Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  26 22375
For et år siden fikk jeg nesten 95% av pakkene mine gjennom fra UK, nå ser det ut som jeg bare får 30-50% av pakkene gjennom.

Bestiller som regel Etizolam og noen av de nyere RC'ene.

Er egentlig bare ute etter erfaringer fra andre som eventuelt bestiller RC fra UK.
Sist endret av Freefalling; 9. desember 2014 kl. 02:26.
Sånn har det vært i alle år men du skal ikke se bort i fra at det har blitt enda større fokus på det nå i senere tid. Jeg syntes ikke det er verdt risikoen nå som man kan bli straffet om man er uheldig. Kan forresten nevne at av omlag 50 pakker med lovlig innhold har kun en eller to blitt åpnet.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Andre som har merka at de nå stopper veldig mye mer i tollen? Virker som under 50% slipper igjennom og da sikter jeg kun til rc'er som hverken står på narko eller legemiddellista? Intensivert kontroll?
Nja, ja! Jeg synes de har det. Jeg har lest en del at Norge har verdens strengeste tollvesen. Det handler også om hvordan det er pakket og sendt. Tollen er smarte, de vet hvor ting kommer fra og derfor stopper det oftere. De er strenge her i landet. Men det virker som de faktisk er mye mer på RC nå om dagen ja.
Tollvesenet har fått 100 nye ansatte kun for å finne RC, koster våre skattepenger.
Bestiller du til samme adresse hver gang? Hvis først en pakke blir stoppet er det god grunn til å anta at den adressen nå er svartelistet slik at fremtidige pakker blir sjekket ekstra ofte.
Sist endret av Grix; 22. desember 2014 kl. 20:07.
De er jo spesielt oppmerksomme på pakker selvfølgelig nederland. Enn rc forhandlere fra andre land som f.ex tyskland, danmark, spania osv? Erfaringer med bestilling fra slike land som ikke befinner seg på "radarn"...? Erfaringer? Noen som evt kan sende meg personlig melding om tips etc? God jul til dere folkens!
Jeg har gitt opp med pakker fra utlandet.
Jeg har også nettopp gitt opp! når pakkene ikke kommer igjennom ved julerush engang.. da er det ikke mye håp :-/
▼ ... noen uker senere ... ▼
Mulig forklaring:

Toll- og avgiftsdirektoratet hører innunder Finansdepartementet, som er bedt om økte midler til å forsterke grensekontrollen i årene som kommer. Satsningen på internettetterretning og på tilstedeværelse i post og kurersendinger er prioritet nummer en, forteller Røse
Vis hele sitatet...
Høsten 2014 deltok Tollvesenet i en felles nordisk NPS-aksjon der det ble satt inn ekstra ressurser blant annet på Oslo lufthavn Gardermoen og på postterminalen på Alnabru i Oslo.
Vis hele sitatet...
Fra VG-nett: http://www.vg.no/nyheter/innenriks/n...st/a/23368677/
Sist endret av Bearass; 6. januar 2015 kl. 22:38.
▼ ... over en uke senere ... ▼
De satser mer ogmer påå ta de nye RC-preparatene. Det var en satsning de begynte med for halvannet år siden. De ser det som en stor trussel for menneskeheten. Jeg var heldig og fikk akkurat gjennom 500mg etizolam. Kan ikke regne med det så ofte framover.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Tenk at en pilleboks er lett å kjenne igjen på røntgen. Lett å finne hvilke pakker som skal kontrolleres.
Det er ikke usannsynlig at rc-butikkene vil tilby maskeringsembalasje/"stealth" snart, da blir det litt høyere porto men desto mer arbeidskrevende for tollvesenet å sortere ut snopet.

Hvis man i tillegg bestiller noen "tomme" brev i blant så mangedobles arbeidsmengden til tollvesenet, da øker kostnadene per beslag tilsvarende. Spamming er billig for kundene men ikke for tollvesenet.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Sitat av Masclet Vis innlegg
Tollvesenet har fått 100 nye ansatte kun for å finne RC, koster våre skattepenger.
Vis hele sitatet...
Hvor har du hørt det ?
Tor deg nok, men link ville vært interessant. Dette er veldig mange hoder for en slik etat.
I hvor streng grad funker derivatloven? Etter det jeg har forstått så er den veldig "brei", men om man bestiller noe som teknisk sett ikke er på narkotikalisten som ethylphenidate eller phenzacaine som eksempel. Kan man da få straff for dette, eller vil det bare bli destruert/sendt tilbake om det blir tatt i tollen?
Sitat av kariii Vis innlegg
I hvor streng grad funker derivatloven? Etter det jeg har forstått så er den veldig "brei", men om man bestiller noe som teknisk sett ikke er på narkotikalisten som ethylphenidate eller phenzacaine som eksempel. Kan man da få straff for dette, eller vil det bare bli destruert/sendt tilbake om det blir tatt i tollen?
Vis hele sitatet...
Derivatloven er ute slik du kanskje kjenner den, men narkotikalisten er ganske så heftig oppdatert. Jeg er temmelig sikker på at ethylpenidate går under Sykloheksylfenol-gruppen feks, men du kan jo alltids prøve å ta det for retten.
Og ja, du kan da absolutt få straff om du blir tatt for å importere ulovlig stoff.

