Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  37 6348
Hei.
Jeg sliter for tiden med anfall av cluster-hodepine, og har flere ganger lest at psilocybin skal kunne lindre smerten eller til og med avbryte anfallsperioden helt.
Jeg er ikke helt fremmed for rusmidler og bestemte meg til slutt for at det var verdt et forsøk.
Jeg fikk tak i noen fleinsopp via en jeg stoler på og prøvde en ganske liten dose, ettersom jeg ikke er kjent med effektene, ei heller var det rus jeg var ute etter denne gang. For en gangs skyld i livet var rusen en uønsket bi-effekt. (what??) Knuste noen sopp og drakk de over 15 min sammen ferskpresset appelsin. Fikk en mild og smud rus, med litt svake sanseinntrykk. Ingen negative bieffekter som magesmerter eller lignende.
Nå sier de som sverger til sopp mot cluster at man skal ligge unna de vanlige medisinene (triptaner) da disse setter seg på de samme reseptorene , og kan ødelegge psilocilinens virkning.
Med den lille dosen jeg tok kan jeg rapportere at det lindret litt, men ikke nok. Imigran-sprøyta er langt mer effektiv på enkeltstående anfall. Jeg håper dog på en lamgtidseffekt, og at cluster-perioden kan avbrytes før tiden. Om så skjer vil jeg rapportere tilbake.
Så..
Virkningen av soppen har nå mer eller mindre forsvunnet, men jeg sitter igjen med en prikkende følelse i leppa. Veldig svakt, ikke spesielt ubehagelig, men jeg blir brått nervøs for at jeg kan ha fått med noen sopp som ikke var flein.
Typisk nok noier man litt ekstra også, så jeg bare lurte om andre har kjent prikking i leppene etter sopptur?
Føler meg ellers helt fin, bortsett fra at jeg er bekymret for hva hvis jeg har fått i meg noe annet.
Har forsøkt å Google litt rundt soppforgitning, men finner ingenting om akkurat dette. De fleste giftige sopper merker man uansett ikke på flere tiner/dager og da starter det gjerne med magesmerter, diaré , brekninger og lignende. Det eneste jeg kunne finne om prikking i leppa og sopp var ift allergier.
Derfor skal du stole 100% og ikke "100%" på folk du skaffer sopp av. Eller plukk selv. Jeg plukka med noen kompiser og er glad det var jeg som hadde med soppen hjem til tørk. De hadde plukket alt mulig rart, og jeg kunne ikke unngå å tenke på om de egentlig vet hvor jævlig nøye det er. Om de alltid er like uforsiktig osv. Dette er folk som jeg har fått flein av og som jeg så på som erfarne før denne episoden.

Btw jeg føler med deg. Har sett dokumentarer om folk med cluster og det er ikke noe jeg håper å oppleve.
Om jeg husker riktig funker ikke psilocybin på alle pasientene som prøvde det som behandling mot cluster.

Husker jeg så at en kar hadde clusterhodepine, han prøvde sopp(psilocybin) og ble mye bedre.
Men han hadde lovet sine døtre at han ALDRI skulle ty til narkotika for plagene sine. Så han fortsatte med oksygentankene selv om han visste om en behandling som virket.

For de som ikke liker effektene ved tripping, er det noe dokumentasjon for hvordan det funker å hive innpå en god dose sopp og litt etterpå bare kjøre på med noen benzo for å ikke trippe.
Formulert til norsk: Er det nok å bare spise soppen, eller må man trippe for at den virker helbredende på feks cluster?
"Morsomt" at denne tråden kom nå. Har akkurat fått diagnosen selv og lest at flein, lsd og marihuana skal lindre samt kunne stoppe annfallsperioder/ hindre nye.

Lest noen forskningsrapporter og det ser jo greit ut. Hadde satt veldig pris på om du fortsetter å oppdatere tråden.

