Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 3258
Håper å få noen svar her ang disse to bilene, da jeg har veldig lyst på Forden, mens kjæresten har veldig lyst på 4008en, så har satt opp en liten + - liste for meg selv. så tenkte jeg om dere der ute har noen erfaringer med bilene så er det bare å fyre løs, alt av respons er vi takknemlig for

Peugeot
21900kr
manuel gir
45000km
2013
114hest
440 L lasterom
1,6L motor
1425kg
Oppvarmet speil
Glass tak
Hvit
4,3 Lang 1,8 Bred 1,6 Høy
2x4, 4x4, auto

Kuga ( viktig og merke seg at kugaen, hadde alt du kan ønske deg av ekstra utstyr )
359000kr
Automat
42000km
2014
140hest
456 L lasterom
2 L motor
1635 kg
Oppvarmet frontrute
Glass tak
Hvit
4,5 Lang 1,8 Bred 1,7 Høy
Auto
Sist endret av Aquatran; 11. april 2017 kl. 22:40.
Umulig å gi noe tips om dette, da vi ikke vet (noen detaljer) om bruksmåte, eller hvordan bilene ser ut. Hvis en har mulighet, bør en nesten alltid titte etter service historie, rust og evt. gamle skader, og ta med dette i regnestykket.
Personlig hadde jeg valgt Peugeot, mest fordi da jeg vraket bilen min hadde jeg en kuga demobil.
(altså med en del ekstra utstyr osv)
Bilen hadde så dårlig kjørekomfort at jeg bare kunne glemme og kjøre lengre turer.
Veldig stive dempere og seter som var harde.

Dette er egen erfaring men kan godt hende du opplever noe helt annet
Jeg har ikke mye givende å komme med annet enn at min generelle oppfattelse av alle franske biler er ubrukelig når de blir noen år. Alltid noe galt, og et herk å skru på. Utseendemessig og kjørekomfort må dere nesten finne ut av selv.
Crimea River
Alec's Avatar
Foreldrene mine har og har alltid hatt Peugeot og de er veldig fornøyde. Lite feil og koster ikke så mye i drift. Gjerrig på drivstoff.
Jeg har ingen erfaring med Ford

Basert på det du skriver over så kan jeg se for meg at Forden er en _smule_ vanskeligere å parkere siden den er hakket større, den vil bruke mer drivstoff enn Peugeoten (høyere effekt og vekt) og at den ekstra effekten til Forden ikke vil være merkbart pga nesen 200kg ekstra vekt. Man merker forskjell når det sitter på en passasjer som veier 80kg.

På en annen side er Forden nyere og jeg vil tippe den har litt mer igjen av garantien sin, noe som kan være verdt å betale ekstra for.
I tillegg har den automat. Jeg har hatt manuelt i alle år helt til noen måneder siden når jeg kjøpte ny bil og jeg kommer aldri til å kjøpe noe med manuelt igjen.

Hvis en av dem har adaptiv cruisecontrol som følger bilene foran så er det et mektig stort plusspoeng!