Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 1094
Til sommeren begynner jeg i jobb og jeg skal bruke privat bil i forbindelse med jobben.

Jeg får kjøregodtgjørelse pr. km og refundert bompenger av firmaet. Det kan være utfordrende og holde orden på alle turer og bompasseringer. Jobbet samme sted i fjor sommer og løste dette ved å sette opp et excel-ark. Dette fungerte greit nok, men det var litt tungvint. Dessuten er det kjedelig når man glemmer å loggføre kjøring.

Jeg har fundert litt på om dette kunne vært løst smartere med en app på telefonen. Det finnes alternativer der ute allerede og er det noen som har testet dette og kan anbefale noe?

Er ikke veldig interessert i en abbonementsløsning, men betaler gladelig et engangsbeløp for en god app.

Appen må loggføre antall kilometer når jeg aktiverer appen og summere km for alle turer. Det er et stort pluss om bompasseringer registreres automatisk. Jeg kan godt legge inn satsene selv.

Det hadde vært gøy å prøve å lage dette selv, men jeg har ikke tid til å begynne med det. Samtidig gjetter jeg at alternativene som finnes sikkert er bedre enn hva jeg hadde fått til.
Sist endret av Pope; 11. mars 2019 kl. 05:29.
har ikke prøvd den men når jeg søker "speedycraft" på min android market så kommer det opp en app som heter ViaTracks Mobile. Er selv ute etter en slik app, noen som vet om den krever abonnent?
Speedycraft er abonnement. Google elektronisk kjørebok så finner du flere alternativer.

Jeg synes ikke speedycraft har vært imponerende. Nedetid, treg og mer treghet.
Passordstøtte
Bill_Gates's Avatar
Når jeg brukte privatbil i jobb brukte vi ABAX la inn bom etc automatisk og kjørte i bakgrunne ikke 100%, men det er jo ingen.
LEIK
Pope's Avatar
Trådstarter
Sitat av Bill_Gates Vis innlegg
Når jeg brukte privatbil i jobb brukte vi ABAX la inn bom etc automatisk og kjørte i bakgrunne ikke 100%, men det er jo ingen.
Vis hele sitatet...
Det er ABAX jeg har funnet frem til og. Hadde du kun appen eller den enheten som installeres i bilen?

Mener det kun er sistnevnte som registrerer bompasseringer?