På meg virker imigran under anfall, men jeg har en konstant hodepine under hele anfallsperioden og ingenting tar den. (Morfin gjør, men jeg er ikke interessert i å ta morfin hver dag, flere ganger omdagen).
Jaja. Jeg lever fortsatt
Formen er fin, og prikkingen i leppene er borte.
Det kan like gjerne hatt med cluster/medisin å gjøre. Tipper jeg ble litt hypersensetiv etter soppen og noia litt for mye. Han som skaffet meg det stoler jeg 100% på. Og han ville ikke gitt meg det om ikke han stolte på han som skaffet det. Men når man ikke kjenner vedkommende selv, så kan man jo bli litt svett.
Han både selger og spiser dem selv, og jeg har ikke hørt noe om at han har opplevd noe negativt.

når det gjelder prosjektet:
Jeg våknet i natt med et hissig anfall. Nattanfallene er liksom den store testen, for de er bankers hver natt.
Det bekymrer meg ikke nevneverdig ettersom de fleste som tar sopp mot cluster rapporter om "slapbacks" og at det kan ta inntil 48 timer før perioden er terminert.
Etter jeg tok sopp i går, fikk jeg et anfall, som kom akkurat når det pleier, ca i ni-tiden på kvelden. Som nevnt lindret soppen noe. Den tok bort "hyle og skrike"-faktoren, men det var allikevel vondt nok til at jeg valgte å bruke imigran-sprøyta.
Den mest markante forskjellen var at når imigranen kicket inn, så ble all hodepine borte i tre-fire timer. Det er første gang på nesten fire uker. En svært velkommen pause fra smertene!
En annen ting er at mitt daglige morgenanfall lar vente på seg.Jeg pleier å våkne med det i syv-tiden men nå klokken 10:40 har jeg fremdeles ikke hatt anfall. Med unntak av det i fire-tiden i natt.
Nå er det vel typisk at det kommer så snart jeg har sagt at det går fint, men so far so good.

Til deg som akkurat har blitt diagnostisert med cluster:
Er det første gang du har anfall? Hvor mange har du om dagen? Hvor lenge har det vart? (eller er det kanskje over?)
Anbefaler å lese på clusterbusters.com
Tips og råd.

Selv er jeg tydeligvis en av de heldige cluster-hodene. Jeg får anfallsperioder med 3-4 års mellomrom. Forrige gang varte det i litt over 6 uker, gangen før der rett over 4. Jeg håper ikke det er en trend og at det nå varer enda lenger... Er snart inne i min femte uke og håper det snart tar slutt.Det er mildt sagt et helvete, og det er en skam at det ikke har blitt forsket seriøst på dette med pcilocilin og cluster i større grad enn det har, bare fordi psilocybin er et hallusinogen.
Det er tross alt et mildt stoff, og det gjør så vidt man vet ingen fysisk skade på kroppen. Den eneste risikoen ligger i bad-trips eller selvskading som følge av at man tar for mye sopp og tror man kan fly eller noe...
Det er gjort plenty av kliniske tester på 50-, 60- og 70-tallet rundt bruken av psilocybin, samt en del nyere forsking i Storbritannia og USA, og ingenting tyder på at det kan skade deg fysisk.
Hadde det funnes et lovlig alternativ til å plukke flein ute, så hadde man også eliminert risikoen for at folk får i seg giftige sopper .
Igjen ser man altså at det er loven og ikke rusmiddelet som påfører folk mest skade.
Merkelig at folk kan være så trangsynte ift dette argumentet.
Morfin derimot er greit innen medisin... Noe som er både sterkt avhengighetsskapende og ikke minst dødelig i store doser.
Valgfri brukertittel
meaculpaUIO's Avatar
Eneste risiko man kjenner til er HPPD, men den rammer veldig veldig få, og såvidt meg bekjent er kofaktorene ung alder og heftig bruk.

Spis soppen din du. Prøv ut en større mengde, og hvis det ikke har noe for seg, så spiser du bare en mindre mengde etter en fast rutine til å utfyllle annen medisin med.
Jeg sliter med spent musklatur i hode og rygg. På 1.5g forsvant alle ubehageligheter totalt, noe som var utrolig deilig. Sopp har et stort lindringspotensiale.
Hvis jeg var deg, ville jeg satset mer på å prøve ut dette med psilocybin ja...
Da bør du isåfall bestille eget sopp growkit, det finnes mange mulige varianter av dette som du kan gro selv.
Det krever litt innsats å få det til ordentlig (siden det krever sterile miljøer og presist arbeid), men jeg er sikker på at du får til om du bare leser og researcher det først. Det finnes tonnevis av guider på forum og youtube

