Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 2129
Hei.

Vet ikke helt hvor jeg skulle poste denne tråden, men regner med d går bra her.

Jeg kunne tenkt med å lagre spermen min i den stand den er i dag, i tilfelle noe skulle hende så spermkvaliteten min skulle bli redusert til senere tid.

Regner med att kvalitet er på topp nå, den skulle hvertfall ha alle forutsetninger for d.

Noen som vet hvordan man kan gjøre dette? finnes det noen sperm bank i norge som tar seg av slikt? Eller må jeg via utlandet å punge ut en formue for d?

Eller er d rett å slett mulig å lagre det i egenfryser... ikke det att jeg ville lagra spermen min i frysern, men dere skjønner tegninga.
og sperm er et rusmiddel for deg?
Sitat av DarkStaar
og sperm er et rusmiddel for deg?
Vis hele sitatet...
hehe...

nei. men tenkte redusert kvalitet pågrunn av rusmidler eller steorider osv.
Finnes sikkert en spermbank du kan benytte, forutsatt at man ikke er steril da.
Hva har du tenkt til å bruke denne spermen til da? Fremtidig formering?
en god tanke, lurer faen meg på om jeg skal gjøre det selv.

aner ikke om det lar seg gjøre desverre.
Problem, officer?
thomasf's Avatar
det der... lol :P jaja ikke vet jeg.. du kan jo oppbevare det noen uker og rapportere til oss hva som skjer :P
Regner med att spermen folk donnerer blir lagret på ett vis, så d må da vel gå ann å lagre sin egen sperm også...?
Sjokkfryse med flytende nitrogen (AGA) (Se link, der sier de gradvis nedkjøling til nitrogentemp), og så holde i en dypfryser (-50 e.l) kan kanskje funke? Så tar du en prøve og lar den tine i normal hastighet, og sjekker i mikroskop. Kunne vært verd et forsøk.

Sperm Cryopreservation
Sist endret av ProZhen; 16. februar 2006 kl. 00:14.
Hva med å faktisk spørre en fagperson på området i stedet for en hel gjeng preejakulerende nerder på et forum?