Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 2977
Hei. Jeg er såpass ny i forumet, så si gjerne ifra hvis denne tråden er feilplassert.

Tidligere har jeg aldri hatt grunn til mistanke, men dette slår meg som merkelig. I går var jeg pålogget på facebook-appen. Da jeg sjekket appen senere på kvelden var jeg utlogget og et ukjent nummer jeg regner med er et norsk telefonnummer stod skrevet inn i brukernavnfeltet.

Søkte opp nummeret på 1881 og Gule Sider, men ingen treff. Nummeret var enten hemmelig eller ikke i bruk.

Jeg var kun med foreldrene mine i går, og jeg stoler på dem. De ville aldri gått fysisk inn på mobilen min for å gjøre noe, og nummeret skrevet inn tilhører ingen av dem. Jeg var med dem hele tiden og hadde oppdaget det hvis de hadde tatt mobilen min.

Jeg har ikke noen lagret passord- eller brukernavninformasjon i nettleserne mine.

Noen som har en idé for hva dette kan være? Er det noe å bekymre seg over?
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
Du kan sjekke hvor du er eller har vært innlogget ifra via fanen Sikkerhet i innstillinger på Facebook.
Dersom du ikke kjenner igjen alle enhetene/stedene, så er det noen som har passordet ditt, dersom dette ikke er saken så er det noen som har fysisk tuklet med mobilen din.
Blodnymfe's Avatar
Trådstarter
4 1
Takk for svar. Sjekket sikkerhet og enheter og ingenting virket mistenksomt. Jeg fant derimot ut hvem sitt nummer det tilhører, så jeg anser problemet som løst. En venn av meg har tidligere brukt min mobil til å logge seg inn på sin egen facebook-profil fordi hennes egen ikke har fungert (dette med min tillatelse selvfølgelig). Jeg skiftet passord i går og ble naturligvis logget ut av appen, men nummeret skrevet inn gav ikke mening. Venninnen min er på den andre siden av landet for øyeblikket og hun er heller ikke teknisk anlagt i det hele tatt, så hun kan verken ha hatt fysisk tilgang til mobilen eller noe motiv for å hacke seg inn på mobilen min. Jeg tror rett og slett at nummeret havnet inn i tekstfeltet fordi det har blitt brukt til å logge inn tidligere og facebook bare valgte et av alternativene.

Anser emnet som besvart.