Dessuten kan du selv finne ut og velge sopp-type, i tilfelle noen typer har fått mer skryt enn andre mtp cluster-hodepine.
Da er du 100% trygg på at du har fått riktig sopp, og du slipper den ekle angsten

Lykke til videre, jeg ønsker deg alt godt og håper du kommer nærmere en løsning!
Nå er det gått en liten uke siden jeg tok litt sopp for å teste mot cluster, og jeg kan meddele at det ikke har tatt knekken på perioden
Det kan imidlertid virke som om det reduserte antall anfall pr dag. Jeg gikk fra 3-4 til 1-2 denne uka, men nå er det tilbake på 3-4. Tenkte jeg skulle teste et halvt gram igjen i kveld, så ser jeg om det var tilfeldig eller om det faktisk var soppen som hjalp.
Jeg bryter riktignok alle "regler" ift hvordan man skal få best effekt. Man er visstnok nødt for å gå 5 dager uten sumatriptaner (imigran feks), men det virker for meg uoverkommelig. Nå har det stått på i over fire uker, så jeg håper det maks er to uker igjen... Kanskje tre. Jeg får heller være forberedt neste gang.

På! Når det gjelder grow-kits. Er ikke disse ulovlige? Er det ikke stor sjanse for å havne i trøbbel om man bestiller disse pr post? For ja, det hadde vært det beste. Selv den beste kan gjøre feil når man plukker ute i det fri.
Grow-Kit er ulovlig, hvis du skal dyrke dine egne ville jeg kjøpt det du trenger og bestilt sporer utenom, da reduserer du risikoen for å bli tatt betraktelig(samt du får deg en fin liten hobby), men nå som det allerede er sesong for å plukke i naturen er jo det like greit å bare plukke ute.
Det også innebærer jo en viss risiko men legger du ut bilder i identifikasjonstråden her på forumet kan du være relativt sikker på at de soppene du får bekreftet er trygge å spise.
Sist endret av Kalyx; 26. september 2014 kl. 18:11.
Jeg må si jeg blir litt "glad" når jeg ser at jeg ikke er den eneste som bruker flein mot clusterhodepina. Jeg ble rammet av cluster for noen år siden, og prøvde ut mye rart av medisiner. Ingenting funket. Det ble mest bivirkninger enn virkninger. På det beste tok immigransprøyta 5 minutter av hvert anfall, men smerten var like kraftig, i tillegg til den kosntante skyggehodepina som er der gjennom hele clusterperioden.
Nå bruker jeg bare sopp mot cluster. En medisindose på 4 sopper, trukket i Te holder meg smertefri i 2-3 mnd, i tillegg til at migrena forsvinner, og jeg føler meg generelt sett bedre etter soppbruk.
Nå skal det være sagt at virkningen av sopp kan variere hos clusterpasienter. Noen få får ikke virkning i det hele tatt, noen får bare virkning i noen få uker, mens andre, som meg, får lindring i opptil 3 mnd. Mot migrene er virkningen noe kortere. Omentrent 1,5 mnd migrenefri per 3 mnd clusterfri. (hos meg iallefall).

Jeg trekker soppen i en kopp te, med ca. 65-70grader varmt vann. Lar det trekke med lokk på koppen i ca. 7 minutter, så drikker jeg det hele så fort jeg makter, og svelger soppene. De siste gangene har jeg brukt noe mer sopp enn vanlig, men det er bare fordi det har vært mye sopp å finne i år, så jeg har kosa meg litt ekstra

Du kan prøve å øke dosen litt, hvis du ikke fikk god nok virkning på første forsøk. Det er virklig verdt forsøket dersom du kan få bukt med den satanhodepina
Jeg er sterkt plaget med migrene. Etter to LSD turer i sommer har anfallene blitt over halvert og styrken er mye svakere.

Størst bedring var det etter første LSD tur, da var det så påfallende at jeg begynte å lese mer om det. Fant ut at LSD for mange har stort potensiale når det gjelder å behandle migrene og clusterhodepine. Jeg hadde ikke et eneste migreneanfall på 4 uker etter første LSD tur, lengste jeg noen gang har gått uten migrene (siden jeg fikk det for mange år siden).

