Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 3697
Jeg har vært litt slurvete når det kommer til PC-sikkerhet de siste årene, jeg har egentlig bare holdt meg til Windows 7 med AVG-Antivirus Free Edition uten å tenke noe særlig mer over det. Jeg har løst virus/malware/spyware problemene med formatering dersom det har inntruffet.

En kompis av meg viste meg hvor lett folk la inn keyloggere og overvåkningsprogrammer, det er litt skremmende tanke om noen plutselig skulle ha fått tak i passordet til f.eks. mailen din, da kan man jo basicly fucke opp alt for deg. Så jeg tenkte jeg omsider skulle gjøre en innsats for å forhindre sånt, har gjort et forsøk på å google, men det er så mye reklame der at jeg ikke klarer å filtrere ut hva som faktisk er best.

Jeg har bestemt meg for å avinstallere AVG da jeg har lest at de overvåker brukerene, så nå er jeg på jakt etter noe annet. Så jeg lurer på noen av dere har noen tips? Ser at Avira Antivirus er gratis, er det bra nok? Er forøvrig et gratis antivirus like bra som et som koster penger? Er det nok med kun et antivirusprogram, eller bør man ha antimalware programmer osv også? Før så hadde man et antivirusprogram som het NOD32, det jeg digga med det var at det var lett, og det pøste meg ikke ned med advarsler og popups. Finnes det noe lignende i dag?
NOD32 fra ESET lever i beste velgående.
Selv så bruker jeg Smart Security fra samme firma.
Microsoft Security Essentials. Det er innebygd i win8 og 10
Bruker ESET's produkter på både PC og mobil Krever lite ressurser og oppfører seg ikke som malware (ja jeg ser på dere Norton og McAfee!)
Ser at Avira Antivirus er gratis, er det bra nok?
Vis hele sitatet...
Ja du kan se igjennom tester oss AV-Comparatives og Av-Test
Avira har i mange år alltid gjort bra i tester.
Er forøvrig et gratis antivirus like bra som et som koster penger?
Vis hele sitatet...
Gratis og betal versjonen bruker samme database snakker nå om Avira,
betal versjonen har ekstra funksjoner som "Real time protection","email-borne threats", Browser Safety.

Helt fint og bruke gratis versjon,
og i tillegg skanne en gang iblant med Malwarebytes free.
Og AdwCleaner(for nettleser adware fjerning).

Microsoft Security Essentials. Det er innebygd i win8 og 10
Vis hele sitatet...
Når man tester så greier MSE det kunsttykke og score 0 av 6 i kategorien malware beskyttelse.
Også oss AV-Comparatives ligger MSE helt i bånn.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av snippsat Vis innlegg
Når man tester så greier MSE det kunsttykke og score 0 av 6 i kategorien malware beskyttelse.
Også oss AV-Comparatives ligger MSE helt i bånn.
Vis hele sitatet...
Det er jo relevant å sjå på ting som ikkje er halvanna år gammalt - testane der er frå desember 2014.

Sidan den gong har dei jo klatra solid.

https://www.av-test.org/en/antivirus...ls-4.8-160547/
https://www.av-test.org/en/antivirus...ls-4.6-144986/
Sitat av caperno Vis innlegg
NOD32 fra ESET lever i beste velgående.
Selv så bruker jeg Smart Security fra samme firma.
Vis hele sitatet...
Se der ja, skjønner ikke hvorfor jeg trodde det ikke eksisterte lenger Jeg var veldig fornøyd med det tidligere, så jeg lurer på om jeg ikke skal gå for dette igjen

Sitat av EpicSnusBox Vis innlegg
Krever lite ressurser og oppfører seg ikke som malware (ja jeg ser på dere Norton og McAfee!)
Vis hele sitatet...
Haha, vet akkurat hva du snakker om. Min forrige PC hadde McAfee preinstallert, det føles som maskinen er full av malware med det installert

Jeg har forøvrig ingen umiddelbare planer om å gå over til Windows 10, så MSE blir nok ikke aktuelt.

Tusen takk for svar folkens!
Bruker bitdefender her nå. Brukte avg antivirus før, men den oppførte seg jo som en jævla malware, så jeg måtte bare fjerne det.
F.eks kom det popups hele tiden om tilbud på nye produkter eller hva det var - men det verste var nok at avg markerte spill som overwatch.exe som virus, selv om jeg explisitt har lagt det til (og hele mappa) i exceptions - men det hjalp ikke i det hele tatt. Hadde også huket av "keep this on the list, even if the exe-file is changed". Men det hjalp ikke i det hele tatt.

Så min input her er at AVG har gått fra å være et greit program, til å bli ræva og masete. Styr unna
Som jeg har nevnt tidligere her på forumet så må dere styre langt unna Norton.
Hadde det på min forrige PC og det eneste viruset den fant var cookies fra chrome og til slutt måtte jeg reinstallere Windows fordi jeg hadde fått virus på PC'en som ødela internett.
Enig med de før meg, ESET er definitivt det beste antivirus programmet jeg har brukt.