Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 5061
Det gikk som forventet dårlig å begynne med bilde og videoredigering på eksisterende utstyr.

Ser da etter en stasjonær arbeidsstasjon for å gjøre litt vei i vellinga. Gjerne brukt fra næringslivet.

Dell Precision fra Greentech f.eks men det var jo for det meste utsolgt.

Forslag og hva bør en ha av RAM i dag 32-64GB?

Og hvis den ender opp med å bli brukt 50/50 til bilde,video og CAD er det ikke da litt bortkastet med Quadro-kort eller? Greit å kunne ha 2 skjermer men det er ikke noe pri.
Brukt hjemmebygd gaming PC kan gjøre stort sett alt.
Takk for svar, ja det har slått meg men på det området er jeg helt grønn. Mulig det er noe på finn jeg ikke ser, forslag og ev. søkeord?

Og hvordan er de i forhold til pris sammenlignet med f.eks disse Dell Precision til en 5-6 lapper?

https://itmarked.no/stasjon%C3%A6r/dell
+Evilsink, I dag i 99% av tilfeller så trenger du ikke de store dyre spesialiserte maskinene som føriti'n. De fleste grafikkort har flere HDMI utganger så det er null stress. 32gig ram er bra. Quadro kort er overpriset tullball for hva det er. Tenker du kommer deg glatt unna med en middelmodig ryzen CPU og ikke nødvendigvis det nyeste modell av graffikkort hvis du vil barbere ned pris og kjøpe deg en god kvalitets skjerm som er viktig for redigerings formål.

Sitat av Dough Vis innlegg
Takk for svar, ja det har slått meg men på det området er jeg helt grønn. Mulig det er noe på finn jeg ikke ser, forslag og ev. søkeord?

Og hvordan er de i forhold til pris sammenlignet med f.eks disse Dell Precision til en 5-6 lapper?

https://itmarked.no/stasjon%C3%A6r/dell
Vis hele sitatet...
Stasjonsbygd dell er gammelstil og du får mindre for prisen. Om jeg hadde vært deg så hadde jeg gått på finn sett etter brukt eller bygget pc'n selv. Greier du og få tak i noe på finn med ryzen prosessor og noe som nvidia's 1080 eller sammenlignbart av andre merker er du i green. MM kanskje du vil holde på med 4k videoredigering, da er du vel kanskje litt mer opp i pris hvis du vil ha det gjort raskest mulig.
Sist endret av vinkelslip; 23. november 2020 kl. 07:25. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av vinkelslip Vis innlegg
MM kanskje du vil holde på med 4k videoredigering, da er du vel kanskje litt mer opp i pris hvis du vil ha det gjort raskest mulig.
Vis hele sitatet...
Ja det var akkurat det med 4K, hadde du spurt meg for få år siden hadde jeg sagt det trenger jeg ikke men nå sitter jeg her da med 4K kamerautstyr.
Har nylig begynt å redigere litt video selv, så slenger meg på denne tråden. Har en eldre gaming pc med i7-4790k, 16gb ram og 1060 6GB, og skullle helst hatt en smoothere opplevelse med videoredigering. Har dere noen gode forslag til noen gode black week tilbud for å oppgradere maskinen min?
Vel det enkle svaret er jo mer krutt det er i maskinen til raskere vil redigeringen gå. Du må nesten overveie hvor ofte og hvor mye du redigerer og hva tiden din er verdt. Fant du forresten redigeringsverktøy, tittet på openshot?

Du kan forresten trikse ned previewvinduets kvalitet det hjelper om du ikke har topp utstyr.

m.2 disk, pleny med ram og så kraftig cpu du ser deg råd til. Amd slapp vel nye grafikk kort sist uke, da er det kanskje noen ekstra gode black friday week tilbud på utgående modeller?
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Angående Quadro skjernkort så er visst f.eks et GTX 2060 raskere i og at det har flere CUDA cores, men Quadro kortene har mye minne og kan derfor håndtere ganske store og komplekse 3D scener i f.eks 3dsmax, Maya, blender.
Brukt maskinvare fra reseller-bedrifter er gjerne en svært dårlig deal. Det har også skjedd svært mye på prosessor og skjermkortfronten i det siste at det godt er mulig det er bedre for deg å bygge nytt, eller i det minste kjøpe mere kurant maskinvare brukt på Finn.
Sitat av Dodecha Vis innlegg
Angående Quadro skjernkort så er visst f.eks et GTX 2060 raskere i og at det har flere CUDA cores, men Quadro kortene har mye minne og kan derfor håndtere ganske store og komplekse 3D scener i f.eks 3dsmax, Maya, blender.
Vis hele sitatet...
Takker, det var det jeg antok. Tull med den ekstra kost et Quadro kort ofte er.

Sitat av Fekillix Vis innlegg
Brukt maskinvare fra reseller-bedrifter er gjerne en svært dårlig deal. Det har også skjedd svært mye på prosessor og skjermkortfronten i det siste at det godt er mulig det er bedre for deg å bygge nytt, eller i det minste kjøpe mere kurant maskinvare brukt på Finn.
Vis hele sitatet...
Jeg har gjort mange gode dealer på reseller så den kjøper jeg ikke helt. Og sammenlignet med hva jeg klarer se på finn så er f.eks de Dell maskinene nevnt over priset der en moderat gaming PC-starter.

Dere må gjerne vise meg noen eksempler på finn på en oppegående gaming PC til en 5-6-7 lapper.

Det er også sånn for min del at jeg vil ha en PC som bare virker. Jeg er skyldig interesse for "gaming/komponent-PC'er". Da tenker jeg en arbeidsstasjon er enklere å finne ut av når det er noe tull.
Sist endret av Dough; 26. november 2020 kl. 09:27. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.