Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  24 6034
Jeg har ikke røkt weed på to-tre år, men har veldig lyst til å prøve igjen. Jeg har aldri vært innenfor miljøet, men hadde en kompis som var det på tiden jeg røkte, derfor hadde jeg veldig bra tilgang på det. Det er litt verre nå, jeg er bekjent av et par personer som driver med det, men stoler kun nok på den ene personen til å spørre om h*n eventuelt kan fikse til meg. Det blir ikke store mengdene jeg vil ha akkurat, nok til et par kvelder. Kjenner noen som er veldig dypt inne i miljøet og driver med andre ting også, men jeg tør ikke spørre dem i tilfelle de er overvåket, noe de er stor sjanse for at de er.

Greia er at jeg bor i et byggefelt, med minimal privacy utendørs. Jeg er VELDIG redd for at noen skal kjenne lukten og at jeg eventuelt skal bli anmeldt. Jada, jeg vet det skal litt til for at akkurat det skjer, men nærmeste nabo er et par med barn og de har ganske høy utdannelse (er ikke så relevant men tenker automatisk at de er veldig ordentlige og vil reagere). Jeg kan gå bak huset, da er det kun ett hus som har innsyn til meg, men det er litt langt unna så skal godt gjøres at de ser at jeg sitter der med en joint, iallefall når det er mørkt. Det er den forbaska lukten jeg er bekymret for, for har kjent så mange ganger hvor sterkt det lukter og at man kan kjenne lukten på lang avstand. Om her er vindstille er det enda verre liksom.

Panikken for å bli catchet er så stor at jeg rett og slett ikke tør selv om jeg har veldig lyst. Jeg er redd for at det skal gå utover utdanningen min (utdanner meg innen helse) om jeg blir tatt. Noen som kan hjelpe meg å manne meg opp eller har noen tips å komme med? Å gå en tur er ikke et alternativ, det tør jeg faktisk ikke. Å kjøre bil i slik tilstand er også uaktuelt.
Hva med å kjøpe noe grønt for også lage weed brownies? Er vell bare å ta kjøkkenviften på fult, og lukke igjen alle vinduer.
Trådstarter
7 0
Sitat av Zherxyl Vis innlegg
Hva med å kjøpe noe grønt for også lage weed brownies? Er vell bare å ta kjøkkenviften på fult, og lukke igjen alle vinduer.
Vis hele sitatet...
Har kun røkt, aldri spist, dette pga om jeg røyker for mye f.eks får jeg fort noia. Har hørt at når man spiser weeden greier man ikke kontrollere rusinntaket på samme måte, har hørt et par skrekkhistorier om de som er fjerne i over ett døgn. Det vil jeg ikke være. :P
Utifra det jeg leser virker du rett og slett for paranoid for å få en behagelig opplevelse. Med mindre du venter til du får en mulighet der du kan slappe av 100%, slik at du ikke har noen negative baktanker under rusen, ville jeg stått over.
Trådstarter
7 0
Sitat av En deling Vis innlegg
Utifra det jeg leser virker du rett og slett for paranoid for å få en behagelig opplevelse. Med mindre du venter til du får en mulighet der du kan slappe av 100%, slik at du ikke har noen negative baktanker under rusen, ville jeg stått over.
Vis hele sitatet...
Du sier noe der. Jeg har hatt mange behagelige opplevelser, men mange uhyggelige opplevelser der paranoiaen tar totalt over. Er rett og slett livredd for å bli tatt, ettersom jeg generelt er veldig ordentlig og lovlydig av meg. Jeg tror ikke jeg kunne slappet 100% av på toppen av et øde fjell engang. Tenker dette er en følelse som vil gå over om jeg får røkt en gang her jeg bor nå, jeg har ikke gjort det så lenge jeg har bodd her så. Blir man tatt med påvirket med 2g kan straffen umulig være så ille? Er vell kanskje bare en advarsel og en bot, eller?
Sitat av Surbeluj Vis innlegg
Du sier noe der. Jeg har hatt mange behagelige opplevelser, men mange uhyggelige opplevelser der paranoiaen tar totalt over. Er rett og slett livredd for å bli tatt, ettersom jeg generelt er veldig ordentlig og lovlydig av meg. Jeg tror ikke jeg kunne slappet 100% av på toppen av et øde fjell engang. Tenker dette er en følelse som vil gå over om jeg får røkt en gang her jeg bor nå, jeg har ikke gjort det så lenge jeg har bodd her så. Blir man tatt med påvirket med 2g kan straffen umulig være så ille? Er vell kanskje bare en advarsel og en bot, eller?
Vis hele sitatet...
Første gang en blir tatt for røyking så er vel forelegget 3-5k. Noen kommuner har forelegg opp til 10k, men dette kan du klage på. Skal jo ikke være så masse.. Hvis du ikke var klar over det, så er jo det lovlig i Nederland. Ikke like gunstig, men er jo et alternativ til ferie.
Du overanalyserer nok situasjonen alt for mye. Ja weed har ganske karakteristisk lukt, men ikke for de som ikke vet hva de lukter. Om naboen din mot formodning skulle se deg mens du står ute kommer jo han sannsynligvis til å tenke at du står å røyker en vanlig sigg. Vil du kjøre full stealth kan do jo ta ut tobakken og filteret fra en vanlig sigarett og fylle opp med grønt.