Under den andre LSD turen kjente jeg også at noe slapp på migrenestedet mitt, det var fullstendig absurd. Jeg gikk liksom gjennom et migreneanfall (uten smerte, men kjente "anfallet" likevel) og så slapp det taket, og det knaste litt i hodet. Umulig å forklare.


Hvor lenge folk går uten anfall (både cluster og migrene) varierer fra person til person. Noen kan behandles et par ganger i året, mens andre må behandles en gang i måneden. Jeg så størst bedring den første 1.5 mnd, nå er anfallene like hyppige men styrken på anfallene er fremdeles veldig, veldig mye lavere (håndterbart, fremfor selvmordstanker når smerten kommer). Har til og med gått gjennom et par anfall uten å behøve medisin.


Ser du allerede har nevnt det, men det er likevel viktig å påpeke. Ikke bland sopp og LSD med mingrenemedisin. Tar du det samtidig kan effektene bli veldig forsterket. Og tar du det i forkant risikerer du at LSD eller sopp ikke fungerer i det hele tatt. Etter 5-7 dager skal du være trygg (noe raskere med LSD), så greit å føre opp når du tar medisin - slik at du faktisk får nytte av den soppen du spiser.
Jeg kan jo bekrefte at i allefall mine migrene/cluster anfall minsker betraktlig og er nermest fraværende etter inntak av sopp høst og vinterhalvåret. Eneste måten jeg kan få cluster nå er å dra 2g med cola og drikke 1,5l sprit. da er det uungåelig for å si det sånn.. Begynt å bli gammel, så det skjer ikke lenger
Prøvde sopp for første gang som 17 åring, og deretter jevnlig brukt enten sopp eller andre psykedeliske stoffer som f.eks. LSD og har aldri hatt migreneanfall siden. Eneste unntaket var når jeg var et år i militæret og ikke hadde rørt noen stoffer på nesten et år. Før jeg prøvde sopp hadde jeg migrene omtrent 3-4 ganger i året.
Jeg har hatt cluster i 10 år nå. Men jeg er heldig, for meg så fungerer imigran sprøytene hver eneste gang.
Har vært oppe i 6 sprøyter i døgnet, men jeg slipper i hvert fall smerten.
Takker for at dere deler erfaringer rundt bruk av sopp mot dette helvete vi som har cluster opplever.
Har spist flein mange ganger tidligere, men det var før jeg fikk cluster.

Det blir nok en tur ut på engene igjen nå i høst
“People are strange"
høyere doser --> bedre effekt mot cluster
Imigran fungerer fint på meg under anfall. Men virker som om flein har en preventativ virkning da det varer virkelig lenge før det kommer tilbake. Har enda ikke prøvd sopp under anfall. Aner ikke om jeg får det til engang. Kan se for meg at det er vanskelig å få veid opp riktig med mysende/flakkende og svært lysømfintlig syn, mens man spyr og griner og har vanskelig for å stå foran kjelen. Tror jeg i såfall må lage meg kapsler. Og det skal jeg jammen, nå som jeg har skapet fullt
Sitat av wat Vis innlegg
Jeg sliter med spent musklatur i hode og rygg. På 1.5g forsvant alle ubehageligheter totalt, noe som var utrolig deilig. Sopp har et stort lindringspotensiale.
Vis hele sitatet...
Ble symptomene borte der og da, eller forsvant de for godt?
https://www.youtube.com/watch?v=qFuL7pcShDk

Denne er jo super-relevant her

Min mor sliter også med cluster. Hun er i utgangspunktet kjent hasj og slikt fra ungdommen, men jeg har ikke fått henne til å prøve sopp ut ennå. Hun sier det er for skummelt..

