Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 1438
På active sessions inne på security menyen på facebook. kan jeg se at noen har logget inn på min facebook konto fra et par forskjellige plasser i norge som oslo og tr.heim.
Hva er dette?
Er det "hackere" som kiker på min fb profil? evt hva kan jeg gjøre med dette?
Og er det ulovelig? kan det anmeldes?
Står ip adresse og inloggings tidspungt.
Kvalifisert idiot
TheDarkOne's Avatar
Bytt passord på kontoen din å håp på det beste
Og ja det er ulovlig å hacke en FB konto, men politiet bryr seg nok ikke
Sist endret av TheDarkOne; 1. mars 2012 kl. 22:06.
Det du kan gjøre er å sette på en SMS-godkjenning for å logge på.
Instillingar for brukarkonto -> Tryggleik -> Stadfestning for innloggingar

Da mottar du en SMS med en kode hver gang du logger på et nytt sted, uten denne SMSen kan ikke andre logge på din konto.

Slik ser min ut, du ser listen med enheter som kan logge på min bruker. Her kan man også slette enheter som kan logge på kontoen.
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
Unngå å legge gullegget, bytt passord på en annen pc, evt ta en scan på pc'n din først.
haha, "det er required med stadfesting..."

Hvorfor er alle de andre ordene til facebook oversatt, men ikke det ene =P
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
Sikkert fordi det krever 3 personer med en IQ på over 150 for å oversette til ny-norsk.

De manglet en person..
Vet ikke helt hvordan jeg skal forklare det, men har noe å si på ISP'en din.
Før stod det Stavanger når jeg logger på hjemme, har en underleverandør av Lyse.
På jobb har vi TDC da står det Oslo.

Som de over nevner, sett på SMS varsling. Så fjerner du alt på Recognized Devices, om du har på engelsk
Trådstarter
Sms greia funker ikke :S står bare at koden jeg får tilsendt er invalid...skal bytte pw på en annen pc.
Jeg er jo veldig flink og ikke trykke på div linker..
åååå....no cops? :P