Du sier det ikke er et alternativ å gå en tur, men hvorfor ikke? Det er nok den enkleste måten å få røyket i fred på. Ta deg en rolig spasertur på kvelden, prøv å gå der det ikke er så mye folk. Selvfølgelig om du kjenner deg selv så godt at du vet du kommer til å få angst/noia er det ikke anbefalt. Virker som du er meget nervøs så sørg for at du er under trygge rammer og i et miljø hvor du er komfortabel. Set og setting er meget viktig.

En ting det kan være greit å tenke på når du er beruset offentlig er at andre som ser deg tenker som regel ikke over alle signalene du sender ut. Måten du går på, det dumme smilet og tankene dine blir forsterket i hodet ditt og vises som regel ikke. Dette gjelder spesielt da fremmede ikke går rundt og aktivt leter etter antydninger av steine folk. Din egen tankegang forsterker opplevelsen din da du selv er nervøs.
Trådstarter
7 0
Sitat av Round Vis innlegg
Du overanalyserer nok situasjonen alt for mye. Ja weed har ganske karakteristisk lukt, men ikke for de som ikke vet hva de lukter. Om naboen din mot formodning skulle se deg mens du står ute kommer jo han sannsynligvis til å tenke at du står å røyker en vanlig sigg. Vil du kjøre full stealth kan do jo ta ut tobakken og filteret fra en vanlig sigarett og fylle opp med grønt.

Du sier det ikke er et alternativ å gå en tur, men hvorfor ikke? Det er nok den enkleste måten å få røyket i fred på. Ta deg en rolig spasertur på kvelden, prøv å gå der det ikke er så mye folk. Selvfølgelig om du kjenner deg selv så godt at du vet du kommer til å få angst/noia er det ikke anbefalt. Virker som du er meget nervøs så sørg for at du er under trygge rammer og i et miljø hvor du er komfortabel. Set og setting er meget viktig.

En ting det kan være greit å tenke på når du er beruset offentlig er at andre som ser deg tenker som regel ikke over alle signalene du sender ut. Måten du går på, det dumme smilet og tankene dine blir forsterket i hodet ditt og vises som regel ikke. Dette gjelder spesielt da fremmede ikke går rundt og aktivt leter etter antydninger av steine folk. Din egen tankegang forsterker opplevelsen din da du selv er nervøs.
Vis hele sitatet...
Jeg kjenner meg selv såpass godt at jeg vet jeg kommer til å få noia om jeg går en tur. Dette fordi jeg bor på et lite sted, hadde dette vært en by der ikke alle kjenner alle hadde det kanskje vært en annen sak. Jeg er selv en observant person og legger merke til så og si alle rundt meg og signalene de sender ut, tror det er derfor jeg selv er redd for at andre skal legge merke til meg.

Jeg føler meg trygg i hjemmet mitt, jeg har ikke noen å røyke med så jeg blir å gjøre det alene, de gangene jeg har gjort det alene har jeg følt meg litt tryggere. Naboene mine er bortreist noen ganger, så kanskje jeg bare skal time det litt etter når de er borte. Jeg aner ikke hvem som bor i huset som har innsyn til baksiden av huset mitt, jeg tror kanskje jeg må finne det ut slik at jeg er HELT sikker på at der ikke bor en politimann eller noe. Jeg er så teit, haha.

