Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 3776
Hei.

Skal kjøpe en brukt printer til bruk av printing av flyers.

Flyers skal være ensidige, A4, fargede og på papir av typen silk 170.

Noen tips? Ønsker helst å finne en printer i underkant av 1000 brukt.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Kor mange skal du printe?

Har du vurdert å stikke til Allkopi og få dei til å printe det? Det er antakeleg betre kvalitet og billegare enn å gjere det sjølv.
Husk å gå for laser printer hvertfall, så ikke blekket forsvinner om det blir bløtt.
Sitat av Rosander Vis innlegg
Husk å gå for laser printer hvertfall, så ikke blekket forsvinner om det blir bløtt.
Vis hele sitatet...
Takk!

Sitat av vidarlo Vis innlegg
Kor mange skal du printe?

Har du vurdert å stikke til Allkopi og få dei til å printe det? Det er antakeleg betre kvalitet og billegare enn å gjere det sjølv.
Vis hele sitatet...
Allkopi skulle ha rundt 600-800 for 100 stk.

Planen er litt uklar. Men tror jeg skal printe ut 100-250 et par ganger i mnd fremover.

Hovedsaklig er planen å printe ut enkle flyers med farge.

Velger silk ark for at det skal holde seg i variende vær.

Noen som har en formening om hvilken prisklasse jeg burde legge meg i for å ha noe som er godt nok? Gjerne kom med tips på nye printere slik at jeg får perspektiv.
Sist endret av Daaaaaaaa; 11. oktober 2020 kl. 12:20. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
600-800 hørtes veldig mye ut for 100 eks. Jeg har aldri betalt i nærheten av det. Hvis du vet 1-2 uker på forhånd hva du skal printe ville jeg sjekket ut Print24 eller Vistaprint. Det skal godt gjøres at det lønner seg å printe hjemme.
Sitat av Judaz Vis innlegg
600-800 hørtes veldig mye ut for 100 eks. Jeg har aldri betalt i nærheten av det. Hvis du vet 1-2 uker på forhånd hva du skal printe ville jeg sjekket ut Print24 eller Vistaprint. Det skal godt gjøres at det lønner seg å printe hjemme.
Vis hele sitatet...
Jeg kan ikke forstå hvordan det ikke lønner seg å printe hjemme dersom man skal printe ut flyers kontinuerlig.

Kan du forklare?
Sitat av Daaaaaaaa Vis innlegg
Jeg kan ikke forstå hvordan det ikke lønner seg å printe hjemme dersom man skal printe ut flyers kontinuerlig.

Kan du forklare?
Vis hele sitatet...
Blekk koster endel, papir koster endel. Og skal du gå for laser så er laserprintere i farge langt dyrere i innkjøp, og når "pulvertrommelen/toner" må byttes koster det mer enn å kjøpe inn blekkpatroner.

Men dette kan du jo lett regne på. Finn et par printere og lag forskjellige modeller i excel. Så finner du billigste blekk/toner og ser på hva det koster også kan du regne ca pris per utskrift.

Svart/hvit laser er billig både i innkjøp og drift og gir vel den billigste utskriften per side. Du får nesten bare regne på det og vurdere hvilket behov du har og hvor komplekse utskriftene skal være mtp fargevalg evt. sort/hvitt utskrift. Blir det billigere å gjøre jobben selv så kan du gjøre det eller så kan du sjekke med de andre firmaene du har fått tips om her i tråden. Greia med laser er at en ofte må litt opp i pris for å få god kvalitet på fargeprint og farge toner koster faktisk litt.

Husk at om du er avhengig av en viss kvalitet på utskriftene så har nok kopisentre gjerne bedre tilgang på bra utstyr enn det du finner brukt i en så lav prisklasse. Dog - du kan være griseheldig om du har litt tid til å tråle nettet på søk etter brukt.
Sist endret av _abc_; 12. oktober 2020 kl. 14:48.
Jeg regner med slike flyers ikke trenger å være allverdens av kvalitet. Med all respekt går nok mange av disse rett i søpla. Så hvis du skal kjøpe en printer brukt, må du nesten bare se hva som er tilgjengelig på finn, og som kanskje også samtidig er i nærheten av deg.
Før du bestemmer deg for printer, husk å sjekk om priser på blekk el toner til akkurat den modellen av printer du vurderer. Det kan være litt prisforskjeller eller at enkelte modeller har lavt utvalg av billigblekk som ikke kommer fra produsenten selv. Og de selger jo blekk til åkerpriser.
Sist endret av _abc_; 12. oktober 2020 kl. 18:25.