Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 1788
Hei! Jeg logger på spotify med facebook, og fikk nettop varsel om at kontoen ble brukt en annen plass. Regner med at det var en bug, for det skjedde ikke når jeg skrudde musikken på igjen. I allefall gjikk jeg på aktive økter på facebook for å skjekke. Det virket ikke som noe problemer, men det stod at facebook var brukt i oslo på android 4 i oslo i går imens jeg satt i bilen på facebook. Er det lett for at facebook blander steder? For android 4 stemmer, men ikke at jeg var i oslo.
Ja, det er fint mulig at GeoIP-lookupen til fb tror at du er i Oslo selv om du er et helt annet sted. Spesielt om du er tilkoblet facebook over mobilnettet.
Facebook mener at jeg er I Drammen ofte, noe jeg ikke er. GeoIP-lookup funker ikke så bra i Norge tydeligvis.
Dersom du bruker mobilnett (og har Telenor?) ender du oftest opp med IP i Oslo. Slik er det i hvert fall for meg, uavhengig om jeg oppholder meg i Vestfold, Nord-Trøndelag eller Troms. Telenor er min teleleverandør.