Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 4732
Leste denne artikkelen i aftenposten for noen dager siden:

https://www.aftenposten.no/norge/pol...or-hasj-og-LSD

Vi lever i en spennende tid akkurat nå. Har observert at flere og flere har åpnet øynene for at dagens system ikke fungerer. Flere innser at det er mye feilinformasjon blant befolkningen og flere har begynt å endre holdning.

Det jeg umiddelbart lurer på er hvordan et såkalt "narkomonopol" vil fungere i praksis. Cannabis er for så vidt greit nok, men LSD derimot er et ekstremt potent stoff som kan ha ekstremt skremmende effekter hos folk som ikke er forberedt. Hvordan skal dette reguleres?

MDMA er også et stoff som jeg undres over. Hvordan skal vi unngå at folk pådrar seg serotonin syndrom og alvorlige depresjoner på grunn av misbruk.

På den andre siden kan man argumentere for at alkohol også kan drepe deg hvis man bruker det på en uansvarlig måte. Et annet poeng er også at disse substansene allerede er tilgjengelige, så kanskje er det bedre å regulere det statlig. Jeg er umiddelbart bekymret for at disse stoffene havner hos feil folk. Har inntrykk av at de som bruker psykedelika i dag er ganske opplyste og kunnskapsrike. Hva skjer da med Kåre og Johnny som dropper syre ute på byen, pådrar seg egodød og blir traumatisert for resten av livet (satt på spissen)

De første tiltakene jeg kommer på er:

- Alle som jobber på disse stedene får opplæring i veiledning og skadereduksjon.

- For hver dose man kjøper følger det med en slags guide typ "How to safely use LSD"

Hva er deres tanker rundt det såkalte "narkomonopolet," noen tanker om hvordan dette kan gjennomføres?
Jeg tenker at obligatoriske teoretiske prøver for å få lisens til å handle de forskjellige stoffene ville vært det beste og mest ansvarlige alternativet. Slik kan man forsikre seg om at kunden vet hva de kjøper og hvordan man bruker det. Noe ala teoriprøven før oppkjøring til lappen.
Sitat av SkurtNilsen Vis innlegg
Jeg tenker at obligatoriske teoretiske prøver for å få lisens til å handle de forskjellige stoffene ville vært det beste og mest ansvarlige alternativet. Slik kan man forsikre seg om at kunden vet hva de kjøper og hvordan man bruker det. Noe ala teoriprøven før oppkjøring til lappen.
Vis hele sitatet...

word, f.eks sopp-lappen haha
Jeg har en modell i hodet jeg mener vil fungere optimalt for alle, både samfunnet og så de som ikke rører ting i det hele tatt, hvis dette blir litt langt beklager jeg og skal prøve holde meg kortfattet
Dette er utifra spørsmål jeg har lest og sett rundt og omhandler mye men spørsmålene dine vil bli besvart

- Hvem skal produsere/kjøpe?

For cannabis: La bønder få enerett på å gro, de kan da bruke videre inntjening på mer varer. samt disse har nå lovlige effektive hydrosystemer som gjør at vi kan gro veldig mye mer frukt og grønt enn det som vokser i norsk klima til nå, og man ser da et større mangfold av mat i butikken. Og siden det er levebrødet deres antar jeg at det er høyere sannsynelighet for at de holder seg innenfor evt begrensinger satt av staten
Her har jeg ikke tatt høyde for syre

- Hvem skal selge?

Her kommer det intresante for deg, de som har registrerte bøter for bruk og eller salg som står uten jobb bør bli prioritert først til alle avt utsalgssteder, på den måten vil man få mer innbetalt skatt av arbeidet aleine.. Så på toppen der vil salget av midlene og utstyr også ha mye å si for nasjonal og lokal økonomi.

Jeg mener at hvis dette slår igjennom en dag, så bør de gå igjennom freak forum og gi jobb til de som til nå har fått mest KP! (halvveis spøk men jeg vil heller han en Freak til å kjøpe av, enn en 18 år gammal kvisegutt som ikke helt vet hva som skjer annet enn det h*n blir/blitt fortalt
Anonym bruker
"Velkommen Gullbust"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Drøm om å legalisere noe som de fleste ser på som en inngangsportal til sterkere rusmidler. Må iallefall rette opp dette synes hos folk før det en gang blir snakk om å legalisere.
Både ja og nei, men uansett om det er snakk om sterke eller svakere stoffer vil det uansett være et personlig valg. Legalisering har INGENTING med ønske om å ruse seg, det vil man alltid gjøre hvis man vil, det er poenget.. Man er lei av å måtte gjemme seg pga båsen samfunnet setter en i.

Når skal dette bli forstått på et altruistisk standpunkt?
Sang en sang en gang
Echuz's Avatar
Sitat av 420master Vis innlegg
.....

- Hvem skal selge?

Her kommer det intresante for deg, de som har registrerte bøter for bruk og eller salg som står uten jobb bør bli prioritert først til alle avt utsalgssteder, på den måten vil man få mer innbetalt skatt av arbeidet aleine...
Vis hele sitatet...
Kan du ta den en gang til? Forsto ikke helt setningen. Mener du at alle som er dømt for bruk/besittelse som også er uten arbeid skal bli prioritert til å handle mer drugs? Hvilket arbeid?
Sitat av Echuz Vis innlegg
Kan du ta den en gang til? Forsto ikke helt setningen. Mener du at alle som er dømt for bruk/besittelse som også er uten arbeid skal bli prioritert til å handle mer drugs? Hvilket arbeid?
Vis hele sitatet...
Nei, han mener de skal ansettes i utsalgsstedene for å gjøre skattebetalere av dem. Litt sånn som bukken og havresekken ;-)
Sitat av stranger Vis innlegg
Nei, han mener de skal ansettes i utsalgsstedene for å gjøre skattebetalere av dem. Litt sånn som bukken og havresekken ;-)
Vis hele sitatet...
Ja, eller jeg mener at de skal bli første prioritert til evt intervjuer etc. Det er utrolig mange ressurssterke brukere, som har mye erfaring og kunnskaper om temaet. Jeg mener at det er DE som burde få jobb på utsalgssteder. Ikke noe KRAV på ingen måte, men det er en måte å få arbeidsledigheten ned på. Som sagt min "modell" går på litt mer enn bare å legalisere rusmidler for å ha det morro, men også samfunnet som en helhet
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Drøm om å legalisere noe som de fleste ser på som en inngangsportal til sterkere rusmidler. Må iallefall rette opp dette synes hos folk før det en gang blir snakk om å legalisere.
Vis hele sitatet...
Det at dette spørsmålet ser ut til å være besvart, i alle fall akademisk, bør være utslagsgivende når vi nå engang har et representativt demokrati, tenker nå jeg... Det interessante er at det gjerne er i steder med mulighet for å stille direkte forslag (og hvorfor har vi ikke denne muligheten i Norge, igjen...?) hvor legalisering har inntruffet først.