Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 1199
hei jeg går på aap og ruser meg med alt uten opiater og lurte på om det finnes avrusning itilegg behandling i utlandet og fortsette og kunne
beholde aap? er desperat og uansett hvor jeg befinner meg i norge så har jeg kontakter (venner) så tror det beste er å komme seg vekk fra norge i et års tid viss ikke lenger om mulig.
skal høre med min ruskonsulent på mandag men hadde våre greit med tips som jeg kan vise han at det faktisk er mulig om det er det.

ps er bare 21 år og har rust meg di 5 siste årene
Sist endret av joje; 29. september 2018 kl. 15:13. Grunn: glemte å skrive alder
Ang AAP, så er det kun innen EØS-området og Sveits du kan søke om å få beholde dette. Denne sier noe om behandling i utlandet generelt: https://helsenorge.no/behandling-i-utlandet
Uten att jeg kan så mye om det vil jeg tro att minste kravet vil være att dette er en behandling som funker, og som av ulike årsaker ikke er tilgjengelig i Norge. Å bare ville ha behandling i Spania, fordi det er deiligere en Vesterålen er ikke gyldig.
Sist endret av Antimatter08; 29. september 2018 kl. 15:23.
Vil heller ikke tro at du får innvilget noe slikt fordi du selv mener at behandling i utlandet vil fungere bedre, fordi du da ikke kan benytte deg av bekjentskaper for tilgang til rus. Hvis bekjentskaper er en så stor hindring for rusfrihet, så virker det for meg som at du ikke er tilstrekkelig motivert. Det vil alltid finnes steder du kan oppsøke, enten du kjenner noen eller ikke. Og hvis du uansett skulle finne et slikt sted, så skal du uansett dra derfra på et tidspunkt. Motivasjon(mer enn du gir inntrykk av å ha) er noe du må ha med deg inn. Heller sjeldent at det er noe man oppnår i behandling, uten særlig grunnlag fra før.

Kan være du er mer motivert enn jeg får inntrykk av, men for min del tviler jeg på at dette hadde fungert. Tror heller ikke systemet i Norge har troen på en slik løsning. Hvis det likevel er sånn at dette er hva du trenger, så håper jeg at jeg tar feil.

Lykke til!
Trådstarter
4 0
motivasjonen er der, det er bare jeg som er dårlig å forklare meg.
men takk for svar

viss jeg hadde fått til avusning i amsterdam, må jeg også slutte med cannabisen da?
alkohol og amf osv..er hoved probleme.
har aldri fått negativ effekt av cannabis mer eller mindre jeg blander det med sentral stimulerende.
Sist endret av joje; 29. september 2018 kl. 17:08. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Så du ønsker en liberal avrusning der du kan fortsette å ruse deg på andre rusmidler enn alkohol og amfetamin? Det er du som drar inn dette med venner og bekjente, og da lurer jeg på om du har tenkt på hva som ville skjedd når du evt. kommer hjem fra en liberal avrusning, der du må tilbake til miljøet for å få tak i cannabis? Da har du jo alle andre fristelser i umiddelbar nærhet.

Tror kanskje du skal tenke gjennom dette med avrusning en par ganger til. Du ønsker å være rusfri, men føler likevel at du trenger rus for å klare det. Har du da nødvendig motivasjon til å faktisk klare å bli rusfri? De jeg kjenner som har vært gjennom avrusning, har måtte styre helt klar av alle former for rus for å klare å fortsette å være nykter. Tøyer de grenser så sprekker de fullstendig ifølge dem selv.
Trådstarter
4 0
planen var ikke å ruse seg men jeg starte på nytt et annet sted å velge di rette vennene, har egentlig ikke lyst å komme tilbake til norge om det var mulig.
men ja jeg ser hvor du vill henn med dette
Synes jo for det første at det er supert at du har skjønt at noe må endres på, og at du vil det selv. Nå kan jeg ikke spesielt mye om det her, men tror ikke det er noe godt utgangspunkt å tenke at du fortsatt vil kunne røyke hasj. Det var vel en grunn til at du begynte å ta andre ting og ikke bare røyke hasj til å begynne med..

Selv er jeg veldig sånn at "nei jeg skal ikke få i meg noe pluss i dag" når jeg drar på byen, men når jeg har fått i meg litt alkohol er det veldig lett å tenke at jaja, bare for i dag, det gjør ingen skade. Jeg mener ikke sammenligne alkohol og hasj altså, men poenget mitt er at om man er vandt til å ta alt som er, og kutter ned til bare èn ting, er det lettere å kjenne lysten på mer enn hvis du bare kutter ut alt. Men som sagt, jeg kan ikke spesielt mye om det her så tilgi meg om jeg er helt på bærtur haha. Uansett, ønsker deg masse lykke til! Heier på deg