Men det virker som han på videoen inntar iallefall 1,5- 2 gram. Så noen av dosene som er forsøkt i tråden her, kan virke litt små etter min mening.
Sist endret av Dr. fungitumb; 29. september 2014 kl. 14:57.
▼ ... flere år senere ... ▼
Ser det er en gammel tråd, men har nettopp kommet i en anfallsperiode. Ligger på 5 anfall i døgnet, første uke snart over. Har oxygen maskin og sprøyter som hjelper bra. Men har lyst til å prøve sopp som forebyggende og kanskje få redusert anfallsperioden. Noen spes type sopp som anbefales? Jeg kjøpte noe på soppmuseum i amster en gang, den skulle være fin mot cluster, men husker ikke navnet. Hadde ingen periode den gang, var bare for rusens skyld.
Fruen fikk migrene?ish her om dagen,ga hu 0.5 gr med Mazatapec.Smerten avtok og fikk i seg både tørt og vått og blei mye bedre på 15-20 min)Sopp er topp!
Som regel lovlydig
Dr. fungitumb's Avatar
Alt av magic mushrooms innholder psilocybin. Så om du velger norsk flein, eller noe hjemmedyrket "magisk kantarell".
Så bør det ha liten betydning for annet enn dosering.
leste om en annen som hadde clusterhode pine , han røyka cannabis for å lindre smerten, har du prøvd det?
,
▼ ... over et år senere ... ▼
Vet posten er gammel, men er i en anfallsperiode nå og det er dårlig timing med corona og hele pakka det fører med seg... Ganske desperat etter noe som fungerer, har sumatripan injeksjon og oksygen men det funker liksom ikke så bra som jeg skulle ønske lenger. Slitsomt og kjipt om sommeren skulle bli ødelagt.
Finnes ikke noe vidunderkur dessverre ��

Samboer tar imigran-sprøyte ved anfall. Hjelper noe men tar ikke alt. Ligger også med oksygen og kald klut i panne.

Hun får også dekket botox-injeksjon i hodebunn, bak ører, panne etc samt satt blokade på en nerve i nakken. Gått via nevrolog for å få det dekket. Anfallene kommer fremdeles men er mye lengre imellom hver gang etter hun begynte å få blokade.

Sommeren er gjerne den verste tiden pga lys og varme, ihvertfall for min bedre halvdel.
Anonym bruker
"Forbauset Kvitnos"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Morgul Vis innlegg
Finnes ikke noe vidunderkur dessverre ��

Samboer tar imigran-sprøyte ved anfall. Hjelper noe men tar ikke alt. Ligger også med oksygen og kald klut i panne.

Hun får også dekket botox-injeksjon i hodebunn, bak ører, panne etc samt satt blokade på en nerve i nakken. Gått via nevrolog for å få det dekket. Anfallene kommer fremdeles men er mye lengre imellom hver gang etter hun begynte å få blokade.

Sommeren er gjerne den verste tiden pga lys og varme, ihvertfall for min bedre halvdel.
Vis hele sitatet...
Har vedkommende forsøkt sopp?
Anonym bruker
"Rask Katt"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg anbefaler ALLE med cluster som ikke har prøvd sopp til å gi det et forsøk.
Selv har jeg slitt med cluster siden tidlig 2000 tallet, men har fått et "nytt liv" etter at jeg begynte å innta flein. Jeg tar ca 0.5 gram tørket flein ca annenhver måned. Pleier å ta dosen rett før sengetid, så jeg merker som regel ingenting til rusen.
Jeg har fortsatt mine runder med hodepine, men de kommer sjeldnere og ikke minst så er de blitt mye mildere.
3 av 4 ganger jeg kjenner at en runde er på vei så dør det ut FØR jeg får store smerter, uten inntak av noen medisiner..
Både fastlegen og nevrologen min vet om fleinsopp spisingen min og ingen av dem har hatt noen innvendinger mot at jeg bruker flein som medisin.
Etter at jeg startet med flein så har jeg levert ifra meg oksygen flaskene jeg hadde hjemme og bruker så si ikke imigran lenger i det hele tatt!
Sitat av Lintoen Vis innlegg
Vet posten er gammel, men er i en anfallsperiode nå og det er dårlig timing med corona og hele pakka det fører med seg... Ganske desperat etter noe som fungerer, har sumatripan injeksjon og oksygen men det funker liksom ikke så bra som jeg skulle ønske lenger. Slitsomt og kjipt om sommeren skulle bli ødelagt.
Vis hele sitatet...
Som "Rask Katt" over her beskriver. Skaff deg sopp om du har anledning til det. Knus/klipp/mal det opp til pulver og ta 0,25-0,5 (typeavhengig)gram av det. Ta det hver 7 til 10ende dag på kvelden på sengekanten.