(https://lovdata.no/dokument/SF/forsk...L_1#KAPITTEL_1)
Sist endret av moret; 27. februar 2015 kl. 12:31.
Kan de ha blitt strengere / mer oppmerksomme på stoffer og piller og kikker mer bort fra andre ting?
Jeg har to ganger nå ganske nylig kjøpt elektronikk fra USA til 200-300 dollar stk, ingen av disse pakkene har blitt åpnet i tollen og jeg slapp således også avgift på dem.
De ble sendt USA-Tyskland-Danmark-Norge og ble levert på døra mi av posten.
Alle pakkene jeg har bestilt med ulovlig innhold har hvertfall kommet gjennom det siste året, så helt umulig er det absolutt ikke.

Hvis tollvesenet finner en pakke de ikke klarer å identifisere innholdet/stoffet; kan de de holde igjen pakken?
Sitat av trikker95 Vis innlegg
Hvis tollvesenet finner en pakke de ikke klarer å identifisere innholdet/stoffet; kan de de holde igjen pakken?
Vis hele sitatet...
Dette gjøres allerede. Om de finner noe de ikke vet hva er så blir shitten sendt til lab for testing.
Noen som har kilde på de 100 ansatte greiene? Leste et sted at de hadde storaksjon i høst, overrasker meg ikke om mye ble stoppet i den perioden. Stealth er nøkkelordet, samt at de ikke må kunne koble noen betalinger til pakken.

Sitat av trikker95 Vis innlegg
Alle pakkene jeg har bestilt med ulovlig innhold har hvertfall kommet gjennom det siste året, så helt umulig er det absolutt ikke.

Hvis tollvesenet finner en pakke de ikke klarer å identifisere innholdet/stoffet; kan de de holde igjen pakken?
Vis hele sitatet...
Ja, men de klarer å identifisere stoffet med massespektrometer(GC-MS).
Absolutt veldig rarrt at jeg fikk stoppet et brev med 3 blottere DOC for noen mnd siden bare fordi brevet var sendt ifra nederland !!
har fått større brev post hvor en gang det meste jeg bestillte var 5 gram og har gått igjenomm uten problem, da var det ikke sendt ifra nederland ihvertfall da ;D
▼ ... over et år senere ... ▼
KittenOnRehab
31 1
Sitat av sneakertweaker Vis innlegg
Absolutt veldig rarrt at jeg fikk stoppet et brev med 3 blottere DOC for noen mnd siden bare fordi brevet var sendt ifra nederland !!
har fått større brev post hvor en gang det meste jeg bestillte var 5 gram og har gått igjenomm uten problem, da var det ikke sendt ifra nederland ihvertfall da ;D
Vis hele sitatet...

Lenge siden du fikk igjennom siste pakken din?
▼ ... over en uke senere ... ▼
KittenOnRehab
31 1
...vil det si at man ikke bør bestille til ett annet navn på denne adr? Hvis man bor i blokk??
Hva hvis man bestiller i eget navn til annen adr, feks familie med samme etternavn...går dette?
Sitat av Kitten88 Vis innlegg
...vil det si at man ikke bør bestille til ett annet navn på denne adr? Hvis man bor i blokk??
Hva hvis man bestiller i eget navn til annen adr, feks familie med samme etternavn...går dette?
Vis hele sitatet...
Svartelisten er registrert på deg og ditt navn, og da selvvsagt alle adresser du måtte disponere. Tviler sterkt på at noen andre på samme adresse vil ha problemer med å få igjennom ting fra utlandet.
KittenOnRehab
31 1
Allright, tusen takk for reply: )

Får man beskjed hvis man blir svartelistet?
Sist endret av Kitten88; 17. mars 2016 kl. 13:49. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Kjøpte nettopp IDRA-21 fordi eg var nysjerrig. Fekk melding om at det var stoppet i toll fordi det var hjernedop, og skulle destrueres. Første og siste gang eg prøver meg på noko slikt igjen. Blei så overasket fordi eg ikkje fant noko regler mot det i Norge, dei kommenterte deretter at; visst ikkje navnet på stoffet står i listen til http://legemiddelverket.no/ så er det ulovlig. Med andre ord du er skyldig fram til det motsatte er bevist haha.
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Sitat av Freefalling Vis innlegg
For et år siden fikk jeg nesten 95% av pakkene mine gjennom fra UK, nå ser det ut som jeg bare får 30-50% av pakkene gjennom.

Bestiller som regel Etizolam og noen av de nyere RC'ene.

Er egentlig bare ute etter erfaringer fra andre som eventuelt bestiller RC fra UK.
Vis hele sitatet...
Jeg ble nettopp tatt for to 3 forsendelser.

For ca et år siden gikk det igjennom 100% fikk inn etizolam 20g Pyrozolam 1000stk 3-FPM 100g og Metizolam 500stk. Nå ble alle 3 pakkene stoppet var flubromazolam 400stk med vendor med god stealth. 200stk 8000kr i bot 100 stk 6000kr x 2 i bot. De er blitt flinke de vet hvordan en mylar poser ser ut på scanner sin. Og stopper dem.

Ikke noe bra tid og bestille RC til Norge. Men hvor mange ganger har du blitt tatt? Hva straff bøter?? Visst du holder på og gamle 40-50% kan jo dette bli et stort problem. og addressee og navnet ditt blir bemerket av tolleren og posten. Du er blitt taget for den første gangen de fant RC som post til deg.
Sist endret av Worseelite; 11. mai 2017 kl. 01:40. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.