Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 2932
Anonym bruker
"Tolerant Turse"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg ville bare informere om at katten min antakelig redda livet mitt for litt siden. Skal ikke plage dere med detaljer, men jeg tror jeg var hakket nærmere å ta livet av meg enn jeg har vært noen gang før. Jeg kan jo aldri vite om jeg faktisk hadde kommet til å gjøre det denne gangen, eller om det bare nok en gang var tomme trusler retta mot meg selv. Dessverre. Det er et av de spørsmålene man ikke kan få svar på før det er for sent. Men jeg mistenker at dersom jeg hadde gått ut døra i stad hadde jeg ikke gått inn igjen. Det føltes i alle fall annerledes denne gangen. Ekkelt.

Men uansett - det ville katta faen ikke tillate! Hun gikk rundt beina på meg og maste og dro i meg til jeg satte meg ned på gulvet. Det pleier hun aldri å gjøre, for hun er i grunn veldig lite kjælen. Hun ville bare ikke gi seg, skulle absolutt ha meg ned på gulvet. Krabba straks opp i fanget mitt. Å ha henne på fanget er en "once in a blue moon", men denne gangen lot hun meg til og med stryke henne på magen! Lenge. Det har aldri skjedd før. Prøver du å klappe den katta på magen til vanlig bør du ha både plaster og pyrisept klart, for å si det sånn! Men i tok hun tak i handa mi med potene og dro den inn mot magen sin.

Til slutt gikk galskapen over, utgangsdøra fikk den vanlige fargen sin tilbake og den slutta å pulsere langs kantene. Vet at det der sikkert høres litt psykotisk ut, men jeg har dessverre ikke bedre ord for det. Prøv å tolke det litt poetisk før du dømmer. Uansett, jeg innså at kallet var over og reiste meg. Hun fulgte imidlertid fortsatt mistenksomt med og lot meg ikke gå ut. Tenkte jeg bare skulle ta inn noen vedpinner fra trappa (ikke å gå ut i mørket og bli der), men nei! Katta stilte seg foran utgangsdøra, malte, mjaua, og gnålte og strøyk seg mot beina mine. Rett og slett trygla og ba til jeg gikk vekk fra den igjen. Hun tok ingen sjanser med meg. Hun har roa seg nå, da. Skjønt at det er forbi og gått og lagt seg på sofaen hvor hun sover søtt. Skulle gjerne gitt dere noen bilder for å betale den sedvanefestede internettskatten, men jeg ønsker ikke å ta noen sjanser på å bli gjenkjent. Dere får bare ta mitt ord for det når jeg sier at hun er verdens vakreste lille kattepus, akkurat som katter flest.

Så folkens, de av dere som rekke å lese dette før modsa våkner: Har du en katt, så vær litt ekstra snill med den akkurat nå, m'kay? Eller ei bikkje, for den saks skyld. Ei bikkje ville sikkert gjort det samme. Bare vær litt snill med en firbeint venn, de fortjener det.

Det var alt.
Dyr forstår så mye mer enn man tror de gjør heldigvis

Har selv en katt som har vært der for meg i mine mørkeste stunder, uansett hva så klarer han stort sett å få meg til å tenke på andre ting.
Anonym bruker
"Hatsk Røyskatt"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Ikke uten grunn at dyr brukes i terapi og faller inn under terapidyrordningen i flere land <3 De har en sjette sans, det er jeg ikke i tvil om jeg!

Kattedyr ble tilbedt som guder for 2000 år siden, løver som konger, og sikkert ikke uten grunn det heller. Jeg har lest mye om hvordan de før i tiden mente at enkelte dyr hadde direkte helbredende evner.

Glad for at du lever! Fortsett med det! Det vil fucke opp resten av livet for foreldrene dine og familien din og vennene dine så jævlig traumatisk og psykisk om du tar livet ditt. Jeg tror det etter døden er drit kjedelig, ikke en dritt, så vi skal prøve å finne ting å føle oss heldige for å få oppleve og sanse her. Katten, favorittsjokoladen, små øyeblikk av ro eller glede, muligheten til å få beskue en fargefull høst og de fascinerende mønstrene i bladene, til å se på stjerner, til å følge en flue i skogen fra en sten ved vannet og imponeres av at den ikke drukner når den lander på vannet. Wow, eksistensen er så jævlig kul i blandt!
Daymn, felte noen tårer av dette gitt.
Trist at du har det så jævla tongt å vondt at du har lekt med tanken om å avslutte alt
Har deg i tankene idag.
Har selv 2 katter, skal koke en svær diger torsk til dem idag til ære for katten din! <3
De har begge bærga meg igjennom mye grumms med sin uendelige kjærlighet!
I declair This to be Freaky cat day!
10/10. Håper det går fremover litt etter litt for deg!

Aldri ta dyrene rundt oss for gitt!
Dette blir bare spekulasjon fra min side, inspirert av noe jeg har hørt fra en dokumentar eller lest på nettet, men tror det var at katter sin maling visstnok har en frekvens som celler responderer på, og som har positive effekter på fysisk helbredelse og muligens andre effekter jeg ikke husker i farta.

Edit: fant noe på nettet.

“Purrs at a frequency of 25-100Hz correspond with established healing frequencies in therapeutic medicine for humans," Weitzman says. "Bone responds to 25-50Hz and skin and soft tissues to around 100Hz according to researchers." This is why we see cats purring in apparent contentment while dozing.

https://www.bbc.com/future/article/2...ut-a-cats-purr

Spør du meg hadde det vært utrolig fett om man kunne bedret prognoser ved kjipe sykdommer, lindret fysiske/psykiske smerter, og forkortet helbredelsestid ved f.eks brukket rygg ved hjelp av instrumenter funnet opp og utviklet med inspirasjon fra kattens maling

Jeg er åpen for at jeg kanskje er litt vel optimistisk i mitt siste avsnitt!
Sist endret av krystallkongen; 12. november 2020 kl. 12:27.
@krystallkongen Ingenting galt i å være optimist mister!
Dyr kan helt klart være en veldig positiv faktor i et menneskes liv.

Jeg vet ikke hvor godt dokumenter det er men jeg syns det er naturlig
å tenke at de også kan sanse forandringer i "flokken" sin (deg) og
muligens også kan lukte enkelte sykdommer.

Katten din får 10 Sei i fra meg.
Sist endret av vindaloo; 12. november 2020 kl. 19:52.