Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  15 1554
Noen som har erfaring med uncapping av kabelmodemer? Er sannsynligheten for å bli tatt stor? Og hva er konsekvensene av det?
Såvidt jeg har funnet ut (og jeg har prøvd de fleste verktøy), så er det umulig å få til med mindre du har gode kontakter høyt oppe i telenor som er villige til å hjelpe deg.
Det fantes en gang i tiden ett program som kom ut hette noe sånt som "FuckUPC".
Dette fjernet, eller skulle fjerne "Sperren" på utstream, slik at du kunne laste opp uten noe som helst sperre, på de nederlandske UPC-kablemodemene. Dette var lenge siden, og jeg regner med det er ordnet opp i nå.
Ett annet jeg kom over for ikke så lenge siden virket noe mer seriøst, det hadde faktisk en egen IRC-Kanal og webside. Det eneste negative var at det kun virket på ett bestemt kablemodem, Motorola Surfboard. (Som mest sannsynlig kun finnes i USA og muligens UK). Jeg prøvde dette på mitt eget, men kom ikke langt, ettersom jeg ikke har mulighet til å gå inn på modemet og skjekke forskjellig som var vesentlig for at det skulle virke. På Surfboard-modemene fantes det nemlig en egen web-basert sak, der du faktisk kunne lese av forskjellig info og endre en del ting ( som de fleste routere har ).
Sist jeg skjekket, var IRC-kanalen tom og web-siden fjernet, så enten har proskjektet blitt stoppet, eller flyttet. Men jeg har verktøyene enda, om noen vil prøve seg.
Det finnes forresten en del poster om dette, om du søker litt.


Men: Har du fått det til, er jeg mer en intresert i å høre om hvordan du fikk det til!
det er vel i sentralen stream hastighetene styres
Leste jævli mye om det før, fant tilogmed en guide. Men da måtte man gjøre no rare greier, og jeg er sikker på at det hadde hærpa for alt, så jeg prøvde aldri. Etter hva jeg vet kan man bare uncappe uploaden, så det er egentlig ikke så veldig nyttig, men hvis du finner ut av det kan det jo være greit å få vite
vel, du får jo tilgang til digge dumper da, siden du kan upppe så rakst
mr_eff's Avatar
Trådstarter
Ett annet jeg kom over for ikke så lenge siden virket noe mer seriøst, det hadde faktisk en egen IRC-Kanal og webside. Det eneste negative var at det kun virket på ett bestemt kablemodem, Motorola Surfboard. (Som mest sannsynlig kun finnes i USA og muligens UK).
Vis hele sitatet...
Jeg har Motorola Surfboard... Men disse programmene er vel uansett ikke nødvendige. De bare gjør det enklere. Slik jeg har forstått det, må du gjøre følgende for å fjærne hastighetsbegrensningen, som ligger i en konfigurasjonsfil i modemet:

1. Finne TFTP serveren modemet laster ned konfigurasjonsfilen fra.
2. Laste ned konfigurasjonsfilen, og redigere den.
3. Lure modemet til å tro at maskina di er TFTP serveren.
4. Starte modemet, og la det laste ned den falske konfigurasjonsfila.

Du skal da kunne sette båndbredden opp til 10 Mbit. Tror det gjelder både opp og ned.
Opprinnelig postet av tore-
vel, du får jo tilgang til digge dumper da, siden du kan upppe så rakst
Vis hele sitatet...

Joda, er jo en fordel, men kan man ta den så kjapt man vil da? Støtter virkelig kabelen 10mbit eller 100mbit, ut i fra nettverkskort? Tviler egentlig på det, men det kan jo gå fort for det.
Fjerner du sperren går det så fort som Nettverket du er i vil, Avidi`s Kablel-nettverk er vel på 25 Mbit, eller noe sånt?
Det du uansett gjør er å fjerne flaskehalsen som ligger i modemet.

Mr_eff: Hvilken ISP har du som Leverer Motorola Surfboard?
mr_eff's Avatar
Trådstarter
Mr_eff: Hvilken ISP har du som Leverer Motorola Surfboard?
Vis hele sitatet...
UPC.
Fett! Har UPC og motorola surfboard, må prøve ut dette når jeg har fått bygget opp pc'n hjemme!
mr_eff's Avatar
Trådstarter
Fett! Har UPC og motorola surfboard, må prøve ut dette når jeg har fått bygget opp pc'n hjemme!
Vis hele sitatet...
Det finnes vel flere slike programmer, for andre typer modem også. Ellers kan du som sagt gjøre det manuellt. Uansett, hvis du gjennomfører dette, kan det være en idé å sørge for at SNMP er disabled. Da skal det være umulig å finne ut at du har uncappa modemet... Men de kan finne ut at SNMP er disabled, så da er du kanskje like langt.
ikke ille det

kriss: miracelix er ikke veldig smart, eller?
Scheize kriss! *sitte og hoppe i stolen og glede seg som en liten unge* til tider som nå er det jævlig irriterendes å bygge pc go finne ut at man har kjøpt ram som ikke passer...
Um.. Såvidt jeg vet, er det vel neppe noen oppkobling? En liten bug, kan være?
Er bare å trykke på escape når sida starter å loade.