Sambo gjør dette når hun er i anfallsperioder og det er tilnærmet ikke noen tilfeller, men såvidt vi har oppdaget over tid så hjelper det lite å bruke sopp om anfallet allerede er kommet igang. Virker som effekten er mer prevantiv enn akutt.

Sativa sterk cannabis derimot hjelper ganske bra ved akutte tilfeller hvor anfallet allerede har satt seg.

Begge disse "behandlingsmetodene" er med ulovlige midler som jeg ikke oppfordrer til, vil bare fortelle min/vår erfaring med det. God bedring!
Valgfri brukertittel
meaculpaUIO's Avatar
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Jeg anbefaler ALLE med cluster som ikke har prøvd sopp til å gi det et forsøk.
Selv har jeg slitt med cluster siden tidlig 2000 tallet, men har fått et "nytt liv" etter at jeg begynte å innta flein. Jeg tar ca 0.5 gram tørket flein ca annenhver måned. Pleier å ta dosen rett før sengetid, så jeg merker som regel ingenting til rusen.
Jeg har fortsatt mine runder med hodepine, men de kommer sjeldnere og ikke minst så er de blitt mye mildere.
3 av 4 ganger jeg kjenner at en runde er på vei så dør det ut FØR jeg får store smerter, uten inntak av noen medisiner..
Både fastlegen og nevrologen min vet om fleinsopp spisingen min og ingen av dem har hatt noen innvendinger mot at jeg bruker flein som medisin.
Etter at jeg startet med flein så har jeg levert ifra meg oksygen flaskene jeg hadde hjemme og bruker så si ikke imigran lenger i det hele tatt!
Vis hele sitatet...
Fantastisk vitnemål!
Kult å høre.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Etter at jeg startet med flein så har jeg levert ifra meg oksygen flaskene jeg hadde hjemme og bruker så si ikke imigran lenger i det hele tatt!
Vis hele sitatet...
Hva sier legene/spesialistene om bruk av psilocybin mot denne lidelsen?
Det er jo et smerteh***ete, såvidt jeg har forstått, og det burde jo
absolutt vært gitt som medisin.
Nå viste det seg at jeg har Hemicrania Continua og ikke Cluster, så jeg får Indometacin forebyggende, og det har hjulpet. Får anfallsoerioder ca hvert 4de år nå.

Hasj fungerer litt
Morfin fungerer ok
Sopp fungerer overraskende bra.
Indometacin fjerner det helt.
Anonym bruker
"Vennlig Lindorm"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Finnes masse positiv lesing på nett.

https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/16801660/
Jeg har også hørt og lest at 5-Meo-Dalt skal være ganske effektivt mot cluster headaches.

Ligger endel info på nett om dette, blandt de første resultatene på google så kommer det en grei artikkel fra Vice opp.
Så 5-Meo-Dalt kan kanskje være et alternativ om man ikke har pålitelige kilder, god tilgang på sopp eller bare ønsker å prøve noe annet.

Kan se for meg at dosering er litt lettere også med tanke på varierende potens, både mellom de forskjellige typene sopp, men også i fleinsopp i forhold til hvor og når den er plukket.

Legger ved linken til Vice artikkelen her:

https://www.vice.com/en_us/article/5...ster-headaches
Anonym bruker
"Rask Katt"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av PVestlandia Vis innlegg
Hva sier legene/spesialistene om bruk av psilocybin mot denne lidelsen?
Det er jo et smerteh***ete, såvidt jeg har forstått, og det burde jo
absolutt vært gitt som medisin.
Vis hele sitatet...
Når jeg skulle fortelle det til fastlegen min så var jeg litt bekymret på forhånd, var redd for hva han ville gjøre med andre medisiner jeg går på og ikke minst om han skulle begynne å stresse med førerkortet mitt.
Jeg har brukt samme fastlege siden lenge før jeg fikk cluster, så han kjenner meg godt. Så jeg tok sjangsen på å spørre han om jeg kunne fortelle han noe "privat", og det var greit.
Han hadde overhode ingen ting i mot at jeg brukte flein, så lenge jeg hadde "kontroll" og passet på i forhold til bilkjøring.

