Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  1 1005
. . . og det er litt snålt, ettersom jeg er innom denne fila daglig. Det er ei excel-fil. Det er ingenting oppført under "Tidligere versjoner" på Egenskaper, CapsLock er av, men jeg ser også at "Skrivbeskyttet" ikke er krysset av under Egenskaper/Generelt/Attributter. Fila var sist i bruk for to dager siden. Kan det ha noe med saken å gjøre at jeg i går la inn meg sjøl som Administrator på maskina? (Riktignok på et Logitech-program, men nok til at jeg nå kan få opp mitt eget maskinnavn (og et ikon) når jeg logger meg på.)
Men det snåle er jo i tilfelle at jeg ikke sliter med å få opp andre filer her, som også er/har vært passordbeskyttet.
Det høres altså litt snålt ut, men: åssen kan jeg komme inn på ei passordbeskyttet fil (for det er jo egentlig det jeg spør om)?
Trådstarter
24 0
Nå ser det ut som om jeg vet hva som har skjedd. Jeg logget inn på d.o. med et annet passord (som tilhører ei annen excel-fil som er mye i bruk) og dokumentet (med filnavnet til det jeg ville åpne, men med innholdet til et annet) åpnet seg.

For et par dager siden ble Windows avbrutt pga strømbrudd, og jeg ble spurt (i venstremargen) om hvilken versjon av dokumentene jeg ville lagre og gå videre med. Her har jeg mest sannsynlig klart å lukke og slette det "forsvunne" dokumentet - i alle fall innholdet - mens filnavnet levde videre men med innholdet til et annet dokument som også lå som reservert i venstremargen.

Forvirret? Fortvil ikke, det er jeg også. Men håper likefullt jeg klarte å gjøre meg forstått, og håper videre på hjelp.