Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 1126
Anonym bruker
"Lett Havert"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
God dag

Jeg befinner meg nå i Spania, og kom over CBD jointer og buds(flower) i en CBD store her, det står 0,2% THC og 4-6% CBD på disse. Har noen erfaringer med dette? Jeg kan ikke røyke vanlig hasj/pot lenger da jeg fikk ett heftig panikk anfall for 6 mnd siden, og er livredd det skal skje igjen. Har tatt små trekk og da har jeg kjent det komme. Kan dette være det jeg er ute etter for avslappende effekt?

Bilder
Sist endret av KjemikalieX; 18. juni 2019 kl. 15:26. Grunn: La inn bildene fra innlegg
Anti-moralist
Mekkern's Avatar
Ja, CBD «hemmer» THC’et, så rusen blir mer avslappende og den fjerner noia. Har hørt om at folk «røyker seg ned» med cbd hvis de blir for høye. Usikker på om du merker så mye av cbd, har lest mange forskjellige erfaringer, du får nok prøve deg frem. anbefaler uansett å begynne med den så eventuelt gå over til noe 50/50 blandinger om du er komfortabel.
Sist endret av Mekkern; 18. juni 2019 kl. 16:15.
Med 0,2% er det umulig å oppleve noe som ligner THC rus og med så mange ganger CBD i forhold til THC ville det uansett blitt en helt annen opplevelse som ikke gir uro.

Er mye weed på marked som blir solgt over disk med opptil 2% THC. Den er utviklet fra industriell hamp. I Italia selger de det på tobaksbutikker og det kalles for cannabis light. Blir solgt mye sånt i UK og hørte for en stund siden at en headshop i Danmark solgte slike produkter.

Har ingen erfaringer med cannabis light (industriell hamp), men har prøvd et par strains som har 2 til 3% THC men mye mer CBD. En av dem gå en veldig oppløftende effekt. Jeg ble på en måte høy men på en annen måte og effekten var kortvarig. Jeg fikk også smale øyne. Det er mange forskjellige virkestoffer i cannabis og sammen kan gi div. effekter.

Jeg opplever best resultat med weed som er 1:1 eller 1:2 THC/CBD. Med 1:1 blir jeg litt høy i ca 30 min. Med 1:2 blir jeg rolig og fokusert. Føler meg opplagt rett og slett.
For meg er det enklest å skaffe weed som er 1:2 så jeg blander gjerne med div. typer jeg liker.

Det er ikke mulig for meg å si noe sikkert om hvordan du vil oppleve weed med mye CBD. Du må bare prøve deg frem.

CBD har mange gode virkninger utenom å være antipsykotisk. Det motvirker også det mange opplever som abstinenser fra cannabis.
Anonym bruker
"Lett Havert"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Takk for svar begge to, får prøve ut og se hva det gjør. Håper bare ikke den noia effekten kommer, veldig lite lyst på ett nytt panikk anfall som sist eller psykose.

Kommer med opptadering når dette er prøvd