Sitat av Zherxyl Vis innlegg
Første gang en blir tatt for røyking så er vel forelegget 3-5k. Noen kommuner har forelegg opp til 10k, men dette kan du klage på. Skal jo ikke være så masse.. Hvis du ikke var klar over det, så er jo det lovlig i Nederland. Ikke like gunstig, men er jo et alternativ til ferie.
Vis hele sitatet...
Er det noe som kommer på rullebladet og en eventuell politiattest tror du? Vet det er lovlig i Nederland.
Sist endret av Surbeluj; 15. desember 2015 kl. 01:21. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Surbeluj Vis innlegg
Jeg kjenner meg selv såpass godt at jeg vet jeg kommer til å få noia om jeg går en tur. Dette fordi jeg bor på et lite sted, hadde dette vært en by der ikke alle kjenner alle hadde det kanskje vært en annen sak. Jeg er selv en observant person og legger merke til så og si alle rundt meg og signalene de sender ut, tror det er derfor jeg selv er redd for at andre skal legge merke til meg.

Jeg føler meg trygg i hjemmet mitt, jeg har ikke noen å røyke med så jeg blir å gjøre det alene, de gangene jeg har gjort det alene har jeg følt meg litt tryggere. Naboene mine er bortreist noen ganger, så kanskje jeg bare skal time det litt etter når de er borte. Jeg aner ikke hvem som bor i huset som har innsyn til baksiden av huset mitt, jeg tror kanskje jeg må finne det ut slik at jeg er HELT sikker på at der ikke bor en politimann eller noe. Jeg er så teit, haha.


Er det noe som kommer på rullebladet og en eventuell politiattest tror du? Vet det er lovlig i Nederland.
Vis hele sitatet...
Tenkte du på hvis en blir tatt i Norge? Ja da kommer det på rullebladet.
Det er og ulovlig å bryte norsk lov i utlandet, men sansynligheten for å bli tatt hvis en tar seg en røyke tur til amsterdam, er jo veldig lav.
Slapp av.
Du lager deg virkelig en catch 22-situasjon for deg selv, for det virker som du kunne hatt svært god av å røyke litt.

Kjøp deg en liten pipe og røyk rent under kjøkkenviften, om du skulle få problemer av det, kan du trøste deg med at det ikke var ett jordskred som tok deg, eller ett fly som kræsjet i hodet ditt, for uflaksen er tilsvarende.
Lag deg en hjemmesnekra bong for anledningen og røyk det reint,dette gjør du enkelt med ei tom brusflaske/ølboks.
Kjangsen for at noen stikker nesen ut og lukter iløp av de 30sek dette pågår er vel heller minimal.
Trådstarter
7 0
Sant det dere sier. Søkte litt på forumet her og leste at man kan varme ca 0,2-0,5 g i olje for så å blande det med yoghurt og la det stå noen timer. Søkte ellers rundt på nettet og ser at edible high kan vare fra 4-8 timer. Det er jo greit forsåvidt, kan det være et gunstigere alternativ? Da slipper jeg panikken for å bli tatt og å slappe av blir nok mye enklere!

Pipe var det jeg likte best når jeg røkte tidligere, så om jeg skulle gjøre det igjen blir det nok pipe ja.
Kjenner meg godt igjen i botilstanden din. Selv pleier jeg bare å slenge meg på sykkelen og sykle til et trygt sted.

Jeg synes du skal gå for edibles, gjerne hasjolje og yoghurt som du selv sier. Husk at virkestoffet blir absorbert på en annen måte ved oralt inntak, så i tillegg til å vare lenger tar det også lengre tid før det kicker inn. Så vær forsiktig med dosen og ha god tolmodighet. Mange spiser alt for mye fordi de ikke merker noe etter 1 time når kroppen deres egentlig trengte 2 timer (tiden varierer veldig fra person til person). Effekten er også sterkere og litt annerledes. Hvis du ikke dummer deg ut kan du se frem til noen gode timer. Enjoy
Trådstarter
7 0
Sitat av Kawngle Vis innlegg
Kjenner meg godt igjen i botilstanden din. Selv pleier jeg bare å slenge meg på sykkelen og sykle til et trygt sted.

