Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 1213
Hei! Er bosatt i Trondheimsområdet og lurer på om det går an å bruke vaporizer for brunings.

Jeg sliter med lukt og blåse ut vinduet med vifte er det jeg driver på med nå.

Blåsing inn i kjøkkenvifte og i vedovn er ikke aktuelt. Har dessuten veldig lyst på vaporizer.

Hvilken Vaporizer er best for brunings som ikke er ekstremt priset.

Lurer også på om det er en lettere måte å lage sploof enn å bestille "dryer sheets" fra ebay.

Årsaken til at jeg skrev "bosatt i Trondheimsområdet" er fordi det er kun brunings på markedet atm.
Sist endret av Ye_bish; 22. september 2018 kl. 18:02. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Anonym bruker
"Rik Skoglemen"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Fins dessverre ingen som funker særlig bra. Beste kandidaten for min del er Mighty vaporizer, men det er laaangt fra å kunne erstatte andre måter å røyke det på. Skulle ønske jeg hadde tilgang på weed ass.
Vapman er ypperlig til hasj (og pot mm. for den saks skyld). Varmes opp med lighter, men man kan kjøpe en elektrisk varmer (Vapman Station) som gjør den om til en elektrisk stuevape, den er litt dyr men anbefales virkelig. Jeg har også en Fury 2 som funker ok med hasj hvis man mekker det sammen med noe plantemateriale (bruker pot som allerede er vapet selv), men Vapman er helt suveren til hasj. Ekstraherer alt, og det er skummelt små mengder man trenger for å bli virkelig fjern.

Hva angår lukt så lukter det en del av vaporizers også (særlig hvis det er hasj man vaper), men ikke like kraftig og langt mer kortvarig enn ved røyking. Bor du sammen med noen vil de nok merke det, men du kan fint dampe nattings og stå opp til en leilighet som ikke stinker coffeshop i flere dager etterpå.
God når det gjelder
Carmex's Avatar
Firefly 2.0 dyr men kjempebra til både brunt og grønt
Får alltid mest effekt av hasj med vaporizer som har skikkelig høy temperatur (130 grader og høyere), men da blir vapinga mindre skånsom for luftveiene.

Har du tenkt noe på å spise hasj? Finnes utstyr som dekarboksylerer uten lukt. NOVA Decarboxylator koster litt men en sparer det fort inn siden man trenger mindre hasj.
Anonym bruker
"Rik Skoglemen"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Carmex Vis innlegg
Firefly 2.0 dyr men kjempebra til både brunt og grønt
Vis hele sitatet...
Tull. Du får langt fra samme trekk med brunt som med pot. Det er ikke noe substitutt for noen som lun har tilgang til flis.
Anonym bruker
"Rik Skoglemen"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Protip om du skal bruke brunt på vape: tull føisa inn i et tynt lag med vaåebomull, f.eks Bacon fra wick n vape. Tror det ublekede økologiske fra apoteket gjør samme susen, men Bacon er i alle fall beregnet for vaping så da vet du det er safe.
Får gode trekk med mighty og doseringskapsler. «Mekker» det godt inn i litt bomull for å spre det ut, slik at det blir god gjennomstrøm av varm luft.
Edit: det skulle være 230 grader ikke 130. Det er stor forskjell på det i denne sammenhengen.
Anonym bruker
"Rik Skoglemen"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av KnutAnkhAton Vis innlegg
Edit: det skulle være 230 grader ikke 130. Det er stor forskjell på det i denne sammenhengen.
Vis hele sitatet...
Syntes det var litt lite ja.Men da "brenner" materialet, så de helsemessige fordelene blir mindre... da får du i deg mye av de stoffene du unngår med å vape det. Pleier kjøre 180 på weed og 205 med hasj. (Mighty vaporizer)