra sesjon, som beskrevet over), og kun de beste får bli. Dvs. har du noen form for psykiske problemer, adferdsvansker, etc. og i tillegg uttrykker ønske om å dimme, så dimmer de deg.