Nevrologen min vet også om at jeg bruker flein som medisin. Han syntes bare at det var interresant å få høre om min erfaring rundt bruken. Han hadde hørt om dette tidligere, men har selvfølgelig som lege ikke lov til å anbefale noen å spise flein!
Nevrologen fikk en del tips om nettsteder hvor han kunne lese seg opp på denne bruken av flein. Han virket oppriktig interessert.
Takk for mange gode svar! Har hatt turer til amster og cristiania tidlig på 2000-tallet med god erfaring med sopp. Kjenner desverre ingen som plukker sopp og min kunskap er nok for lav til å stole nok på den til å plukke selv, men om noen vil dele erfaring med plukking eller lignende er jeg evig takknemlig.
Anonym bruker
"Moden Bever"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av El MunchoGrande Vis innlegg
Jeg har også hørt og lest at 5-Meo-Dalt skal være ganske effektivt mot cluster headaches.

Legger ved linken til Vice artikkelen her:

https://www.vice.com/en_us/article/5...ster-headaches
Vis hele sitatet...
Fuck Vice, de er eid av Fox News... Skremselspropaganda og bullshit er hovedgreia dems.
Anonym bruker
"Mekanisk Vampyr"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Har slitt med heftig migrene / cluster hodepine siden tidlig barneskolen. De 12 årene jeg levde livets triste dager som narkoman og junkie så hadde jeg svært sjeldent migrene.

Nå har jeg vært nykter i 5 år, og migrenen og cluster hodepinen er verre enn noen gang. Lyger ikke om jeg sier jeg er sengeliggende med anfall 200 dager i året.. har ikke prøvd sopp men lsd har jeg lekt litt med. Fikk ikke noe bedring som en uke fri fra smerter eller lignende.
Dette er første gang jeg hører om sopp, som høres veldig interessant ut! Skal selv nå begynne på botox behandling mot migrene. Noen som har erfaring med det ?

Har et sterkt ønske om og dø de dagene det står på som verst og har ofte 7-20 dager sammenhengende der jeg kun klarer og ligge og vri meg i smerte og gråte i senga.

Det er nesten grunn nok til og vurdere og begynne med heroin igjen.

Dette med sopp høres så interessant ut at det må prøves ut til høsten
Anonym bruker
"Rask Katt"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Har slitt med heftig migrene / cluster hodepine siden tidlig barneskolen. De 12 årene jeg levde livets triste dager som narkoman og junkie så hadde jeg svært sjeldent migrene.

Nå har jeg vært nykter i 5 år, og migrenen og cluster hodepinen er verre enn noen gang. Lyger ikke om jeg sier jeg er sengeliggende med anfall 200 dager i året.. har ikke prøvd sopp men lsd har jeg lekt litt med. Fikk ikke noe bedring som en uke fri fra smerter eller lignende.
Dette er første gang jeg hører om sopp, som høres veldig interessant ut! Skal selv nå begynne på botox behandling mot migrene. Noen som har erfaring med det ?

Har et sterkt ønske om og dø de dagene det står på som verst og har ofte 7-20 dager sammenhengende der jeg kun klarer og ligge og vri meg i smerte og gråte i senga.

Det er nesten grunn nok til og vurdere og begynne med heroin igjen.

Dette med sopp høres så interessant ut at det må prøves ut til høsten
Vis hele sitatet...
Det du forteller her høres akkurat ut som slik jeg hadde det selv, før jeg startet med flein.
Jeg ble etter hvert så ofte og lenge sykemeldt at NAV kontaktet meg med spørsmål om jeg ikke skulle søke på ufør!
Sitat av Lintoen Vis innlegg
Takk for mange gode svar! Har hatt turer til amster og cristiania tidlig på 2000-tallet med god erfaring med sopp. Kjenner desverre ingen som plukker sopp og min kunskap er nok for lav til å stole nok på den til å plukke selv, men om noen vil dele erfaring med plukking eller lignende er jeg evig takknemlig.
Vis hele sitatet...
Det fins mange brukere her som er interessert i fleinsopp, du
har kanskje sett "Den nye store fleinsopptråden" og
tråden for identifisering av fleinsopp.

Kan være verdt å følge med på disse når sesongen starter -
om to-tre måneders tid, litt avhengig av vær og forhold.
Det fins nok kunnskap her inne til å kunne gi tips og veiledning
dersom du har planer om å plukke selv. Læringskurven er noe
bratt, men det blir enklere når du først har funnet dem selv.