Jeg synes du skal gå for edibles, gjerne hasjolje og yoghurt som du selv sier. Husk at virkestoffet blir absorbert på en annen måte ved oralt inntak, så i tillegg til å vare lenger tar det også lengre tid før det kicker inn. Så vær forsiktig med dosen og ha god tolmodighet. Mange spiser alt for mye fordi de ikke merker noe etter 1 time når kroppen deres egentlig trengte 2 timer (tiden varierer veldig fra person til person). Effekten er også sterkere og litt annerledes. Hvis du ikke dummer deg ut kan du se frem til noen gode timer. Enjoy
Vis hele sitatet...
Jeg skal ta det helt med ro, kommer nok til å starte med 0,5 g og smøre meg med god tålmodighet. Har hatt skikkelig dårlige tripper før når jeg har røkt og vil ikke ha det igjen. Hvordan er rusen når man inntar det oralt kontra røyker det? Og tar det lengre tid før det forsvinner ut av urinen og blodet i forhold til når man røyker det? Finner sikkert info ved å søke litt men spør like gjerne her.
Sitat av Surbeluj Vis innlegg
Jeg skal ta det helt med ro, kommer nok til å starte med 0,5 g og smøre meg med god tålmodighet. Har hatt skikkelig dårlige tripper før når jeg har røkt og vil ikke ha det igjen. Hvordan er rusen når man inntar det oralt kontra røyker det? Og tar det lengre tid før det forsvinner ut av urinen og blodet i forhold til når man røyker det? Finner sikkert info ved å søke litt men spør like gjerne her.
Vis hele sitatet...
Opplever gjerne rusen mer psykedelisk i tillegg til en kraftigere body high. Jeg tror THC er i systemet like lenge ved oralt inntak som ved røyking, men ikke ta mitt ord for det. Regner med at noen vil rette meg dersom jeg tar feil.
Trådstarter
7 0
Sitat av Kawngle Vis innlegg
Opplever gjerne rusen mer psykedelisk i tillegg til en kraftigere body high. Jeg tror THC er i systemet like lenge ved oralt inntak som ved røyking, men ikke ta mitt ord for det. Regner med at noen vil rette meg dersom jeg tar feil.
Vis hele sitatet...
Supert, takk for svar. Gleder meg til å prøve.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Spising og røyking har sine forskjeller:

Røyking/Vaporizer gjør at effekten kommer fortere, virkestoffene går rett i blodet så til hjernen, rusen forsvinner raskere også. Med spising kan det ta alt fra 20 minutter til 2 timer før effekten kommer, mange gjør feil her og spiser mer, noe de angrer veldig på så fort effektene begynner å komme. Til og med erfarne folk har vanskeligheter med å dosere cannabisprodukter man spiser. Rusen varer også mye lengre.

Ærlig talt, min personlige mening er at du dropper hele greia, du er ikke i rett mindset til å bruke cannabis om du har så paranoide tendenser som du viser i førsteinnlegget.
Sitat av Surbeluj Vis innlegg
Jeg skal ta det helt med ro, kommer nok til å starte med 0,5 g og smøre meg med god tålmodighet.
Vis hele sitatet...
Skal nevnes at 0.5 kan være en ganske stor dose om du ikke har røyka/innatt på en stund.
Hvis du absolutt skal kjøre det helt safe, ille jeg tatt 0.25 per dose, for å ha kontroll.
Hvis du får riktig potent shit kan du være "uheldig" og bli ballefjern på 0.5g
Jeg røyker daglig og blir ganske bra fjern på 0.5 (enten røyket eller spist).

Men jeg må si at jeg liker rusen bedre når jeg spiser det, for da slipper jeg unna det kroppslige ubehaget jeg får av å inhalere røyk (spesielt tobakk fucker meg). Jeg syns derfor det er en mye lettere og behagelig rus, samtidig som jeg må si det generelt føles mer euforisk enn å røyke.

Hvis du går for å røyke, ville jeg skaffa en liten pipe (eller til nøds flaskebong), og tatt det reint under kjøkkenvifta (så fremt du veit at kjøkkenvifta leder ut et sted hvor ingen lukter - noen blokkleiligheter spleiser ventilasjon, så er man uheldig kan naboen få lukta inn på kjøkkenet, så vær litt obs).
Allikevel er det ganske trygt, kanskje kok noe te eller mat ved siden av , for å kamuflere lukta om du har skikkelig noia

Et annet pr0-tips er å bruke cocos-olje for å blande ut hasjen. Det sies at det er den beste fett-typen å bruke, og jeg har selv opplevd at det funker bedre og kjappere enn f.eks vanlig smør. Har tatt det på en skje med litt hasj og smelta sammen -> hell oppi yoghurt og rør rundt. Funker bra etter 30-60 minutter
Sitat av Alzo88 Vis innlegg
Skal nevnes at 0.5 kan være en ganske stor dose om du ikke har røyka/innatt på en stund.
Hvis du absolutt skal kjøre det helt safe, ille jeg tatt 0.25 per dose, for å ha kontroll.
Hvis du får riktig potent shit kan du være "uheldig" og bli ballefjern på 0.5g
Jeg røyker daglig og blir ganske bra fjern på 0.5 (enten røyket eller spist).

