Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 1553
Heisann!

Kjøpte meg netopp ny mikrobølgeovn da den gamle hadde død motor og knust glass i døra. Gikk da for denne da den var stor, så bra ut og var satt ned i pris. Tok det nesten for gitt at en såpass dyr og ny ovn ikke skulle være mer støyende enn "gammelhunden".

Der tok jeg feil! Den nye Kenwooden bråker noe fælt når den går, og den pipinga... Alarmen er tortur i mine ører. Det er bare å slippe alt og få den stoppet når den går av. Har lett litt rundt i butikker og på hjemmesidene til produsentene, men virker ikke som at det er noen som spesifiserer støynivå eller noe annet som har med lyd å gjøre. Det samme virker å være tilfellet med "consumer reviews", så det er mulig at det er bare jeg som er sær.

Men den eneste muligheten jeg da sitter igjen med for å finne den rette ovnen er å prøve å samle erfaringer fra folk. Det jeg leter etter er et kvalitetsprodukt med minst mulig støy, og en behagelig alarmlyd! Kanskje man til og med kunne valgt en lyd selv?
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Den billigaste du finn, med mekanisk opptrekksur. Den vil lage eit pling når tida er ute, og ingenting anna.
Grunnen til at det er lite fokus på støyen til disse ovnene er nok fordi det brukes såpass lite. Personlig så bruker jeg kanskje mikrobølgeovn i 1-2 minutter, annenhver/hver tredje dag, i snitt. Og jeg og de fleste andre overlever fint de 2 minuttene med støy. Forøvrig så er mikrobølgeovn en uting i matlaging, maten smaker generelt mye bedre hvis man tar seg tiden til å steike den i steikeovn.