Men jeg må si at jeg liker rusen bedre når jeg spiser det, for da slipper jeg unna det kroppslige ubehaget jeg får av å inhalere røyk (spesielt tobakk fucker meg). Jeg syns derfor det er en mye lettere og behagelig rus, samtidig som jeg må si det generelt føles mer euforisk enn å røyke.

Hvis du går for å røyke, ville jeg skaffa en liten pipe (eller til nøds flaskebong), og tatt det reint under kjøkkenvifta (så fremt du veit at kjøkkenvifta leder ut et sted hvor ingen lukter - noen blokkleiligheter spleiser ventilasjon, så er man uheldig kan naboen få lukta inn på kjøkkenet, så vær litt obs).
Allikevel er det ganske trygt, kanskje kok noe te eller mat ved siden av , for å kamuflere lukta om du har skikkelig noia

Et annet pr0-tips er å bruke cocos-olje for å blande ut hasjen. Det sies at det er den beste fett-typen å bruke, og jeg har selv opplevd at det funker bedre og kjappere enn f.eks vanlig smør. Har tatt det på en skje med litt hasj og smelta sammen -> hell oppi yoghurt og rør rundt. Funker bra etter 30-60 minutter
Vis hele sitatet...

husk det er tusenvis av alternativer til tobakkmekk. andre urter
Husk at folk reagerer veldig forskjellig til weed i mat og røyk. Selv blir jeg mer lattermild euforic og slikt da jeg røyker, og da jeg spiser får jeg et trykk i hodet, bak øynene, dagdrømmer, og kan sitte å loke uten å gjøre dritt lenge.
La oss si at du røyker bak huset, og naboen din ser en person som røyker "sigg", men reagerer på lukten. Hva skal naboen gjøre? "Hei politiet? Jeg ser en mann som røyker, og jeg synes det lukter rart, kan dere komme å ta en titt?". Om purken da faktisk kommer er nok du ferdig å røyke for lengst, og sitter allerede trygt og godt inne hos deg selv. Om de banker på så er du jo ikke pliktig til å slippe de inn (eller tar jeg feil her?), og du har jo ingen anelse om hva de snakker om!
Eventuelt kan du jo røyke fra et vindu? Lukter fremdeles like mye, men ikke like lett for naboene å se hvor det kommer fra.
Kan ikke annet enn anbefale vaporizer, f.eks. denne: http://www.puffitup.com/Flowermate-5-0S-p/fm.v5s.htm

Vet det koster litt, men har så mange fordeler: Trenger mindre for å bli høy, slipper røyk i lungene, slipper tobakk, slipper skadelige stoffer. Og: lukter mye mindre. Du kan fint røyke i ei stue med vaporizer og lukten vil ikke være merkbar etter en halv time. Lukter også annerledes enn vanlig weed, så vanskelig å identifisere. Noen mener det lukter litt som popcorn.

Skal du røyke en joint er det vel bare å røyke under kjøkkenvifta eller ved vifte på badet? Holder du jointen under vifta og blåser opp i den blir det minimalt med lukt — men vær selvsagt obs på hvor utløpet til vifta er i forhold til lukta utenfor huset.
Sitat av Kommune Vis innlegg
Kan ikke annet enn anbefale vaporizer,

Noen mener det lukter litt som popcorn.
Vis hele sitatet...
Støtter denne! Det lukter som popcorn med smør =)
Støtter forslag om å sløyfe spising. Sist gang jeg gjorde det var i en periode med ellers mye røyking. Men selv da ble det veldig slitsomt etter spising. Det bare varte og varte.. Ble rett og slett dritlei. Tør ikke tenke på hvordan de timene hadde vært med hodet full angst/paranoia!
Om du vil være stealth støtter jeg vaporizer! Du sparer vilt mye weed og det lukter særdeles lite. Røyka relativt tungt med vaporizer på hybelen min dagen før min far kom på besøk uten å måtte bekymre meg for lukt eller røykvarslere.